marketing rozszerzona rzeczywistość

Technologia a reklama – jak wykorzystać technologię w marketingu?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość w przekazach reklamowych już na dobre stała się często wykorzystywaną praktyką. Technologia oddziałuje na wiele płaszczyzn w marketingu, dzięki czemu reklamy mogą być łatwiej zapamiętywane. Jak wykorzystuje się technologię w reklamie? Jakie korzyści daje wykorzystywanie nowinek technologicznych?

Dzięki marketingowi wykorzystującemu nowinki technologiczne można osiągnąć wiele. Technologia bardzo często wykorzystywana jest przy różnego rodzaju kampaniach reklamowych – mowa tutaj chociażby o wirtualnej rzeczywistości. Agencje reklamowe zastanawiają się, w jaki sposób zaskoczyć grupę docelową, która jest już zmęczona typowymi przekazami reklamowymi. Jak wygląda wykorzystywanie technologii przez branżę reklamy? I jakie są tego efekty?


Wirtualna rzeczywistość, prawdziwa reklama

Coraz popularniejszą praktyką jest wykorzystywanie w internetowej reklamie możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość (VR – virtual reality). Jakiś czas temu technologia ta kojarzyła się z drogimi urządzeniami obsługującymi VR, dzisiaj do jej obsługi może wystarczyć zaledwie smartfon z żyroskopem, rozdzielczością minimum full HD oraz specjalne gogle, które bez problemu znajdziemy na rynku w różnych wersjach cenowych.

Wirtualna rzeczywistość otrzymała również wsparcie różnych platform, należących do grupy mediów społecznościowych, co pozwoliło rozwinąć skrzydła agencjom reklamowym właśnie na tym polu. Przygotowanych zostało już wiele krótszych lub dłuższych przekazów reklamowych, które do odtworzenia wymagało urządzenia obsługującego virtual reality.


Rozszerzona rzeczywistość

Oprócz wirtualnej rzeczywistości dostępna jest również tak zwana rozszerzona rzeczywistość (AR). Pozwala ona na dokładanie różnych elementów do świata rzeczywistego – najlepszym przykładem technologii AR będzie gra Pokemon, która zdobyła bardzo dużą popularność na całym świecie.

Rozszerzona rzeczywistość jak gdyby pozwala na więcej działaniom marketingowym. Interakcja z odbiorcą jest w znacznym stopniu większa, co pozwala na takie dobranie formy przekazu, które będzie satysfakcjonujące dla odbiorców. Nie da się ukryć, że jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, które wyróżnia się na tle tradycyjnych przekazów reklamowych w radiu, prasie czy telewizji.


Technologia a oryginalność

Technologia w reklamach pozwala agencjom reklamowym na znacznie więcej kreatywności. Dzięki oryginalności reklama może zostać o wiele łatwiej zapamiętana, co pod względem marketingowym jest bardzo dużą korzyścią. Warto w tym miejscu również podkreślić, że dzięki regularnemu wykorzystywaniu technologii w reklamie dane przedsiębiorstwo może zyskać wizerunek firmy innowacyjnej, która w swoim funkcjonowaniu wykorzystuje nowinki technologiczne.

Technologia ma więc bardzo duży wpływ na wiele płaszczyzn w marketingu. Przygotowanie reklam, które swoją formą będą w stanie wykorzystywać nowinki technologiczne jest bardzo mile widziane – może przynieść wiele korzyści.


One thought on “Technologia a reklama – jak wykorzystać technologię w marketingu?

  1. Firmy, które decyduję się na nowoczesną reklamę, np. z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości idą z biegiem czasu i będą znacznie łatwiej zauważone przez potencjalnych klientów a do tego zwrócą swoją uwagę. Zdecydowanie warto iść tą drogą i wykorzystać przy tym kreatywność.

Dodaj komentarz