Artykuł zaktualizowany 24 maja 2023
Niewielkie firmy rodzinne zwykle zdają sobie od samego początku sprawę z tego, że ich spółka nigdy nie zyska ogromnej popularności. Raczej nie mają one również wcale takich planów, a zależy im na prowadzeniu profesjonalnej działalności w swojej najbliższej okolicy. Jest to oczywiście zupełnie logiczne myślenie i nie oznacza wcale, że zarobki będą w ten sposób bardzo niewielkie. Choć oczywiście istnieje takie ryzyko – w szczególności, jeżeli nie zadbamy o pozycjonowanie lokalne i marketing lokalny.
Na czym to polega? Marketing, a dokładniej marketing lokalny, jest obecnie podstawą, a jeżeli my sami nie mamy o tym pojęcia to musimy zatrudnić w tym celu firmę, która pokieruje naszą stroną internetową. Brak takiej strony od początku skazuje nas na porażkę – tym bardziej, jeżeli konkurencyjne firmy w tej samej branży dbają o swój wizerunek w Internecie. Niestety, obecnie wszyscy wyszukujemy interesujące nas informacje na swoich laptopach i telefonach – a jeżeli nasza firma nie będzie tam widoczna to dowiedzą się o niej tylko osoby, które akurat będą obok przechodzić. Nie wróży to zbyt dobrej przyszłości dla biznesu.
W czym przydaje się pozycjonowanie lokalne?
Wykorzystane w nim narzędzia sprawiają, że klient widzi naszą stronę internetową na samym szczycie listy w wyszukiwarce Google. A prawie 100% wyszukujących interesuje się tak naprawdę tylko kilkoma pierwszymi wynikami – nikt nie zagłębia się dalej, gdyż może od razu znaleźć potrzebne mu informacje. Dlatego też Google stara się od razu wyświetlić miejsca w okolicy i zaoszczędzić tym samym czas wyszukującego. Nikt nie jest przecież zainteresowany restauracją w Trójmieście, jeżeli mieszka obecnie w Warszawie i chce szybko zjeść dobry obiad. Podobnie jest z gabinetami dentystycznymi, czy kosmetycznymi. Konieczne trzeba pozycjonować się na miasto, w którym świadczymy usługi. Pomocne są w tym firmy świadczące usługi marketingu medycznego (więcej o o nich przeczytać nasz https://simpliteca.com/
Pozycjonowanie lokalne wyróżnia nas na tle innych. Jeżeli nasza strona jest jednocześnie profesjonalna, klarowna i zwyczajnie estetyczna – mamy szansę na sukces w swojej branży i wyprzedzenie konkurencji.
Warto zadbać o lokalnych klientów
Wielu właścicieli nowych firm od samego początku próbuje zdobyć klientów z całej Polski i dzięki temu zwiększyć swoje zarobki. Nie jest to złe podejście, ale początkowo może się nie sprawdzić. Warto zacząć w swojej okolicy – pozycjonowanie lokalne przysporzy nam stałych klientów, którzy być może przyczynią się dopiero do promowania marki na większą skalę. Tym bardziej, że to oni zawsze znajdują się w pobliżu i to oni mogą regularnie powracać do twojej restauracji, gabinetu dentystycznego, kosmetycznego, kawiarni czy salonu fryzjerskiego. Zanim zaczniesz mierzyć dalej – zadbaj o swoich sąsiadów.