Artykuł zaktualizowany 5 maja 2023
Marketing lokalny to potężne narzędzie dla firm każdej wielkości, które pozwala dotrzeć do lokalnych klientów i budować z nimi relacje. Obejmuje on identyfikację i ukierunkowanie potrzeb odbiorców z najbliższej okolicy, podtrzymywanie kontaktu z nimi oraz wykorzystanie lokalnych trendów do zwiększenia sprzedaży. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!
Czym jest marketing lokalny?
Marketing lokalny odnosi się do strategii reklamowych, które firmy wykorzystują do promowania swoich produktów lub usług wśród potencjalnych klientów w ich bezpośrednim obszarze geograficznym. Może to obejmować takie działania jak:
- korzystanie ze zweryfikowanej wizytówki Google Moja Firma (obecnie Profil Firmy w Google),
- tworzenie content marketingu (marketingu treści),
- prezentowanie firmy w katalogach biznesowych.
Oprócz tego można również:
- podejmować działania w Social Mediach (zarówno te bezpłatne, jak i płatne reklamy skierowane w odbiorców w konkretnym obszarze),
- pozycjonować stronę zgodnie z zasadami SEO na frazy lokalne (zawierające nazwę miasta/województwa/innego obszaru np. sukienka Warszawa),
- reklamować markę w systemie Google Ads z targetowaniem lokalnym.
Dzięki Profilowi Firmy w Google możesz zarządzać wizytówką w wyszukiwarce i na Mapach Google. Znajdują się tam informacje dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak: nazwa, dane kontaktowe, lokalizacja, godziny otwarcia, opinie.
Natomiast, dzięki content marketingowi dostarczasz odbiorcom wartościowych treści np. w postaci bloga, podcastu czy filmu itp.
Jeśli Twoja firma jest obecna w katalogach firmowych, potencjalni klienci z łatwością Cię znajdą. Mają możliwość odnalezienia Twojego biznesu poprzez wpisanie miasta lub województwa i dziedziny.
Skupiając się na konkretnym obszarze geograficznym, firmy mogą lepiej ukierunkować swój przekaz i dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Od małych przedsiębiorstw, które polegają na stałych klientach, po większe marki chcące zaistnieć na nowych rynkach, marketing lokalny może być bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży i przychodów.
Jeśli podejmiesz tego typu działania, masz możliwość:
- zwiększenia widoczności marki i oferty,
- wzmocnienia wizerunku i rozpoznawalności,
- zadbania o dobrą opinię i recenzje w sieci,
- zbudowania pozycji eksperta i zyskania autorytetu,
- zaangażowania odbiorców i stworzenia z nimi trwałych relacji,
- pozyskania nowych kontaktów i poprawy wyników sprzedaży.
Jak działa marketing lokalny?
Sprawny marketing lokalny ma za zadanie pomóc firmom w budowaniu świadomości marki i lojalności wśród lokalnej bazy klientów. Może również poprawić reputację marki w społeczności poprzez angażowanie odbiorców. Dzięki marketingowi lokalnemu przedsiębiorcy mogą tworzyć silniejsze relacje z klientami, oferując promocje lub zniżki lepiej dostosowane do ich potrzeb. Dodatkowo marketing lokalny może pomóc właścicielom firm wyprzedzić konkurencję, wykorzystując lokalne trendy do zwiększenia sprzedaży.
Dlaczego marketing lokalny jest ważny?
Marketing lokalny jest ważny zarówno dla małych, jak i dużych firm. Dla małych przedsiębiorstw, które polegają na klientach w okolicy, może to być skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży i przychodów. Dla większych firm, które chcą zaistnieć na nowych rynkach, reklama lokalna może pomóc w budowaniu świadomości marki i lojalności wśród potencjalnych klientów.
Lokalny marketing jest nieocenionym narzędziem dla firm, które działają w ich bezpośrednim obszarze geograficznym. Poprzez zrozumienie, czym jest, czym się zajmuje i jak działać zgodnie z tą strategią, przedsiębiorcy mogą odblokować swój pełny potencjał sukcesu.
Co więcej, według raportu DataReportal, Digital 2023: Poland, aż 36,68 mln Polaków obecnie korzysta z Internetu, a marketing lokalny to bardzo dobry sposób, aby dotrzeć do tych, którzy znajdują się blisko Ciebie. Dzięki obecności w sieci oraz lokalnej reklamie, z pewnością osiągniesz sukces.
Marketing lokalny – jak zacząć?
Aby rozpocząć udaną kampanię internetowego marketingu lokalnego, firmy powinny najpierw zidentyfikować swoją grupę docelową i stworzyć plan marketingowy oraz założyć odpowiedni budżet. Następnie muszą przetestować różne strategie, aby sprawdzić, które z nich są najbardziej skuteczne w dotarciu do grupy docelowej. Firmy powinny również korzystać z technologii i narzędzi analitycznych, aby śledzić wydajność swoich kampanii w czasie, dzięki czemu mogą stale doskonalić swoje plany w celu uzyskania maksymalnego wpływu w swoim otoczeniu biznesowym. Wreszcie, mogą skorzystać ze współpracy z doświadczonymi ekspertami od marketingu lokalnego, którzy mogą udzielić wskazówek, jak najlepiej dotrzeć do grupy docelowej.
Jeśli chcesz, aby Twoim marketingiem lokalnym, zajęli się specjaliści, zgłoś się do WeNet. Doradcy internetowi pomogą Ci rozwinąć biznes i zbudować wizerunek oraz zdobyć lokalną popularność.
Marketing lokalny w WeNet to:
- zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma,
- interaktywna prezentacja firmy w katalogach firm,
- szeroko zakrojony marketing treści,
- prezentacja oferty na platformach Marketplace,
- kampania kreująca pozytywny wizerunek firmy.
Umów się na bezpłatną wycenę działań.