Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
Lekceważenie możliwości, jakie daje reklama w Internecie, jest bardzo nierozważne. Przekonało się o tym już wiele firm, które zostały w tyle za konkurencją. Warto być świadomym jakie reklamy i narzędzia cieszą się największą popularnością i skutecznością. Jednym z ciekawszych, a przy tym i wyjątkowo skutecznych narzędzi są notyfikacje push. Sprawdzą się one nie tylko w przypadku sklepów internetowych, ale i blogów czy stron usługowych.
Push czy mailing?
Mailing jest wykorzystywany przez wiele firm, jednak nie cieszy się zbyt dużą skutecznością. Bardzo często uznawany przez odbiorców za zwykły spam, nieotwierany i nieodczytywany, może przynosić więcej zysków niż strat. O wiele skuteczniejszą i odpowiedniejszą formą promocji są powiadomienia push, czyli niewielkie powiadomienia, które są wyświetlane w czasie rzeczywistym na ekranach urządzeń mobilnych oraz komputerów osobistych. Otrzymują je użytkownicy, którzy wyrazili na to zgodę podczas odwiedzin na konkretnej stronie internetowej.
Największe korzyści płynące z notyfikacji push
Bezapelacyjnie, największą zaletą notyfikacji push jest to, że wykorzystanie ich pozwala na dotarcie bezpośrednio do odbiorcy – bez konieczności działania z jego strony. Nie musi on otwierać żadnego linku ani żadnego maila. Powiadomienie wyświetli mu się jako niewielki prostokąt. Istnieją skuteczne i wygodne narzędzia, takie jak push-ad.com.pl, pozwalające na szybkie i proste stworzenie tego typu powiadomień oraz na monitorowanie procesu (tj analizowanie liczby subskrybentów i sprawdzanie dostępnych w panelu raportów).
Aby web push były skuteczne, muszą zostać zaprojektowane w odpowiedni sposób. Każde powiadomienie tego typu składa się z czterech części, czyli grafiki, tytułu, treści właściwej oraz linku do strony docelowej. Większość osób w pierwszej kolejności skupi się na aspektach wizualnych notyfikacji.
Kiedy firma powinna zainwestować w notyfikacje push?
Nad notyfikacjami push powinny zastanowić się przede wszystkim osoby, które próbowały już wdrażać w swojej firmie mailing, ale nie przyniosło to konkretnych efektów sprzedażowych. Nie ma jednak jednego określonego momentu na wprowadzenie notyfikacji – można je wdrożyć zarówno w przypadku nowych firm, jak i tych o wieloletnim stażu, niezależnie od branży.