Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021
Sprzedaż internetowa jest coraz bardziej popularną formą handlu. Główną zaletą tego systemu sprzedaży jest znaczna oszczędność czasu i powierzchni sklepu. W dzisiejszych czasach dostęp do Internetu jest powszechny, dzięki czemu korzysta z niego większość społeczeństwa.
Obecnie tylko niewielki odsetek ludzi przyznaje się, że nie robiło zakupów przez Internet lub nie przeglądało stron WWW firm i sklepów e-commerce przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Dlatego dziś nie ma sklepu czy biznesu opartego na działalności handlowej, który by nie miał swojej własnej strony wystawowej z produktami w internecie. Do zbudowania i zainstalowania takiej strony wymagany jest cały pakiet narzędzi, który pozwoli swobodnie funkcjonować portalowi sprzedażowemu w internecie. O czym zatem trzeba pamiętać budując sklep internetowy.
Strona WWW z systemem CMS
CMS ( Content Management System)- służy do wygodnego i łatwego zarządzania serwisem internetowym. Wprowadzanie nowych danych ( szczególnie produktów) do sklepu internetowego, a także modyfikacja strony realizowana jest dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu. Strona WWW z systemem CMS to dostęp do panelu administracyjnego, który bez problemu obsłuży nawet mniej doświadczony użytkownik. Znajomość HTML lub innych języków programowania nie jest tutaj wymagana. Tego typu portal będzie posiadał wszystkie niezbędne aplikacje: formularze, galerie foto oraz odnośniki do profili społecznościowych, forum, a także innych narzędzi internetowych, potrzebnych do prowadzenia sprzedaży internetowej.
Domena i serwer
Unikalna, łatwa do opanowania i chwytliwa nazwa strony (domena) to podstawa do tego, aby szybko i wygodnie zidentyfikować ją w sieci. Nazwa domeny powinna zapadać w pamięć oraz być utożsamia się z firmą, a także ze znakiem rozpoznawczym jej działalności. Tak aby potencjalni kontrahenci lub klienci szybko skojarzyli sobie platformę lub sklep internetowy.
Logo i grafika
Prawa autorskie do grafik i publikacji tekstowych są już w większości faktem. Dlatego wykorzystywanie czyjeś publikacji graficznej czy tekstowej jest swego rodzaju plagiatem i wiąże się z odpowiedzialnością karną. Dlatego budując własna stronę www należy pobierać loga, fotografie i grafiki komputerowe z legalnych źródeł. Przy tym warto również posiadać certyfikaty legalności na zdjęcia, zamieszczane na stronie.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu. Widoczność w wyszukiwarkach internetowych jest jednym z podstawowych aspektów jego istnienia i rozwoju. Obecnie większość potencjalnych klientów szuka towarów i rozwiązań w internecie. Pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania pozwolą im znaleźć Twoją stronę i dokonać na niej zakupu. Osiągnąć to pozwolą specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem, zrzeszający się w agencjach SEO ( Search Engine Optimization ).
Portale społecznościowe
Portale społecznościowe ( Facebook, Google, twitter i wiele innych) to ogromna baza potencjalnych klientów i kontrahentów. Dziś praktycznie żadna strona WWW nie funkcjonuje bez podpięcia się do tych znanych serwisów. Dzięki stronie opartej na systemie CMS posiadanie i przemieszczanie się między kilkoma portalami społecznościowymi nie stanowi żadnego problemu. Tego typu portal zyskuje kilkadziesiąt a nawet kilkaset razy więcej odwiedzin, niż tradycyjna strona internetowa.
Obecnie tworząc własną stronę sprzedażową należy pamiętać o zainwestowaniu w najnowsze innowacyjne technologie programistyczne, które w pełni zaprocentują dużą sprzedażą i większym zyskiem.