czym jest marketing

Co to jest marketing?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Każdy kto choć przez chwilę miał do czynienia z produktem przed jego oficjalną sprzedażą mógł spotkać się z marketingiem. Jest to zjawisko wyjątkowo popularne i opisane na wiele sposobów. Dorobiło się jużi ojców (np. Philip Kotler) i matki (np. Veronica Wong) oraz mnóstwa opracowań. Czy jest zatem możliwe, aby ktokolwiek w dzisiejszych czasach o nim nie słyszał?


Co to jest marketing?

Nawet jeśli ktoś wcześniej nie słyszał o marketingu, to się do tego nie przyzna. Dziś to słowo jest tak popularne, że stosują je już nie tylko osoby związane z branżą, ale także i laicy. Najprościej ujmując, marketing jest sumą działań jednostek, które mają zamiar zaspokoić swoje potrzeby osiągając przy tym swój zysk. Jest to proste działanie, które ma na celu zarobienie poprzez swobodną wymianę usług czy towarów, oczywiście z zyskiem.


Gdzie znajdziemy marketing?

Marketing w dzisiejszych czasach jest obecny niemalże wszędzie. Marketing jest bowiem przemyślaną strategią, która wyklucza działania chwilowe, podyktowane emocjami. To wielkie strategie mające na celu nie tylko sprzedaż, ale także kreowanie rynku i potrzeb konsumenckich. Jest więc obecny w telewizji, w postaci reklamy, wypowiedzi, wywiadów i wielu innych. Może być też polityczny, a jego celem jest osiągnięcie danej korzyści. Jest to więc zespół czynności, zwykle zaplanowanych, które prowadzą do satysfakcji.


Marketing i Internet – to się nie gryzie?

Wręcz przeciwnie! W dzisiejszych czasach internet jest jednym z podstawowych kanałów przekazu, co słusznie wykorzystują marketingowcy. Kampania marketingowa sprzed lat mogła trafiać tylko do tych, którzy kupili książkę, gazetę lub fizycznie przechadzali się po mieście. Z czasem pojawiło się radio i telewizja, a wraz z nimi szersze pole do popisu dla marketingowców. Prawdziwą rewolucją był jednak Internet, który dociera do każdego i daje tak szerokie możliwości, które w innych mediach nie mogą być wykorzystane. To najlepsze narzędzie marketingowe, jakie w historii wymyślono.

Ciężko wyrokować skąd tak duża skuteczność marketingowych kampanii, jednak prawdą jest, że to co sprzedajemy jest zdecydowanie mniej istotne od tego, w jaki sposób to robimy. Dlatego warto ufać specjalistom z domów medialnych, m.in. z codemedia.pl, którzy wiedzą, jak mówić, aby być wysłuchanym.


 

Dodaj komentarz