uśmiechnięta-kobieta-z-telefonem-komórkowym-i-zakupami

Jak wygląda mobilny rynek zakupów internetowych?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Jeszcze do niedawna wygodnym sposobem zaopatrywania były zakupy online. Przez stronę internetową wchodziło się do sklepu i zamawiało potrzebne produkty. Niemniej jednak technologia poszła naprzód i ta forma robienia zakupów powoli zaczyna odchodzić do lamusa.

Pomimo że sklepy oferują tradycyjne kanały sprzedaży detalicznej, to praktycznie każde z nich posiada własną sieć dystrybucji internetowej oraz wysyłkowej. Wydawałoby się, że nie ma już nic prostszego i wygodniejszego, co można wykreować dla potencjalnych klientów. A jednak.


Smartfony zdominowały świat zakupów

Smartfon to urządzenie mobilne, które obecnie posiada każde z nas. To swego rodzaju komputer osobisty, który oprócz funkcji dzwonienia i komunikowania się, pozwala na wiele innych działań. Dzięki niemu możesz sprawdzić pogodę, posłuchać muzyki, przejrzeć pocztę i wiadomości w internecie oraz skorzystać z szerokiego wachlarza rozrywki, którą masz na wyciągnięcie ręki w domu, parku, czy w poczekalni u lekarza.

Obecnie dzięki smartfonom, nie tylko możesz się zrelaksować i być na bieżąco ze wszystkimi informacjami z kraju i na świecie, ale też możesz robić zakupy online w dowolnym miejscu i czasie.

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoim klientom, znane sieci sklepów internetowych i stacjonarnych tworzą aplikację, które pozwalają bezpośrednio z platformy smartfona zrobić zakupy spożywcze do domu lub zamówić meble do salonu. Najbardziej popularna aplikacja zakupowa Google Play pozwala ściągać nie tylko gry, słowniczki i wiele innych aplikacji rozrywkowo-naukowych, ale też aplikacje mobilne popularnych platform zakupowych, takich jak m.in. Allegro. Dzięki nim otwiera się przed tobą pełen świat zakupów internetowych na jednej aplikacji mobilnej.


Zakupy na platformie mobilne

Aplikacje mobilne sieci sklepów internetowych i stacjonarnych charakteryzują się intuicyjną ścieżką zakupową, która po kolei prowadzi nas od wyboru konkretnego produktu do bezpiecznej platformy płatności online bezpośrednio ze smartfona. Ta droga jest zdecydowanie bardziej uproszczona niż tradycyjna forma zakupów internetowych poprzez stronę www.

Wszystko po to, aby maksymalnie ułatwić klientom finalizację transakcji, tak aby cały proces odbywał się na zasadzie klikania przycisków „Dalej” i „Zakończ”, bez zbędnych dodatkowych pytań i podpowiedzi sprzedażowych dystrybutorów. Zazwyczaj płacąc mobilnie, posługujemy się nr naszej karty bankomatowej lub blikiem, co w dużej mierze upraszcza proces płatności, ponieważ nie musimy logować się do naszego konta bankowego, aby dokonać przelewu.


Dlaczego zakupy mobilne wypierają inne kanały dystrybucyjne rynku?

Informatyzacja zmieniła nawyki zakupowe Polaków. Dziś, zamiast iść, czy jechać do sklepu i szukać wybranych produktów, wolimy wejść w internet i przejrzeć interesujące nas towary na stronach internetowych sklepów. Przy okazji porównać ceny i warunki zakupu. To nie tylko wygoda, ale też oszczędność czasu.

Współczesne społeczeństwo to ludzie w ciągłym ruchu, którzy na chwilę tylko stają, aby złapać oddech i ruszyć dalej. Dom, praca, odebrać dziecko ze szkoły, pójść do lekarza itp… Od rana do wieczora nie mamy czasu, aby odpocząć i się zrelaksować. I kiedy już przyjdzie ten wieczór, tak naprawdę nie mamy już na nic ochoty, tylko oddać się błogiemu lenistwu. Na sam komputer nie możemy już patrzeć, bo pracujemy w nim osiem, a nawet więcej godzin w pracy. Więc kiedy mamy robić zakupy ? Otóż właśnie.

Jak donoszą najnowsze badania coraz więcej Polaków robi zakupy mobilnie, kiedy np. czeka w kolejce do lekarza, w urzędzie lub w przerwie w pracy. Obecnie ta wygodna forma robienia sprawunków tyczy się praktycznie całego asortymentu produktów potrzebnych konsumentom, od sektora gospodarczo- przemysłowego, po tekstylia, a nawet po produkty spożywcze i codziennego użytku.  


 

Dodaj komentarz