Artykuł zaktualizowany 9 maja 2021
Obecnie internet jest podstawowym źródłem wiedzy i komunikacji. Ludzie chętnie korzystają z tej skarbnicy wiedzy, a nawet ostatnio coraz częściej prowadzą zajęcia i pracują przez internet. Jak wykazują ostatnie badania Delloite, średnio około 6 godzin dziennie spędzamy w internecie. Zatem czy można sobie wyobrazić w obecnym czasie prowadzenie działalności gospodarczej bez posiadania strony firmowej ? Oczywiście, że nie. Zobacz, dlaczego warto założyć stronę internetową swojej firmy.
Pozwala znaleźć Twoją firmę
Obecnie większość ludzi i firm, szukając usług, produktów lub współpracy, wertuje przeglądarki i strony internetowe. Tam na ogół podejmują swoje decyzje, odnośnie nawiązywania współpracy, kontaktów biznesowych lub zakupu. Gdy nie masz strony w internecie, sam skazujesz się na klęskę. Dlaczego ? Bo nie znajdą twojej firmy w internecie.
Większy zasięg, większe możliwości
Firmowa strona internetowa to wydajna reklama o zasięgu globalnym. Kiedy prowadzisz działalność w pewnej miejscowości, to twój zasięg ogranicza się do jej obszaru. Tak właśnie było kiedyś, gdy nie było takiego dostępu do internetu, jak teraz. Kiedy masz już stronę w internecie, prowadzisz działalność na nieograniczonym obszarze. Stajesz się firmą nie tylko o ogólnokrajowym zasięgu, ale też o międzynarodowym wymiarze. Zatem zlecenia mogą płynąć nie tylko z twojego regionu, ale też z zagranicy. Zatem jesteś rozpoznawalny na praktycznie całym świecie.
Reklama firmy
Reklama internetowa obecnie bije rekordy popularności. Strona firmowa jest swego rodzaju reklamą firmy. Dlatego jej wygląd oraz regularna praca nad jej rozwijaniem i tworzeniem, pozwala nam na kreowanie dobrej praktyki imagu firmy. Ulotki, plakaty, reklamy w TV i radiu nie tylko generują spore koszty, ale też dają bardzo przeciętna informacje o firmie potencjalnemu odbiorcy.
Ludzie dziś lubią szukać i zdobywać więcej informacji o potencjalnym kontrahencie, niż tylko bazować na tym co zobaczą w ulotce lub reklamie. Dobrze i rzetelnie prowadzona strona internetowa to klucz do sukcesu. Dzięki niej dotrzesz do nieograniczonej rzeszy odbiorców, którzy mogą się stać twoimi potencjalnymi klientami.
Dostępność i kontakt
Jako firma stacjonarna pracujesz od np. 8 rano do 16 po południu. W tych godzinach twoi pracownicy są dostępni dla twoich potencjalnych kontrahentów. Jako firma działająca również w internecie, jesteś dostępny 24 godziny na dobę dla swoich klientów. Strona internetowa pozwala na szybki i łatwy kontakt z twoją firmą cały czas, ponieważ jest wyposażona w formularze kontaktowe, chat, czy komunikatory, dzięki którym każdy może nawiązać z tobą kontakt, niezależnie od pory dnia, czy nocy.
Przy okazji pełni role również punktu informacyjnego, gdzie potencjalny odbiorca wie od razu do kogo się udać. Odpowiednio zaplanowana strona umożliwia bezpośredni kontakt np. z działem handlowych, biurem obsługi klienta, czy z księgowością. Istotnym elementem jest również podpięcie mapki dojazdu do twojego przedsiębiorstwa. Tak, aby potencjalny klient mógł łatwo dojechać pod wskazany adres spółki. To, są właśnie kluczowe elementy, które wpływają na rozwój i zwiększenie sprzedaży firmy.
Artykuł powstał we współpracy z firmą tworzącą strony internetowe dla firm www.topstrony.pl.