Artykuł zaktualizowany 14 października 2024
W okresie jesienno-zimowym znacznie wzrasta ryzyko przeziębień i grypy. A to przekłada się na wzrost absencji pracowników biurowych. Dlatego też warto podjąć kroki, które ograniczą rozprzestrzenianie się chorób wśród pracowników. Mowa tu przede wszystkim o regularnym sprzątaniu i dezynfekcji powierzchni biurowych. Sprawdź, jak zadbać o czystość biura w sezonie grypy i przeziębień!
Dlaczego sezon grypy i przeziębień jest wyzwaniem dla firm?
Okres jesienno-zimowy jest dla wielu firm bardzo problematyczny. Ten czas sprzyja bowiem wzmożonej aktywności wirusów, co prowadzi do zwiększonej zachorowalności. Sezon infekcyjny stanowi duże wyzwanie zwłaszcza w biurach. W zamkniętych, wspólnych przestrzeniach biurowych znacznie łatwiej o zarażenie.
Choroby pracowników prowadzą oczywiście do ich absencji. A to z kolei może w istotny sposób wpływać na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Brak personelu to przede wszystkim brak płynności w realizacji zadań, opóźnienia w projektach i niższa produktywność.
Nawet jeśli chorzy pracownicy zjawiają się w biurze, nie pracują tak wydajnie, jak wtedy, kiedy są zdrowi. Zmęczenie, obniżone samopoczucie znacznie obniża efektywność. Może prowadzić też do częstszych pomyłek.
Jakie kroki podjąć, aby zminimalizować ryzyko infekcji w biurze?
W sezonie grypy i przeziębień pracodawcy powinni podjąć działania, które ograniczą rozprzestrzenianie się chorób wśród pracowników. To, co mogą zrobić w tym zakresie to przede wszystkim skupić się na utrzymaniu czystości i higieny w miejscu pracy.
Jedną z najlepszych praktyk będzie więc wynajęcie profesjonalnej firmy sprzątającej, która z należytą dokładnością zadba o regularne sprzątanie oraz dezynfekcję powierzchni, zwłaszcza tych, z którymi pracownicy mają częsty kontakt.
Jeśli szukasz profesjonalnej firmy sprzątającej biura na terenie Warszawy oraz w jej okolicach, skontaktuj się z APA Group. Firma działa 7 dni w tygodniu – zarówno w godzinach wieczornych, nocnych, jak i w czasie pracy biura.
Firmy sprzątające mają ogromne doświadczenie w sezonowym sprzątaniu biur i wiedzą, na jakie powierzchnie szczególnie warto zwrócić uwagę. Poza tym pracują, wykorzystując sprawdzone środki czystości oraz specjalistyczne urządzenia i akcesoria. Dlatego efekty ich pracy są tak satysfakcjonujące.
Jakie obszary w biurze wymagają szczególnej uwagi podczas sprzątania?
W sezonie grypy i przeziębień szczególnej uwagi podczas sprzątania biura wymagają następujące obszary:
- klamki, poręcze, włączniki światła, przyciski w windach i inne często dotykane powierzchnie,
- sprzęt biurowy, zwłaszcza ten ogólnego użytku, jak telefony, wspólne drukarki i kserokopiarki, piloty do klimatyzacji i projektora, ekrany dotykowe,
- wszelkie pomieszczenia, w których gromadzi się wiele osób: kuchnie, łazienki, sale konferencyjne, czy chillout room,
- systemy wentylacyjne i klimatyzacyjne – ich regularne czyszczenie i konserwacja są kluczowe dla zapewnienia dobrej jakości powietrza,
- przestrzenie robocze, w tym biurka i miejsca pracy,
- pojemniki na odpady.
Jak czystość biura może wpływać na zdrowie pracowników?
Okazuje się, że właściwe zadbanie o czystość w biurze w okresie jesienno-zimowym:
- ogranicza ryzyko infekcji – obecność bakterii i wirusów na powierzchniach (np. klamki, klawiatury, blaty kuchenne) można bowiem zminimalizować poprzez regularne sprzątanie i dezynfekcję,
- wpływa na jakość powietrza – systematyczne sprzątanie i odkurzanie ogranicza ilość kurzu, alergenów, pleśni i drobnoustrojów w powietrzu, a to z kolei wpływa korzystnie na zdrowie dróg oddechowych pracowników,
- chroni zdrowie pracowników z obniżoną odpornością – regularne sprzątanie i dezynfekcja redukuje ilość drobnoustrojów w biurze, co jest szczególnie ważne w przypadku osób bardziej podatnych na infekcje,
- poprawia ogólne samopoczucie – czyste biuro sprzyja też lepszemu samopoczuciu pracowników i komfortowi psychicznemu, co może pomóc zmniejszyć stres i zmęczenie.
Choć dbałość o higienę w miejscu pracy jest istotna przez cały rok, to jednak w okresie jesienno-zimowym jest szczególnie ważna. Dlatego też w tym czasie warto dołożyć wszelkich starań, aby utrzymać biuro w czystości. To najlepszy sposób, by chronić zdrowie pracowników i zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji między nimi!
Artykuł sponsorowany.