Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
W wizerunek firmy w Internecie wkładasz wiele pracy i zależy Ci na jak najlepszym odbiorze Twoich działań przez internautów? Starasz się wkładać całe swoje serce, kreatywność i poczucie estetyki w publikowane materiały? Musisz być przygotowany na to, że odbiorcy rozmaitych komunikatów zarówno w formie treści, jak i grafik zdjęć czy filmów mogą być różne.
Spotkasz się z poklaskiem i pochwałami, ale tuż za rogiem będzie czyhał nieprzychylny hejt. Ujawnia się on szczególnie wtedy, gdy dokonujesz pomyłek nie daj się wtedy emocjom! Reaguj na hejt w profesjonalny sposób, tak aby w każdej sytuacji troszczyć się o pr w Internecie. Zachowaj spokój i profesjonalizm. W poniższym artykule podpowiadamy, jak chronić wizerunek w Internecie.
Wskazówki – jak odpowiadać na hejt?
Znajdującego się po drugiej stronie monitora hejtera nie zmierzysz wzrokiem, ani nie uderzysz. Nie próbuj również agresji słownej wobec jego negatywnych opinii, ponieważ w ten sposób zachęcisz go do dalszego dzielenia się nieprzychylnymi publikacjami w sieci.
Poprawa wizerunku firmy po głośnym ataku hejterów zawsze jest wyzwaniem i należy wiedzieć jak odpowiedzieć na hejt zyskując szacunek internautów i prawidłowo zarządzając kryzysem wizerunkowym. W pierwszej kolejności warto przeanalizować, czy hejt nie jest wynikiem rzeczywistej pomyłki czy zaniedbania. Warto ocenić jak bardzo jest on przerysowany.
Jeżeli hejter nie używa atakujących markę zwrotów i jest otwarty na dyskusję wskazane jest mu odpowiedzieć w sposób chroniący markę i podbudowujący jej wizerunek. Natomiast, gdy hejt jest agresywny, wulgarny i przesycony pomówieniami to czyszczenie internetu z takich treści jest jak najbardziej uzasadnione. Kiedy trzeba przestać dyskutować z hejterem i postawić na usuwanie negatywnych opinii w Internecie?
- Facebook – usuwanie komentarzy hejterów jest tutaj codzienną praktyką, gdy ich publikacje naruszają wszelkie normy zniesławiając firmę, jej pracowników i właścicieli;
- Usuwanie komentarzy z Instagrama – jest wskazane za każdym razem, gdy są one obraźliwe, przekłamane i zahaczają o zniesławienie;
- Serwisy branżowe – dopóki hejter ma uzasadnione stanowisko należy z nim dyskutować, jeżeli jego postawa jest daleka od racjonalnych argumentów lepiej postawić na moderowanie treści;
- Strona www marki/ blog firmowy – kiedy pod poszczególnymi publikacjami zaczyna pojawiać się agresywny hejt uderzający w wizerunek firmy w Internecie postaw na moderowanie treści lub po prostu zablokuj konkretnego użytkownika jako administrator strony.
Zniesławienie w Internecie
Zniesławienie w Internecie uderza w profesjonalny wizerunek, a jego najgorszą formą jest zniesławienie personalne np. właściciela firmy. Może ono nawet wiązać się z działaniami takimi jak usunięcie danych firmy z Internetu. Wiąże się to z SEO PR , gdzie wyszukiwarka szybko zareaguje na każdą wzmiankę na temat danej marki, produktów czy osób z nią powiązanych.
W sytuacji, gdzie hejt był bardzo natężony i opublikowano wiele treści negatywnych czyszczenie wyszukiwarki Google okazuje się nierzadko jednym z obowiązkowych działań.
Poprawa wizerunku firmy w sieci bywa sporym wyzwaniem. Nawet, gdy odpowiadasz na hejt i starasz się go na bieżąco moderować w pojedynkę możesz okazać się niewystarczalny. Pamiętaj, że Internet to miejsce bez granic, gdzie wszędzie może pojawić się niespodziewana, negatywna wzmianka o Twojej firmie. Dlatego warto przekazać wizerunek firmy w Internecie w ręce agencji pr.
Zespół ekspertów posiadających odpowiednie kompetencje, narzędzia i doświadczenia odpowie na hejt lepiej niż ktokolwiek inny oraz zlikwiduje agresywne wpisy szybciej i sprawniej niż Ty sam.
Nie wiesz z pomocy jakiej agencji pr warto byłoby skorzystać? Na rynku agencje masz do wyboru liczne agencje, które charakteryzują się bardzo zróżnicowanym poziomem świadczonych usług. Polecamy Warsaw Media House. To agencja pr z Warszawy, która działa na rynku już kilka lat i ma na koncie sporo sukcesów. Wykreowała oraz zadbała o wizerunek internetowy wielu firm.
Pod jej opieką znalazły się marki powiązane z branżą edukacyjną, finansową oraz medyczną. Sukces działań tej agencji pr opiera się na indywidualnym podejściu do każdego klienta i nieustannej opiece wizerunkowej. Specjaliści trzymają tutaj rękę na pulsie 24h od poniedziałku do poniedziałku.
Z pomocą Warsaw Media Huse nie będziesz musiał bać się o wizerunek firmy w sieci. Nie zostanie również nadszarpnięty Twój budżet. Agencja podejmuje się moderowania treści i walki z czarnym PR od 600 zł netto, co jest niewielkim kosztem w porównaniu z wizerunkowym kryzysem i stratą reputacji firmy na rynku.
O autorze:
Piotr Sulewski, Prezes Zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedin.
Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram