Artykuł zaktualizowany 24 listopada 2020
Bardzo często głównym celem strony internetowej jest sprzedaż. Jednak nie zawsze można osiągnąć ten cel, zwłaszcza gdy treść została niewłaściwie przygotowana. To samo dotyczy landing page, czyli strony lądowania, na którą trafia się z banerów lub kampanii reklamowych, a także linków w newsletterach. Co powinna zawierać witryna, aby rzeczywiście zapewniła wzrost sprzedaży? Jak dobrze przygotować skuteczne treści?
Przedstawienie oferty
Wchodząc na wybraną stronę internetową, użytkownicy powinni od razu dowiedzieć się, w jakim celu została stworzona. Bardzo ważne jest więc przedstawienie oferty. Warto zrobić to w taki sposób, aby nie podawać jedynie podstawowych informacji, ale zaprezentować również korzyści płynące z wyboru prezentowanego produktu czy usługi. Wynika to z tego, że większość z nas nie kupuje jedynie przedmiotów, istotne jest dla nas to, co możemy uzyskać, podejmując taką, a nie inną decyzję.
To, w jaki sposób zostanie przedstawiona oferta, zależy w dużej mierze od branży, w jakiej działa firma. Dla przykładu: jeśli jest to catering dietetyczny, należy wspomnieć o zaspokojeniu głodu, ale też spełnieniu marzeń o szczupłej sylwetce. Dobra agencja marketingowa z pewnością tak przygotuje opis oferty, aby treść brzmiała nie tylko atrakcyjnie, ale i wiarygodnie.
Chwytliwy slogan
Obecnie niemal każda strona www ma łatwy do zapamiętania slogan, który wyeksponowany jest w jej górnej części. Jeżeli jest dobrze przygotowany, już po pierwszym spojrzeniu można się przekonać, na jakiej tematyce skupia się witryna i co można za jej pośrednictwem kupić lub zlecić. Chwytliwy slogan powinien przedstawiać najważniejszą zaletę produktu, usługi lub po prostu firmy. Doświadczeni copywriterzy doskonale o tym wiedzą, dlatego warto zdecydować się na współpracę z takimi osobami – samodzielne stworzenie hasła marketingowego nie jest łatwe, zwłaszcza przy braku odpowiedniej wiedzy.
Informacje o firmie i dane kontaktowe
Żeby strona internetowa sprzedawała, musi wzbudzić w użytkownikach pewność, że firma jest godna zaufania. Jak to zrobić? Podczas tworzenia witryny nie można zapomnieć o krótkim przedstawieniu swojej działalności, używając przy tym języka korzyści (tak samo, jak podczas przygotowywania opisu oferty). Bardzo dobry rozwiązaniem jest pochwalenie się swoim doświadczeniem, a nawet portfolio, gdyż konkretne informacje i liczby bardzo mocno oddziałują na potencjalnych klientów.
Ponieważ wiele osób chce świadomie podejmować decyzje zakupowe, na stronie nie może zabraknąć danych kontaktowych firmy: adresu e-mail i numeru telefonu, warto przygotować też formularz kontaktowy. W ten sposób potencjalni klienci mogą np. zapytać o termin realizacji zlecenia i uzyskać szybką odpowiedź.
Słowa kluczowe
Zarówno na stronie www, jak i landing page, obowiązkowym elementem są słowa kluczowe (inaczej frazy lub hasła kluczowe). To dzięki ich zastosowaniu można wypozycjonować witrynę, aby zajmowała jak najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Jak dobierać słowa kluczowe, aby okazały się skuteczne? Dobrze jest powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy zajmują się tym na co dzień. Agencja copywriterska (https://wordpassion.pl/)dobierze najlepsze frazy, a dodatkowo umieści je w tekście w taki sposób, aby wyglądał naturalnie i dobrze się go czytało.
Co z landing page?
Landing page jest miejscem, do którego trafiają użytkownicy, gdy klikną reklamę. W porównaniu do witryny firmy, strona docelowa realizuje tylko ściśle określony cel. Jeśli ma to być skuteczna sprzedaż, obowiązkowym elementem w treści jest przedstawienie zalet, jakie niesie za sobą zakup produktu czy skorzystanie z usługi. Bardzo często wykorzystuje się w tym celu bullet points, czyli wypunktowania, dzięki którym tekst przyjemniej się czyta.
Skuteczny landing page powinien też zawierać pozytywne opinie klientów, które utwierdzają w przekonaniu, że warto wybrać właśnie ten produkt czy usługę (szacuje się, że nawet 75% klientów sprawdza opinie przed podjęciem decyzji zakupowej). Nieodłącznymi elementami strony lądowania są także nagłówki, formularz i przycisk Call-To-Action, zachęcający np. do rejestracji czy zapisania się do newslettera.
Żeby landing page czy strona www sprzedawała, trzeba poświęcić dużo czasu na stworzenie treści. Ponieważ bez odpowiedniej wiedzy nie jest to łatwe, warto zaufać specjalistom. Współpraca z agencją copywriterską pozwala zaoszczędzić wiele nerwów, a także zwiększa szansę na uzyskanie oczekiwanych rezultatów.