Performance marketing od kuchni: jak naprawdę działa agencja nastawiona na wyniki

Artykuł zaktualizowany 1 września 2025

Szukasz nowych sposobów na to, by firma była widoczna w sieci i faktycznie generowała z tego tytułu realne zyski? Koniec z obietnicami, przepalaniem budżetu na nieefektywne metody – Performance marketing to sposób na to, by w czasie rzeczywistym realizować i kontrolować każde działanie marketingowe naszego biznesu.

Czym jest Performance marketing?

Zacznijmy od samego początku, czyli wyjaśnienia, czym jest Performance marketing. To model, którego nadrzędnym celem jest osiągnięcie możliwie jak najwyższej efektywności działań marketingowym. Marketing wydajnościowy (tak niektórzy nazywają tę formę działań) zakłada współpracę z agencją, która rozlicza się z nami przede wszystkim z efektów swojej pracy. Co to oznacza? Nie płacimy stałej stawki za obsługę marketingu tylko za efekt, który praca specjalistów przynosi.

Performance marketing, choć bardzo szeroko prowadzony, koncentruje się przede wszystkim na automatyzacji reklamy, płatnych modelach reklamowych, a także marketingu afiliacyjnym. To świetny sposób na to, by skończyć palić swój budżet i nawiązać współpracę z agencją, którą wynagrodzimy za konkretny cel, a nie tylko działania.

W jakich sytuacjach współpraca z agencją działającą w modelu Performance marketing ma największy sens?

Istnieje wiele sytuacji, w których to właśnie wsparcie agencji Performance marketing będzie najlepszym rozwiązaniem. Przede wszystkim w przypadku firm, które dotychczas współpracowały z agencją, która pobierała stałe opłaty, a nie wykazywała żadnych sensownych efektów. Wchodzimy w e-marketing, by generować sprzedaż. Performance marketing w dosłowny sposób rozlicza współpracę tylko na podstawie efektów.

Taka forma strategii marketingowej będzie także słuszna, gdy zakładamy ograniczony budżet na cele e-commerce. Wiedząc, czym dysponujemy, będziemy mogli uzyskać od agencji konkretne informacje na temat przewidywanych celów kampanii. Wszystko jasne i transparentne.

Dlaczego Performance daje taką przewagę?

Czy rozliczanie się z agencją na podstawie liczby wyświetlanych reklam ma jeszcze sens? W dobie tak dużej konkurencyjności i rynku obfitującego w firmy z ogromnymi budżetami staje się to bardzo nieefektywnym modelem biznesowym. Czy nie lepiej płacić za konkretne efekty, takie jak leady sprzedażowe czy finalizacja transakcji?

Agencja Performance marketing daje nam potencjał do tego, by nasza reklama była w pełni efektywna. Płacimy tylko za to, co faktycznie zyskamy w e-marketingu. Dlatego też w precyzyjny sposób będziemy w stanie zaplanować budżet kampanii i stale optymalizować różne działania, dążąc do tego, by jak najmniejszym kosztem zyskać jak największy sukces.

 

Artykuł partnera.

Dodaj komentarz