Spis treści
Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
Zakup ulotek online to chyba najwygodniejszy sposób na przygotowanie drukowanych materiałów marketingowych. Prosty projekt można stworzyć we własnym zakresie lub zlecić wykonanie grafikowi. Nowoczesne drukarnie internetowe oferują w sieci każdy rodzaj i format, nawet w dużych nakładach.
Format ulotki i rodzaj papieru
Decydując się na zakup ulotek reklamowych w sieci możemy wybierać pomiędzy typowymi formatami z przedziału od A7 do A3 oraz popularnym formatem DL. W przypadku ulotek składanych dostępne są wielokrotności standardowych rozmiarów, aż do formatu 4 x A4 łamanego w różnych konfiguracjach. Drukarnia Studio Kolor oferuje również szeroki wybór papieru kredowego o różnej gramaturze. Klienci mogą wybierać pomiędzy gramaturą papieru od 90 g – w ulotkach standardowych, do 350 g – w przypadku ozdobnego papieru Cyclus offset, dedykowanego zaproszeniom i pocztówką.
Rodzaj i gramatura papieru, jest powiązana z typem ulotki, np. ulotki perforowane produkuje się na papierze o gramaturze 170 g, ponieważ gwarantuje on wytrzymałość wystarczającą do tego by wydzierać, wytyczone perforacją elementy bez niszczenia całej ulotki. Prestiżowe ulotki składane, w wersji LUX, mogą dodatkowo być wykończane na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest lakierowanie powierzchni papieru, specjalnym środkiem ochronnym, wzmacniającym strukturę i chroniącym grafikę przed intensywnym promieniowaniem UV.
Drugi sposób, wybierany przez najbardziej wymagających, to połączenie lakierowania z ochronną warstwą przezroczystej folii matowej. Tak przygotowany papier wygląda imponująco jest bardzo wytrzymały.
Rodzaje dostępnych ulotek
Ulotki w formacie DL, także składane, to chyba najpopularniejszy rozmiar tego nośnika. Oprócz typowego formatu kopertowego, Studio Kolor oferuje praktycznie wszystkie stosowane współcześnie rodzaje ulotek, włącznie z nowoczesnymi ulotkami syntetycznymi. Rodzaj ulotki jest w dużej mierze powiązany z jej przeznaczeniem. Ogólna klasyfikacja wygląda mniej więcej następująco:
- ulotki standardowe – do zastosowań ogólnych, od wersji budżetowych po ulotki o wysokiej jakości.
- Ulotki składane – idealne, gdy potrzeba więcej powierzchni na komunikowanie się z odbiorcami.
- Ulotki składane w wersji LUX – jakość widoczna na pierwszy rzut oka, dedykowane do komunikacji z odbiorcom wymagającym. Idealne do prezentacji w segmencie premium.
- Ulotki z perforacją – sprawdzą się jako bony rabatowe, talony i kupony. Idealne, gdy części ulotki pełnią różne funkcje i mogą funkcjonować oddzielnie.
- Ulotki w formie zaproszeń i pocztówek – sprawdzą się jako gadżet, niezbędne przy organizowaniu eventów prywatnych, biznesowych i publicznych. Zaproszenie lub bilet wstępu to dobry sposób na nadanie ulotce wartości dodanej, która zmobilizuje odbiorcę do jej zachowania.
- Ulotki syntetyczne – charakteryzują się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz zmieniające się warunki atmosferyczne. Sprawdzą się jako przywieszki, instrukcje, mapy i nie tylko.
Różnorodność form sprawia, że ulotka to cały czas skuteczne narzędzie komunikacji. Innowacyjne materiały i technologie pozwalają korzystać z tej formy marketingu w nowych okolicznościach oraz podkreślać i budować pozytywny wizerunek w tradycyjny sposób.
Jak przygotować projekt do druku?
Przygotowanie ulotki do druku w Studio Kolor to tylko kilka prostych kroków. Po pierwsze należy pobrać ze strony drukarniaonline.pl makietę ulotki we właściwym formacie. Firma udostępnia makiety w PDF, AI, CDR, PS, ID, ale akceptuje także projekty przygotowane w JPG, TIF oraz TIFF. Następnie z pomocą grafika lub samodzielnie należy przygotować projekt, trzymając się ogólnych wytycznych, tj.; rozdzielczość 300 DPI, brak znaczników, kolorystyka z palety kolorów CMYK. Tak przygotowany projekt ulotki można przesyłać do Studio Kolor i zlecać wydruk.