sprzedaz przez internet

Jak zacząć sprzedawać za granicą?

Artykuł zaktualizowany 13 maja 2022


Sprzedaż za granicą stwarza wiele możliwości rozwoju firmy, ale bywa też powodem sporego bólu głowy niejednego przedsiębiorcy. Czy międzynarodowe serwisy aukcyjne i sprzedażowe są konieczne do osiągnięcia sukcesu? Czy musisz wiedzieć czym jest fulfilment by amazon, aby dołączyć do elity? Przekonajmy się.


Sprzedaż przez globalne serwisy sprzedażowe

Duże, światowe serwisy sprzedażowe to najprostsza forma rozpoczęcia działalności poza granicami kraju. W sieci znajdziemy mnóstwo serwisów aukcyjnych czy platform sprzedażowych, ale najpopularniejszym i jednocześnie największym z nich jest Amazon. To tutaj każdy przedsiębiorca może skorzystać z kilku form sprzedaży, także tego, który wyklucza organizację skomplikowanego systemu dystrybucji i magazynowania po stronie przedsiębiorcy.

Amazon jest zdecydowanie atrakcyjnym kierunkiem sprzedażowym dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą wejść na rynek europejski. Duże kraje, takie jak Niemcy czy Francja, ale także mniejsze, jak Holandia czy Słowacja to społeczności bardzo otwarte na szeroko rozumiany dropshipping. Cała logistyka sprzedaży to jedno, ale kwestie rozliczeń podatkowych są równie ważne. Kraje Unii Europejskiej są bardzo otwarte na tego typu współpracę i na poziomie swoich wewnętrznych przepisów znacznie ułatwiają życie zagranicznym przedsiębiorcom.

Oczywiście ułatwienia to jedno, ale handel zagraniczny to też wiele obowiązków, m.in. koszty związane z rozliczeniami podatkowymi (specjaliści w tej dziedzinie to z pewnością https://taxology.co/pl/), abonamenty w serwisach sprzedażowych czy w końcu wysyłka produktów (bezpośrednio do klienta lub do magazynów Amazon). To tworzy spore koszty dla przedsiębiorstwa – nie zawsze musi się to okazać opłacalne.

Fulfilment by Amazon, czyli o modelach sprzedaży

Fulfilment by Amazon większość z nas zna bardziej w postaci skrótu FBA. Jest to program sprzedażowy dla przedsiębiorców oferujących sprzedaż swoich towarów na rynkach zagranicznych, w którym cała dystrybucja (magazynowanie, wysyłka, zwroty) pozostaje po stronie Amazona. Model Fulfilment by Amazon to forma dropshippingu, która w tym momencie urosła już do globalnych rozmiarów. Dlaczego tak się stało? FBA to duże ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy mają niewielkie doświadczenie w sprzedaży międzynarodowej.

Główne korzyści skorzystania z modelu FBA na Amazon:

  • brak konieczności otwierania własnych magazynów poza granicami kraju;
  • brak potrzeby tworzenia zagranicznej wersji sklepu internetowego;
  • obsługa klienta pozostająca po stronie Amazon.

Więcej na temat modelu Fulfilment by Amazon (FBA) przeczytasz na: https://taxology.co/pl/czym-jest-model-fba-w-sprzedazy-na-amazon/.

Obsługa klienta bez udziału przedsiębiorcy

Obsługa klienta to bardzo szerokie pojęcie, ale w modelu Fulfilment by Amazon możemy przypisać mu wszystko, co przychodzi nam na myśli. Magazynowanie produktów, pakowanie i nadawanie paczek, a następnie także ich wysyłka i obsługa zwrotów – wszystko to w modelu FBA pozostaje pod kontrolą Amazona.  To układ bardzo korzystny dla obu stron. Amazon ma pełną kontrolę nad jakością usług świadczonych na poziomie swojej platformy, a przedsiębiorca oszczędza swój czas i pieniądze, mogąc skupiać się na rozwoju własnej firmy. Brzmi dobrze? Dla wielu z pewnością tak!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.