Artykuł zaktualizowany 31 sierpnia 2019
Marketing internetowy oferuje coraz to innowacyjne narzędzie promocji. Niemniej jednak przedsiębiorcy sceptycznie i z pewną rezerwą odnoszą się do tych nowinek internetowych. Wolą częściej tradycyjną i znaną formę reklamy, niż zastosowanie czegoś nowego, co wyróżni ich spośród konkurencji.
Media społecznościowe i strony internetowe na dobre zagościły w kuluarach polskich firm. Niemniej jednak posiadanie strony i profilu na facebooku obecnie nie gwarantuje takiego sukcesu jak jeszcze parę lat temu. Trzeba jeszcze mieć wiedzę na temat jak poprzez te narzędzia wypromować dobrze firmę i prowadzić kampanie marketingowe, które przyniosą zamierzone rezultaty. A widownia w mediach społecznościowych jest bardzo kapryśna i trudno ją zadowolić.
Marketing inbound jako podstawa promocji firmy
Reklama była i jest najlepszym narzędziem do promocji produktu czy firmy. Niemniej jednak z tej formy marketingu korzystają wszyscy. Ponadto obecny zalew kampanii reklamowych we wszystkich media począwszy od telewizji po internet i telemarketing staje się dla potencjalnych klientów bardzo irytujący. Ludzie odmawiają skoncentrowania się i zapoznania z ofertą ot, tak dla zasady, ponieważ są codziennie bombardowani nowymi informacjami i ofertami z różnych firm. Niezależnie czy danego produktu potrzebują, czy też nie. Obecnie tradycyjna reklama i forma marketingu zaczyna mieć złą sławę, a tym samym sama sobie buduje negatywny PR. Dlaczego tak się dzieje ?
Otóż tradycyjna reklama jest jak rybak wędkujący nad wodą. Do zbiornika wodnego wrzuca dużą ilość przynęty i czeka aż coś się na nią złapie. Wyobraźmy sobie teraz, że nad takim zbiornikiem wodnym siedzi tysiące takich rybaków i robią to samo. Jaki efekt tego będzie ? A mianowicie taki, że spośród tego tysiąca jedna na kilkaset rybek się na nią złapie. Poza tym nadmierna ilość przynęty powoduje, że zbiornik wodny zaczyna brzydko pachnieć, bo pokarm tam wrzucony się rozkłada, ponieważ rybki nie są wstanie go wchłonąć i zaczynają się dusić pod jego wpływem. Tak właśnie funkcjonuje tradycyjna reklama, ludzie są generalnie nią zmęczeni i zaczynają się dusić. Z tego też względu negatywnie reagują na kolejne kampanie tego typu.
Ponadto taka reklama jest droga i firmy wydają miliony na tworzenie otwartych kampanii marketingowych dla społeczeństwa, które przestaje się interesować tym przekazem. Dlaczego ? Bo te kampanie ich nie interesują, nie wpisują się w ich potrzeby, a tym samym stają się dla nich denerwujące i irytujące.
Stąd powstała idea reklamy, która trafia bezpośrednio do grupy docelowej klientów.
Czym jest marketing inbound?
Zapewne zauważyliście, że jak poszukujecie jakiegoś konkretnego produktu w internecie, potem wyświetlają wam się okienka na wszelkiego rodzaju stronach z ofertami tego konkretnego produktu. Na tym właśnie polega marketing inbound. Jej główną zasadą jest podążanie za potrzebami klientów. Skierowana jest tylko i wyłącznie do pewnej grupy klientów, którzy tej oferty rzeczywiście poszukują i chcą ją nabyć.
Zatem taka reklama nie wyświetla się wszystkim, a tylko tym, co są na etapie pozyskania danej usługi czy produktu. Ideą jej jest nie irytować potencjalnych odbiorców, a dostarczać im treści i wiedzy, których potrzebują. Przez to firma stosująca tę formę marketingu zyskuje w oczach odbiorców i staje się wiarygodnym partnerem. Z tego też względu na obecną chwilę jest najskuteczniejszym narzędziem reklamy, które przynosi zamierzone rezultaty w postaci zwiększonej sprzedaży i pozyskania konkretnych i zadowolonych klientów.