kobieta pisze na klawiaturze

Co zrobić, aby Twój produkt się sprzedał? Postaw na opisy produktów w sklepie internetowym

Artykuł zaktualizowany 16 kwietnia 2021


Dobrze przygotowane treści opisów w sklepie internetowym pomogą nam nie tylko w zainteresowaniu potencjalnego klienta produktem, ale także wspierają pracę zespołu odpowiedzialnego za pozycjonowanie. Dlatego warto wiedzieć, jak zoptymalizować opisy pod SEO.

Pamiętajmy o tym, że w sklepie stacjonarnym możemy osobiście podejść do klienta, zainteresować go produktem, doradzić na co powinien zwracać uwagę, która rzecz z naszego asortymentu będzie najlepsza. Niestety, w przypadku biznesu e-commerce nie jest to możliwe. Dlatego naszą “smykałkę” do handlu musimy przenieść do sklepu w formie wzorowo przygotowanych treści. Jeśli zainteresujemy klienta fajnym opisem, finalnie powinniśmy cieszyć się zwiększeniem sprzedaży.


Podejście psychologiczne

Być może będzie to… śmieszne, aczkolwiek właśnie tak należy zrobić. Wejdźmy w skórę osoby, która odwiedza nasz sklep. Skoro to zrobiła, to znaczy, że potencjalnie taki użytkownik powinien być zainteresowany zakupem. Jak więc go zainteresować? Musimy przygotować opis produktu tak, by zastąpił stacjonarnego handlowca. Warto wykorzystać do tego oprogramowanie analizujące to, jakie osoby odwiedzają nasz sklep. Poznajmy wiek, płeć, dane demograficzne. Przeanalizujmy również to, jak wygląda potencjalny klient – osoba, która chce zakupić nasz produkt. Przykładowo, jeśli sprzedajemy rowery górskie wyczynowe zapewne będzie to osoba interesująca się sportem ekstremalnym. Z kolei jeśli handlujemy sprzętem budowlanym zapewne będą to przedsiębiorcy, którzy poszukują narzędzi do pracy.

Finalnie, kiedy przeanalizujemy tak zwany profil klienta powinniśmy stworzyć wzór idealnego użytkownika. To ułatwi nam dalszą pracę. Będzie to w pewnym stopniu szablon opisu idealnego.

Szczerość popłaca

Nie ma nic lepszego jak rzetelnie przygotowana informacja. Potencjalni klienci szukają zawsze prawdziwych opinii i opisów produktów. Nie oznacza to jednak, że pewnych tematów nie możemy przekoloryzować. Oczywiście, nie chodzi o wypisywanie przekłamanych treści – wręcz przeciwnie. Ludzie po prostu lubią, gdy wiedzą, że kupują coś “najwyższej klasy”, “jedyne w swoim rodzaju” bądź “bezapelacyjnie najlepszej jakości”. Lepiej to brzmi, prawda?

Rzecz jasna pamiętajmy o rzetelnym podejściu do sprawy. Nie można wychwalać w niebogłosy naszego produktu, jako idealnego, wymarzonego. Starajmy się o to, by opis był co prawda pozytywny – w końcu reklamujemy coś, co chcemy sprzedać, ale niech nie będzie to przesadzona.

Opis pod kątem technicznym

Opis produktu może być idealny pod kątem sprzedażowym, ale jeśli nie przygotujemy go odpowiednio pod kątem technicznym, nie pomoże nam w pozycjonowaniu. Optymalizacja każdej treści pod kątem SEO jest równie ważna co jakość opisu w kwestii merytorycznej.

Pamiętajmy, by używać nagłówków (H2 i H3). Równie ważna jest długość opisu. Powinna przekraczać dwa tysiące znaków. Chodzi o to, że docenią to roboty, które analizują jakość strony, czego efektem są wysokie wyniki w wyszukiwarce. Wracając jeszcze do nagłówków – należy dodać w nich frazę kluczową, która pomoże w odnalezieniu naszego produktu w Google, aczkolwiek nie przesadzajmy. Zbyt “natarczywe” pozycjonowanie może negatywnie wpływać na SEO.

Nie tylko opis “sprzedaje” nasz produkt

Większość z nas to “wzrokowcy”. Dlatego często zdarza się tak, że opis może wzorowo opisywać produkt, jednak niestety, finalnie potencjalny klient nie zdecyduje się na zakup. Dlaczego? Jeśli nie możemy dotknąć tego, czego chcemy kupić musimy to zobaczyć. Kupujemy więc oczami. Pamiętajmy, żeby zdjęcia produktów cechowały się wysoką jakością. Tło powinno być jednolite, produkt odpowiednio doświetlony. Im więcej zdjęć, gdzie przedstawimy szczegóły tym lepiej. Rzecz jasna, unikajmy zdjęć producentów, gdyż zmniejszają one wiarygodność naszego sklepu.

Opis produktu zdecydowanie może pomóc w osiągnięciu świetnych wyników sprzedaży

Content marketing jest dziś priorytetem w przypadku pozycjonowania, jak i samej sprzedaży produktu. Klient chce uzyskać jak najwięcej informacji, zobaczyć to, co kupuje, gdyż nie może go dotknąć na żywo. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie przekazanie mu wszystkich informacji, jakie pozwolą na podjęcie odpowiedniej decyzji zakupowej.

Dodaj komentarz