Artykuł zaktualizowany 21 kwietnia 2022
Prawdopodobnie każdy, kto zaczyna działać w marketingu i e-commerce, prędzej czy później zetknie się z Google Analytics. Jest to jedne z najpopularniejszych narzędzi od kalifornijskiego giganta, które pozwala analizować ruch i zachowania użytkowników na stronie. Jednak aby wyciągnąć z niego wszystko, co niezbędne, trzeba wiedzieć, czego i gdzie szukać. Dziś zatem podpowiadamy, czy kurs Google Analytics jest potrzebny.
Jakie możliwości daje Google Analytics?
Aby móc w pełni korzystać z opcji tego narzędzia, przede wszystkim musisz wiedzieć, jakie daje możliwości. GA pozwala na przeglądanie raportów tworzonych w czasie rzeczywistym. Dzięki nim dowiesz się, jaka liczba użytkowników znajduje się na stronie w danym momencie. Poznasz też źródło ich wizyty, lokalizację odwiedzających, a także sprawdzisz, które podstrony odwiedzają najchętniej.
To jednak nie wszystko, ponieważ GA daje również dostęp do tak szczegółowych informacji, jak:
- liczba nowych użytkowników,
- sesje i odsłony,
- średni czas trwania sesji,
- współczynnik odrzuceń,
- ścieżka przemieszczania odbiorcy po stronie,
- czas, jaki użytkownik spędza na danej stronie/ podstronie.
Z jego pomocą określisz również grupę docelową swoich odbiorców, ponieważ GA daje ci dostęp do danych:
- demograficznych: wiek, płeć,
- geograficznych: język i lokalizacja.
Sam więc widzisz, że za pomocą jednego narzędzia, zyskujesz dostęp do wielu przydatnych informacji, które pomogą ci usprawnić funkcjonowanie twojej witryny.
Dlaczego warto postawić na wiedzę ekspertów?
Wydaje ci się, że wystarczy zainstalować narzędzie GA i gotowe? Nic bardziej mylnego! Aby spełniało odpowiednio swoją funkcję, powinieneś wziąć pod uwagę kilka niezbędnych kwestii. Po pierwsze Google Analytics to zupełnie odrębne narzędzie od Google Ads, dlatego, jeśli korzystasz z tej drugiej opcji, ważne będzie połączenie obu kont.
Poza tym przed tobą również konfiguracja konta GA tak, aby jego funkcje jak najlepiej posłużyły ci w przyszłości. Przejście przez ten proces dla wielu początkujących w branży e-commerce to skomplikowana i kręta ścieżka. Dlatego tak ważne jest, by w tej dziedzinie zaufać specjalistom, którzy przeprowadzą cię przez ten proces łatwo i bezboleśnie, pozwalając od razu maksymalnie wykorzystywać możliwości płynące z GA.
Gdzie zrobić kurs Google Analytics?
Dobrym wyborem będzie np. Akademia Analytics, na którą zapiszesz się tu: https://sempai.pl/oferta/akademia-sempai/. Dlaczego warto wziąć udział w takim przedsięwzięciu, organizowanym przez agencję?
Przede wszystkim dlatego, że mają oni do dyspozycji nie jednego, a kilku specjalistów z różnych dziedzin. W związku z tym to nie tylko wprowadzenie do GA, ale także szansa na przyspieszone i skondensowane szkolenie SEO oraz kurs CRO. To wszystko pomoże ci jeszcze lepiej zrozumieć funkcje narzędzia Google oraz możliwości, jakie daje twojej firmie.
W jednym miejscu dowiesz się, jak efektywnie korzystać z GA, ale również poznasz tajniki Google Ads, SEO oraz analityki webowej. Specjaliści, działający na rzecz agencji SEO/ SEM to najczęściej ludzie z wieloletnim doświadczeniem, którzy mają na swoim koncie branżowe wyróżnienia, potwierdzające ich kompetencje i kwalifikacje.
Szkolenie Google Ads i SEO, oraz uczestniczenie w Akademii Analytics, organizowanych przez doświadczonych specjalistów to możliwość czerpania wiedzy od najlepszych w tej dziedzinie.
Więcej na temat danych i ich znaczenia w prowadzeniu internetowej działalności poczytasz tutaj: https://sempai.pl/blog/czym-jest-google-data-studio-i-jak-z-niego-korzystac/.
Do kogo skierowane jest szkolenie Google Analytics?
Udział w kursie przeznaczony jest tak naprawdę dla każdego, kto interesuje się analityką webową, SEO czy szeroko pojętym marketingiem internetowym. W szczególności przyda się on:
- specjalistom z działu marketingu
- specjalistom odpowiedzialnym za PR,
- przedsiębiorcom e-commerce,
- właścicielom firm i portali internetowych,
- osobom współpracującym z agencjami SEO/ SEM.
Google Analytics to narzędzie, bez którego dziś trudno wyobrazić sobie rynek e-commerce. Postaw więc na wiedzę specjalistów i przekonaj się, jak wiele możliwości GA da twojej firmie.