kobieta przed laptopem

5 sposobów na skuteczny remarketing

Artykuł zaktualizowany 3 sierpnia 2023


Remarketing to bardzo popularne i skuteczne narzędzie marketingowe, które ma na celu zwiększenie konwersji w sklepach online. Kampanie remarketingowe kierujemy do osób, które odwiedziły naszą stronę lub aplikację, wyświetlając spersonalizowany przekaz. Jak efektywnie prowadzić działania remarketingowe?


Segmentacja przekazu

W marketingu kluczem do sukcesu kampanii jest odpowiednia segmentacja bazy odbiorców. Inny przekaz powinien zostać skierowany do użytkowników, którzy nie są zaangażowani w proces sprzedażowy, a inny do potencjalnych klientów, którzy są bliżej etapu konwersyjnego. Z tego względu należy odpowiednio posegmentować listy remarketingowe, biorąc pod uwagę gotowość odbiorcy do zakupu.

Różne kanały dotarcia do użytkowników

Przekaz remarketingowy nie musi pojawiać się wyłącznie w postaci banerów w sieci reklamowej Google. Warto również wykorzystać inne kanały, takie jak wideo. Zasada działania jest prosta – osoby, które obejrzały film, zostają dodane do listy remarketingowej. Następnie do utworzonej listy użytkowników zostaje skierowany kolejny przekaz w formie wideo, jednak z wezwaniem do podjęcia akcji (CTA). Innymi kanałami dotarcia do użytkowników mogą być newslettery oraz powiadomienia push (Push-Ad). Więcej informacji na temat notyfikacji można znaleźć na stronie: https://push-ad.com/.

Kilka list remarketingowych

Zamiast tworzenia jednej listy remarketingowej, warto poeksperymentować i stworzyć kilka wartościowych list, kierując przekaz do użytkowników na różnych etapach procesu zakupowego. Bardzo ważna jest odpowiednia segmentacja odbiorców, która sprowadza się do tych użytkowników, którzy skonwertowali, dodali określone produkty do koszyka lub są dopiero na początkowym etapie procesu zakupowego. Najbardziej wartościowi odbiorcy znajdują się jednak na końcowym etapie.

Listy marketingowe o różnym czasie życia

Listy marketingowe o różnym czasie życia pozwalają na odpowiednie skonfigurowanie kampanii. Jeżeli użytkownik porzucił koszyk zakupowy, przekaz powinien być jak najszybciej dostarczony, tym samym zwiększając szansę na konwersję. Z drugiej strony, listy marketingowe o dłuższym czasie życia pozwolą na zebranie większej ilości wartościowych danych o odbiorcach.

Testowanie w realnym środowisku

W przypadku remarketingu, szczególnie istotne są testowanie i analiza kampanii. Zanim zastosuje się popularne na rynku rozwiązania na większą skalę, warto część wydatków na kampanię (np. 20%) przeznaczyć na testy nowych rozwiązań np. RLSA, czyli listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, czy też różne wersje kreacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *