Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
Popularność reklamy internetowej w ostatnich latach notuje coraz wyższe wzrosty. Nie powinno to dziwić, ponieważ upowszechnienie się dostępu do Internetu, a wraz z nim, również nowych możliwości w obszarze reklamy, promocji i marketingu dla marek oraz produktów, diametralnie odmieniło rynek. Właściwie dynamika jego zmian jest tak duża, że aby nie zostać w tyle trzeba co jakiś czas modyfikować swoje działania.
Social media furtką do sukcesu?
Media społecznościowe, to obok kanału bardzo przystępnej i swobodnej kreacji oraz dystrybucji treści, bardzo potężne środowisko reklamowe. Najczęściej wykorzystywane są tutaj systemy wewnętrzne, związane z poszczególnymi serwisami. Na dzień dzisiejszy najpopularniejsza jest reklama na Facebooku. Wynika to między innymi z precyzyjnych możliwości targetowania reklamy na odbiorców, którzy potem faktycznie podejmują pożądaną przez reklamodawcę akcję. Obok Facebooka, bardzo dobrym reklamowym nośnikiem stał się Instagram. To raj dla osób, które „kupują oczami”. Ogromna liczba zdjęć i filtrów, które wpływają na ich atrakcyjność to bardzo łakomy kąsek dla konsumentów.
Wartość w zawartości
Coraz większą wagę, zarówno marki, jak i odbiorcy przywiązują do content marketingu. Jedne firmy prowadzą blogi samodzielnie, inne współpracują z profesjonalnymi blogerami. Tak naprawdę, tutaj reklama nie jest wysunięta na pierwszy plan, bo w content marketingu istotę stanowi dawanie wartości. Czyli dzielenie się z odbiorcą materiałami, będącymi rozwiązaniem problemów lub odpowiadaniem na zróżnicowane potrzeby klientów.
Co sprawia, że warto?
Internet jest dzisiaj najbardziej precyzyjną przestrzenią reklamową. Materiały reklamowe kierujemy do konkretnych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem sięgną po nasz produkt czy usługę. W osiągnięciu celów i spełnieniu reklamowych założeń, zdecydowanie pomaga reklama w internecie. Współpraca z profesjonalistami pozwala nie tylko na precyzyjne zaplanowanie kampanii, ale też na realizację działań sprzedażowych, a także innych, które wpisują się w strategię firm i marek.