Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
Czy wiedziałeś, że za hejt w Internecie można odpowiadać prawnie? W zakres działania hejterów wchodzą zachowania, które zalicza się do czynów mających charakter zniesławienia i zniewagi, które są ujęte w Kodeksie Karnym.
Kiedy możesz wejść z hejterem na drogę prawną i wnieść pozew za obrażanie na Facebooku? Jak wygląda zgłoszenie przestępstwa internetowego? Publiczne obrażanie w Internecie nie jest bezkarne. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Zniesławienie w Internecie – konsekwencje
Zgodnie z zapisami zamieszczonymi w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 24.10.2017 roku o sygnaturze akt V KK 278/17 za hejt uznaje się w Polsce nie tylko uderzające w dobre imię komentarze, lecz również wiadomości pojawiające się w komunikatorach lub na forach internetowych zawierające znamiona zniewagi bądź mające charakter działania jakim jest zniesławienie w Internecie.
Oznacza to, że naruszenie dobrego imienia w Internecie zarówno osoby prywatnej jak i firmy od dawna nie pozostaje kwestią obojętną polskiemu prawu. Oczernianie w Internecie Kodeks Karny uznaje za przestępstwo!
Czyszczenie Internetu z uderzającego w wizerunek firmy hejtu to jedno z działań, jakie bywa koniecznym do zrealizowania, ale nierzadko warto również przemyśleć kwestie wejścia na drogę prawną. Jeżeli zastanawiasz się, jak odnaleźć kogoś w Internecie kto był autorem licznych, rażących publikacji uderzających w wizerunek przedsiębiorstwa to wiedz, że wcale nie jest to trudne.
Ustalenie IP komputera osoby, jakiej oczernianie w Internecie sprawiało satysfakcje i przychodziło z łatwością to pestka dla organów ścigania. Policja i prokuratura świetnie poradzi sobie z tym zadaniem. Doskonale wiedzą, jak znaleźć informacje o osobie w Internecie, która dawno przekroczyła granice dozwolonych zachowań. W sieci nikt nie jest anonimowy, choć wielu ludzi o tym często zapomina…
Polskie prawo za zniesławienie w Internecie, które może dotyczyć również działań nadszarpujących wizerunek firmy określa kanon kar. Hejter podlega karze grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Ochrona dóbr osobistych w świetle polskich przepisów za naruszenie dobrego imienia w Internecie nakłada na hejtera obowiązek przeprosin, usunięcia skutków działania czy zapłaty zadośćuczynienia.
Pamiętaj, że nadszarpnięty wizerunek firmy w Internecie to naruszenie dóbr osobistych jej właściciela, wiec znajdując się w takiej sytuacji jak najbardziej możesz powoływać się na przysługujące Tobie prawa. Dlatego, gdy usuwanie negatywnych opinii w Internecie będzie nieustannie wymagało wznawiania to zacznij zastanawiać się nad tym, by z pomocą policji ustalić IP komputera ich autora lub autorów.
Na czym polega ochrona wizerunku firmy w Internecie?
Nie biegnij na komisariat za każdym razem, gdy na Twoim firmowym koncie np. na Facebooku pojawi się hejter. Tak jak wspomniano powyżej, wejście na drogę prawną jest możliwe tylko na podstawie zniesławienia lub znieważenia. Negowanie oferty produktów czy usług nie będzie do nich należało. Tutaj hejterowi musisz stawiać czoła sam lub zajmie się nim wyspecjalizowana agencja pr.
Z pomocą ekspertów ochrona wizerunku firmy w Internecie będzie lepsza niż bez ich wsparcia. Jeżeli agencja pr będzie monitorowała Twój markę 24 h każdego dnia przez siedem dni w tygodniu atak hejtera nie ma najmniejszych szans. Dlatego nie czekaj, aż pojawią się spore problemy wizerunkowe i postaw na ochronę brandu już teraz. Droga prawna to ostateczność w wyjątkowo kryzysowych sytuacjach.
Aby chronić profesjonalny wizerunek firmy w Internecie wystarczy wejść w współprace z grupą doświadczonych specjalistów. Agencja pr sprawi, że poprawa wizerunku firmy w Internecie nie będzie konieczna po każdej negatywnej opinii ze strony internautów. Polecamy zapoznać się z portfolio Warsaw Media House. To agencja pr z Warszawy, która doskonale wie na czym polega ochrona wizerunku firm z różnych branż. Funkcjonując na rynku od lat grupa ekspertów wykreowała już liczne marki o profilu edukacyjnym, finansowym i medycznym.
Rosnąca liczba klientów tej agencji pr potwierdza wiedzę oraz umiejętności jej zespołu. Tutaj na dzień dobry otrzymujesz bezpłatny brief, który pomaga ustalić w jaki sposób agencja ma wspomóc wizerunkowo Twoją markę. Monitoring sieci oraz moderowanie treści jest przeprowadzany regularnie całymi tygodniami, więc nie musisz martwić się o to, co pojawia się w Internecie na temat Twojej firmy. Usługi Warsaw Media House nie mają wygórowanych cen. Wycena za walkę z hejtem zaczyna się tutaj od 600 zł netto. Tutaj nie przepłacasz! Znacznie więcej kosztowałby Cię upadek rentowności biznesu i poważny kryzys wizerunkowy prowadzący do upadku marki.
O autorze:
Piotr Sulewski, Prezes Zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedin.
Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram