monitor

Reklamy w internecie dla działalności lokalnych – jakie wybrać?

Artykuł zaktualizowany 26 listopada 2021


Niewątpliwie reklama internetowa jest obecnie głównym filarem rynku e-commerce. Gdyby nie reklamy internetowe, trudno byłoby przebić się przez miliony użytkowników sieci i dotarcie do nich ze swoją ofertą. Sposobów reklamy jest wiele, ale który z nich wybrać, by był on skuteczny?


Reklama w Internecie – dlaczego jest tak ważna?

Reklama w Internecie jest dzisiaj czymś, bez czego żaden biznes nie może się obejść. Wiele sklepów internetowych właśnie na takiej reklamie opiera swój sukces, wiele biznesów musiało w ostatnim czasie przenieść swoją działalność właśnie do sieci. Wiemy doskonale, jak ogromna jest konkurencja. Nawet najlepszy produkt zginie w gąszczu miliona podobnych produktów, jeżeli nie zostanie odpowiednio zareklamowany i wypozycjonowany w wyszukiwarkach internetowych. To dlatego reklama w internecie, w mediach społecznościowych jest tak istotna dla powodzenia każdego biznesu. Pozostaje jednak pytanie, jaką reklamę wybrać, by była ona najskuteczniejsza.

Marketing internetowy, a pozycjonowanie lokalne

Od roku 2015 za ranking wyszukiwania w Google odpowiada algorytm o nazwie Pigeon. W wielkim skrócie, jego działanie polega na sprawdzaniu i dokładnym analizowaniu fraz kluczowych pod kątem ich dopasowania do lokalnych zapytań oraz na wyświetlaniu najbardziej trafnego wyniku. Za wynik najbardziej trafny algorytm uznaje przede wszystkim lokalizację. Co to oznacza? Chodzi tu o regionalizację i personalizację wyników wyszukiwania. Jeżeli w wyszukiwarkę wpiszesz hasło – hydraulik Katowice – otrzymasz wyniki właśnie z Katowic. Tak działa pozycjonowanie lokalne. Google doskonale potrafi określić nie tylko kraj czy miasto, z którego wyszukiwane jest dane hasło, ale potrafi nawet opisać dokładną dzielnicę i najbliższą pozycję. Co to oznacza dla reklamodawcy? Oznacza to przede wszystkim, że masz do wyboru dwie strategie- pozycjonowanie krajowe bądź pozycjonowanie lokalne. Które wybrać?

Reklama internetowa – pozycjonowanie lokalne czy krajowe?

Biorąc pod uwagę pozycjonowanie krajowe, promujemy daną stronę czy produkt na szeroką skalę. W wynikach wyszukiwarki nie zostają sprecyzowane konkretne preferencje, a używane są ogólne frazy kluczowe. Mają one kilka wad, do których należy przede wszystkim bardzo duża konkurencja i duża ilość zapytań przy niskim współczynniku konwersji. Aby działania SEO w przypadku pozycjonowania krajowego były skuteczne, konieczne są duże nakłady finansowe i sporo czasu. W ramach pozycjonowania krajowego stosowane są także tzw. frazy długiego ogona, które mają o wiele wyższy współczynnik konwersji, niską ilość zapytań i o wiele mniejszą konkurencyjność.

Jeżeli chcesz zawęzić grupę odbiorców i potencjalnych klientów do określonej lokalizacji, wybierz pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne wg Harbingers odznacza się tym, że wybrane w jej ramach frazy kluczowe są dopasowane do produktów czy usług, które są ściśle powiązane z geolokalizacją. W ten sposób budujesz lepszą widoczność dla grup słów kluczowych, które są dopasowane do ostatniego etapu lejka zakupowego. Poza tym, wyniki pojawiają się dość szybko, a ich osiągnięcie nie wymaga dużego nakładu finansowego.

Jak pozyskiwać potencjalnych klientów?

W pozyskiwaniu klientów najważniejsze jest jasne określenie grupy docelowej. Doskonałym miejscem do reklamowania swoich produktów czy usług niezmiennie pozostają media społecznościowe. Doskonale działają w nich reklamy graficzne, gdyż większość klientów to wzrokowcy. W marketingu internetowym to właśnie strona wizualna odgrywa największą rolę, choć nie warto umniejszać roli content marketingu, czyli treści, jakie potencjalnym klientom podają strony internetowe. To wszystko razem wpływa na pozycjonowanie stron i konkretnych produktów Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *