Spis treści
Artykuł zaktualizowany 8 lutego 2022
Pozycjonowanie stron internetowych to czasochłonne działania, które mają na celu polepszenie widoczności naszej firmy w wynikach wyszukiwania, co w konsekwencji ma przełożyć się na wzrost sprzedaży. Gdy mowa o widoczności w internecie, większość z nas myśli o SEO. Ale skuteczna reklama w internecie nie musi być związana jedynie z optymalizacjami na stronie, monitorowaniem pozycji i kampaniami Google Ads.
Co możesz zrobić dla swojego biznesu?
1. Działalność w mediach społecznościowych
Z pomocą takich social mediów jak Facebook czy Instagram, możesz zacieśnić kontakt ze swoimi dotychczasowymi klientami, pozyskiwać nowych oraz umacniać swój wizerunek. Wyzwaniem jest tworzenie ciekawych, angażujących treści. Warto więc najpierw poznać swoich odbiorców i zaplanować strategię, która będzie dopasowana do danej grupy. Na swoją korzyść możemy wykorzystać też płatne reklamy. Działalność w social mediach to także sposób na bezpośrednie nawiązywanie kontaktu z klientami.
2. Wykorzystanie z e-mail marketingu
Tanie promowanie biznesu? E-mail marketing nie kosztuje dużo, a specjalne narzędzia, które wykorzystuje się do tego zadania sprawiają, że utworzenie wiadomości o profesjonalnej strukturze i treści nie zajmuje wiele czasu. Taka szybko zaplanowana kampania zwiększa nasze szanse na utrzymanie dotychczasowych klientów.
3. Content marketing
Umiejętne tworzenie wpisów w social mediach to tylko jedna strona content marketingu. Do takich działań możemy zaliczyć także tworzenie treści multimedialnych, infografik, artykułów itp. Za content marketing można uznać też wcześniej wspomniany mailing, czy wysyłanie newsletterów do swoich klientów. Content marketing wspomaga SEO i często wykorzystywany jest przez pozycjonerów (opisy kategorii, opisy produktów, tworzenie treści na firmowych blogach). Ten sposób reklamy może przybierać także mniej oczywiste formy – content marketing można realizować także za pośrednictwem vlogów, gier, aplikacji, memów czy quizów.
Od czego zacząć?
Zaplanowanie strategii marketingu w internecie wymaga dobrej znajomości branży, doskonałej znajomości produktu/usługi oraz wiedzy na temat naszej grupy docelowej. Już samo pozycjonowanie stron internetowych wymaga m.in. precyzyjnego zbadania konkurencji; ważne jest też dopasowanie działań do charakteru firmy (czy stawia ona na widoczność lokalną, czy chce być widoczna także dla innych klientów?). Już ten jeden sposób na reklamę w internecie wymaga zwrócenia uwagi na wiele niuansów, a przedsiębiorstwa najczęściej łączą przecież SEO z działaniem w social mediach, e-marketingiem i content marketingiem. Wybór odpowiedniego rozwiązania powinien być więc podyktowany szeregiem indywidualnych czynników, a te często są w stanie dostrzec dopiero eksperci – starannie zbierając i analizując dane.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica