wtyczka callback

Czym jest wtyczka callback i jak działa?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Nikt nie chce, żeby potencjalni klienci uciekali ze strony internetowej, ponieważ każda strona ma jasno sprecyzowany cel. Celem może być pozyskanie klienta, jego danych kontaktowych, czy też sprzedaż produktu lub usługi. Żeby zrealizować wybrany cel, musisz doprowadzić użytkownika, który trafi na Twoją stronę internetową do wykonania akcji.

Pierwszy krokiem do tego będzie zatrzymanie go na stronie. Oferowanie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem firmy w 28 sekund, jest jednym ze skutecznych sposobów, żeby uzyskać ten efekt. Jeśli zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów za pomocą strony internetowej – przeczytaj koniecznie ten artykuł.


Wtyczka typu callback – sposób na przyciągnięcie uwagi klienta

Warto wiedzieć, że już po 50 milisekundach oceniamy, czy dana strona jest warta uwagi. Natomiast większość osób, które trafiają na stronę www, spędza na niej jedynie 10 sekund. Masz więc niewiele czasu, żeby zachęcić odwiedzających do zakupu, czy pozostawienia danych.

Co możesz zrobić, jeśli użytkownik zostanie na Twojej stronie nieco dłużej? Jak go przekonać do tego, żeby wykonał pożądaną przez Ciebie akcję?


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – 10 najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce


Ciekawym narzędziem, które możesz wykorzystać, jest wtyczka typu callback. Możesz ją zainstalować na swojej stronie firmowej. Kiedy użytkownik spędzi na niej odpowiednią ilość czasu, wyświetlisz mu ofertę zamówienia darmowej rozmowy zwrotnej właśnie w 28 sekund. Wtyczka sprawdzi się zarówno do sprzedaży, udzielania pomocy użytkownikom, czy też doradzaniu w wyborze np. w przypadku sklepów internetowych.

callback2

Przykład okienka callback na stronie www, źródło: materiały własne


Dlaczego warto proponować kontakt w 28 sekund?

Po prostu, żeby wzbudzić ciekawość i zainteresowanie odbiorcy. Gdy zobaczy, że proponujesz mu kontakt w tak krótkim czasie, zacznie się zastanawiać: „Czy naprawdę zadzwonisz?”, „Czy zdołasz zrobić to tak szybko?” Właśnie dlatego lepszy jest kontakt w ciągu 28 sekund, a nie w 30 czy 60. Jeśli dodzwonisz się do odbiorcy w tak krótkim czasie, zyskasz już na starcie rozmowy, ponieważ wzrasta prawdopodobieństwo dokonania transakcji. Mówi się, że czas to pieniądz. W tym przypadku – to jedna z efektywnych metod pozyskiwania klientów.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Jak rozliczać państwowe i unijne dotacje?


Co więcej, firmy, które kontaktują się z potencjalnymi klientami w ciągu 5 minut, uzyskują prawie 100 razy większą szansę na przeciągnięcie tego kontaktu na kolejny etap lejka sprzedażowego. Dane te pochodzą z badań przeprowadzonych przez Insidesales.com na próbie 14,061 firm ze Stanów Zjednoczonych. Im szybciej nawiążesz kontakt z potencjalnym klientem, tym lepiej dla Twojego biznesu.

callback


W jaki sposób wtyczka callback zwiększa liczbę klientów ze strony?

  • Po pierwsze: stosując callback, zatrzymasz potencjalnego klienta na stronie.

Algorytmy wtyczek typu callback śledzą zachowanie użytkownika na stronie. W momencie, gdy wykryją potencjalnego klienta, na jego ekranie wyświetla się komunikat, zachęcający do pozostawienia danych kontaktowych w celu zamówienia bezpłatnej rozmowy telefonicznej.

  • Po drugie: zdobywasz klientów ze strony internetowej.

W trakcie bezpośredniej rozmowy z potencjalnym klientem możesz rozwiać jego wątpliwości, zbadać jego potrzeby, a w konsekwencji domknąć transakcję. Klient ma poczucie, że to Ty wychodzisz z inicjatywą, biorąc na siebie np. opłaty za rozmowę telefoniczną. Masz też możliwość odpowiedzenia na wszystkie nurtujące go pytania, dzięki temu możesz rozwiać jego wątpliwości.

  • Po trzecie: zdobywasz kontakt do potencjalnego klienta.

Nawet jeśli rozmowa z zainteresowaną osobą nie doprowadzi do transakcji, kontakt do tej osoby pozostanie w Twojej bazie. Dzięki temu możesz go wykorzystać do kolejnych działań marketingowych.


Podsumowanie

Szybkie nawiązanie kontaktu z odbiorcą za pomocą callbacku jest skuteczną metodą na to, żeby już więcej nie tracić szans sprzedażowych. Wykorzystując to narzędzie, wychodzisz również naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dzisiejszych czasach oczekują niemal natychmiastowej reakcji na swoje zapytania oraz wyboru różnych form kontaktu z firmami.


 

Dodaj komentarz