Artykuł zaktualizowany 3 listopada 2020
Pozycjonowanie stron www to bardzo ważne i niezwykle skuteczne działania reklamowe. Głównym celem jest promocja strony www oraz znalezienie się jej wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Najczęściej odpowiadają za nie firmy zewnętrze, które posiadają niezbędne doświadczenie. Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania stron?
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych wywodzi się od angielskiego Search Engine Optimization – SEO i oznacza optymalizację do potrzeb wyszukiwarek internetowych. Stanowi jeden z elementów marketingu internetowego. To proces bardzo złożony, który wymaga odpowiedniej wiedzy i najczęściej zlecany jest firmom zewnętrznym, zajmującym się pozycjonowaniem takich jak np. agencja kreatywna https://projectspace.pl/. Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i pojawienie się na jak najwyższej pozycji na konkretne frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje m.in.
- optymalizację strony internetowej,
- tworzenie dobrego contentu,
- odpowiednią optymalizację metatagów,
- odpowiednią strukturę strony,
- prawidłowe funkcjonowanie strony pod względem technicznym m.in. brak błędów, szybkość ładowania,
- wersję strony na urządzenia mobilne,
- link building, czyli pozyskiwanie linków kierujących do danej strony.
Istnieje również pozycjonowanie stron internetowych lokalnie, czyli skupieniu się na dotarciu do odbiorców danego obszaru oraz pojawieniu się wysoko w wyszukiwarce na wpisanie słowa z miastem np. pozycjonowanie stron Łódź.
Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania stron?
Pozycjonowanie stron niesie za sobą wiele korzyści. A to przede wszystkim:
- Zapewnia ruch na stronie – pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do stworzenia dobrej jakości ruchu. Na Twoją stronę wchodzą osoby, które szukają odpowiedzi na konkretne pytania. Jeżeli użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę daną frazę, to znacz, ze chce się dowiedzieć więcej na ten temat.
- Zwiększa widoczność w wynikach organicznych,
- Przyczynia się do zwiększenia zaufania do marki lub strony,
- Zwiększa zyski firmy,
- Generuje niższe koszty długotrwałe,
- Daje długotrwałe rezultaty,
- Pozwala mierzyć efekty prowadzonych działań poprzez narzędzia analityczne,
Ponadto agencja reklamowa posiada elastyczną ofertę pozycjonowania stron www. Dzięki temu możesz dopasować zakres działań indywidualnie do własnych potrzeb.
Jak wybrać firmę pozycjonującą?
Na rynku istnieje mnóstwo firm, które oferują pozycjonowanie stron. Dobra agencja reklamowa to przede wszystkim taka, która:
- Posiada ciekawe portfolio,
- Ma pozytywne opinie w internecie,
- Zapewnia kompleksowe usługi, nie tylko pozycjonowanie, ale również tworzenie stron www, copywriting czy studio graficzne.
Dobra agencja kreatywna, pozycjonując strony, tworzy krótko- oraz długoterminowe plany działania, wyznaczając przy tym kierunek i realny cel. Agencja kreatywna może wykorzystać w pozycjonowaniu wiele różnych materiałów takich jak treści skierowane na blogi i strony internetowe.
Pozycjonowanie, tak jak Google Ads, to w zasadzie must have, must do i must be. Choćby dlatego, że inni to robią. Jeśli inni to robią to zawsze będą o krok przed Tobą. Tak bym myślał jako początkujący przedsiębiorca stawiający pierwsze kroki w świecie SEO. Stety, albo niestety.