O czym pamiętać organizując biznes lunch?

biznes lunch

Firmy coraz częściej postanawiają wykorzystać w swojej strategii tak zwane biznes lunche. Można je organizować z różnych powodów. Wstępne spotkanie z kontrahentem, podpisanie umowy czy nawet rozmowy kwalifikacyjne. To tylko z nielicznych form ich wykorzystania.


Odpowiednie miejsce

Od tego powinniśmy zacząć planowanie spotkania. Wybór restauracji nie powinien być przypadkowy. Dobrze jest wybierać, sprawdzone wcześniej miejsca. Naskrajnej.pl znajdziemy dobrze przygotowane posiłki i odpowiednio wydzielone sale. Przy organizacji niewielkich lunchy biznesowych możemy wybrać salę dziesięcioosobową, gdy zależy nam na dużo większym spotkaniu bądź firmowej imprezie skorzystajmy z Sali Górnej, gdzie zmieści się aż 40 osób. Co więcej rezerwując tam stolik, nie musimy martwić się o parking, znajdziemy tam bowiem monitorowane miejsca.


Dokładny plan

W zależności od tego, jaki rodzaj spotkania ma odbyć się w restauracji, powinniśmy dokładanie zaplanować jego przebieg. W przypadku rozmowy kwalifikacyjnej przygotujmy sobie CV pracownika i niezbędne pytania. Gdy biznes lunch szykujemy z myślą o nowym kontrahencie możemy opowiedzieć nieco o naszej firmie, czy plusach współpracy. Dobrze mieć w zanadrzu kilka dodatkowych tematów do wykorzystania, podczas tak zwanej „krępującej ciszy”.


Na trzeźwo

Tej zasady nie trzeba tłumaczyć. Spotkania biznesowe, nie przypominają tych pokazywanych w filmach. Powinien pasować na nich profesjonalny klimat. Alkohol może spowodować dość niecodzienne zachowania, a nawet ośmieszyć nas w oczach klienta. Rzecz jasna, po podpisaniu ważnej umowy możemy pozwolić sobie na jedną lampkę wina, jednak nic poza tym. Negocjacje prowadzone przy szklance whisky nie wróżą niczego dobrego.


Kultura przede wszystkim

Podczas spotkania biznesowego reprezentujemy interesy firmy. Musimy więc odpowiednio się zachowywać.  Nie ma więc możliwości by mówić z pełnymi ustami, czy siorbać gorące napoje. Unikajmy także korzystania z telefonu komórkowego. Nie kładźmy go obok talerza, lepiej wyłączyć dźwięk i wsunąć telefon do kieszeni. Pamiętajmy również o odpowiednim, eleganckim stroju. Postawmy na stonowane kolory i prostotę.


 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*