jak-sie-robi-catering

Przewodnik dla początkujących po diecie pudełkowej

Artykuł zaktualizowany 1 lipca 2022


Dieta pudełkowa to restrykcyjny plan żywieniowy, w którym kładzie się nacisk na kontrolę porcji i spożywanie pokarmów wysokobiałkowych i niskowęglowodanowych. Celem tego typu diety jest pomoc w zrzuceniu zbędnych kilogramów i jak najszybszy powrót do idealnej wagi. Ustaloną ilość kalorii, którą należy spożywać w ciągu dnia, rozdzielając ją na pięć lub sześć małych posiłków. Należy również śledzić ilość kalorii spożywanych każdego dnia oraz dane dotyczące makroskładników odżywczych, takich jak tłuszcz i węglowodany (źródło energii dla białka).


Co to jest standardowa dieta pudełkowa?

Standardowa dieta pudełkowa jest pod wieloma względami podobna do diety przerywanej, ale istnieje kilka kluczowych różnic. Jedną z nich jest to, że standardowa dieta jest zalecana na jeden lub dwa miesiące, natomiast dieta przerywana jest bardziej elastyczna i może być stosowana przez dłuższy czas. Głównym założeniem standardowej diety pudełkowej jest spożywanie diety o niskiej lub umiarkowanej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości białka. Stosunek makroskładników koncentruje się na białku jako głównym źródle energii, a następnie na tłuszczu. Ogranicza się węglowodany, które są głównym źródłem paliwa do produkcji insuliny. W ten sposób ogranicza się ilość cukru wytwarzanego przez organizm, co pomaga w utracie wagi.

Czy standardowa dieta pudełkowa jest dla Ciebie odpowiednia?

Zanim zaczniesz stosować standardową dietę, zastanów się, czy jest ona dla ciebie odpowiednia. Standardowy plan żywieniowy jest restrykcyjną dietą, która kładzie nacisk na kontrolę porcji. Jeśli nie masz żadnych problemów zdrowotnych lub po prostu szukasz diety, która daje szybkie rezultaty przy minimalnym wysiłku, dieta standardowa może być dla ciebie. Aby jednak plan okazał się skuteczny, trzeba go wiernie przestrzegać. Po pierwsze, standardowa dieta wymaga spożywania od pięciu do sześciu małych posiłków dziennie, co dla niektórych osób może stanowić wyzwanie. Co więcej, jedzenie mniejszych porcji w ciągu dnia może być trudne dla tych, którzy nie są do tego przyzwyczajeni.

Wady standardowej diety pudełkowej

Jak każda dieta, dieta standardowa ma swoje wady. Chociaż może ona pomóc w szybkiej utracie wagi, większość ludzi nie jest w stanie utrzymać długoterminowego planu żywieniowego opartego na diecie niskowęglowodanowej i wysokobiałkowej. Jeśli zdecydujesz się na stosowanie standardowego planu żywieniowego, musisz być zdyscyplinowany, aby osiągnąć sukces. Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do jedzenia mniejszych porcji, możesz zjeść więcej, niż ci się wydaje. Możesz też znudzić się tymi samymi potrawami dzień po dniu, co może doprowadzić do słabego przestrzegania planu. Dlatego, aby temu zapobiec, warto skorzystać z zamówienia posiłków, przygotowanych przez specjalistów. Catering dietetyczny https://afterfit-catering.pl/ , bo o nim mowa, to idealne rozwiązanie nie tylko dla zapracowanych, To również sposób na odpowiednio zbilansowany plan posiłków w ciągu dnia, a  także różnorodność potraw. 

5 wskazówek, jak odnieść sukces na standardowej diecie pudełkowej

  1. Śledź swoje dzienne spożycie pokarmów — jest to jeden z najważniejszych aspektów stosowania standardowej diety. Należy śledzić dzienne spożycie kalorii i zwracać uwagę na rodzaj spożywanych pokarmów. Pozwoli to uniknąć spożywania zbyt dużej ilości niewłaściwych pokarmów. 
  2. Zmiana struktury posiłków — mimo że w ciągu dnia jesz mniejsze porcje, nadal możesz cieszyć się posiłkiem tu i ówdzie. Zamiast jeść trzy duże posiłki dziennie, spróbuj zjeść trzy mniejsze zamiast jednego dużego. W ten sposób przyjmiesz więcej białka bez przyrostu dodatkowych kalorii. 
  3. Jedz często — w standardowej diecie zachęca się do spożywania mniejszych posiłków w ciągu dnia, ale nadal należy spożywać duże ilości białka. Oznacza to, że należy jeść co dwie do trzech godzin, aby pomóc organizmowi utrzymać nawodnienie i energię.
  4. Picie wody — podczas standardowej diety zachęca się do picia wody, aby zapobiec nadmiernemu spożyciu kalorii i zachować odpowiednie nawodnienie organizmu.
  5. Aktywność fizyczna — stosując dietę standardową, należy pamiętać o aktywności fizycznej. Pomoże to w utrzymaniu zdrowej wagi i zapobiegnie utracie mięśni, która może nastąpić w przypadku braku ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.