mężczyzna-z-komórką-przed-laptopem

Czym jest branding?

Artykuł zaktualizowany 31 sierpnia 2019


Branding to pojęcie określane jest mianem budowanie świadomości marki. To stwierdzenie w zasadzie nie mówi nic konkretnego dla przeciętnego Kowalskiego, zanim nie określimy konkretnych zasad, na jakiej podstawie ma być on tworzony.


Czym jest branding?

Dobrze opracowany content marketing oparty na budowaniu świadomości marki stanowi grę o wielką stawkę, ponieważ stawia firmę daleko do przodu za konkurencją. Obecnie mamy szeroki asortyment wyrobów, potrzebnych ludziom, które są produkowane przez kilkadziesiąt firm.

I tutaj się pojawia pytanie, której marki wyrób wybrać ? Czym wyróżnia się ten sam produkt firmy X od firmy Y. Każdy z nich jest dobry, wysokiej jakości i spełnia oczekiwania klienta. Więc czym się odróżnić spośród tłumu ? Odpowiedź jest jedna – brandingiem.

 

marketingowcy zastanawiają się nad brandingiem firmy
Czy właśnie zaplanowali świetny branding?

Czym charakteryzuje się dobry branding?

Branding, czyli to, co utożsamia markę to wartości, jakie ona niesie i w jaki sposób się przejawia wśród ludzi- potencjalnych odbiorców. Aby mogła się wyróżnić musi nieść za sobą szereg unikatowych cech, które nie tylko są rozpoznawalne i zidentyfikowane, ale też potrzebuje zwracać na siebie uwagę i budzić pozytywne skojarzenia.


Jak tworzyć własny branding?

Dobry branding to rzetelna strategia marki, która określa jego najważniejsze wyróżniki. Przedstawia tożsamość obecną marki i jej cele strategiczne na przyszłość. Zdefiniowanie marki to jednoznacznie wyznaczenie kierunku strategicznego w działaniach marketingowych, które będą budować jej świadomość wśród potencjalnych klientów.

Kluczowym działaniem dla brandingu jest stworzenie nazwy firmy i sloganu ( hasła reklamowego), który będzie ją prezentował. Kolejnym etap jest projekt logo, będącym wyrazistym odzwierciedleniem marki i zarazem łatwe do zapamiętania dla potencjalnego odbiorcy. Te trzy elementy będą nieustannie pojawiały się w komunikacji ze społeczeństwem.

Kiedy mamy już zdefiniowane powyższe elementy, to następnym krokiem będzie tworzenie charakterystycznych wizualnych detali, charakteryzujących daną firmę lub markę, które będą pojawiały się w kanałach komunikacyjnych, czyli na wizytówkach, listach, prezentacjach, kanałach reklamowych i w copywritingu, czyli treściach merytorycznych i marketingowych zamieszczanych w internecie, a powiązanych z marką firmy.

Dopełnieniem tego będzie określenie wizualnej komunikacji marki na podstawie wizerunku strony internetowej, newsletterów oraz w mediach społecznościowych.

puzzle z pytaniem co czyni twój brand nietypowym
Co czyni Twój brand unikalnym?

Copywriting jako element brandingu

Treści i słowa mogą wiele, zarówno podbudować markę, jak i ją zniszczyć. Dlatego obok samego wizerunku, ważnym elementem jest skuteczny copywriting. Firma poprzez treść tworzy swój wizerunek w mediach komunikacyjnych, jako partner posiadający fachową wiedzę dotyczącą branży, którą się zajmuje.

Dlatego też obok samej strony internetowej ważne jest założenie bloga z merytorycznymi artykułami, który stanie się skarbnicą wiedzy i informacji dla potencjalnego odbiorcy. W ten sposób marka firmy zapada w świadomość potencjalnego klienta, jako znawca i profesjonalista w danej branży, któremu można zaufać.


Czego należy unikać w brandingu?

– nadmierna kreatywność w elementach brandingu, które mogą się nie wpisywać z założenia strategiczne firmy. Ponadto wizerunek marki ma być spójny z obszarem, dziedziną, branżą, w której firma funkcjonuje.
– pomijanie preferencji i zachowań odbiorców marki
– nie należy kopiować wzorców strategicznych content marketingu od tych firm, które mają silną pozycję na rynku.
– pomijanie funkcjonalnego charakteru gadżetów marketingowych i użytkowych firmy – wizytówki, papier firmowy, e mailing z logo i wizerunkiem marki itp.


 

Dodaj komentarz