kettlebell

Beta-alanina – dawkowanie suplementu diety

Artykuł zaktualizowany 6 maja 2022


Osiąganie jak najlepszych efektów treningu wydaje się celem niemal wszystkich sportowców. Dlatego też szukają oni suplementów diety, które w naturalny sposób mogą wspierać organizm w aktywności fizycznej. Jednym ze związków powszechnie stosowanych jest beta-alanina, suplement diety kierowany do osób uprawiających regularnie sport, liczących na skuteczną potreningową regenerację i chcących mieć lepsze wyniki sportowe. Przeczytaj, w jaki sposób stosować beta-alaninę i na co zwrócić uwagę, by osiągnąć zamierzone cele treningu.


Właściwe stosowanie beta-alaniny

Beta-alanina powinna być przyjmowana regularnie. Jak wykazano w badaniach naukowych sprawdzających stosowanie beta-alaniny, codzienne przyjmowanie zalecanej dziennej dawki beta-alaniny w ilości około 3-6 gramów wpływa na poziom karnozyny w komórkach mięśniowych i sprzyja lepszej wydajności, regeneracji oraz budowaniu masy mięśniowej. Dobre wyniki daje także beta-alanina przyjmowana z kreatyną.

Kiedy przyjmować beta alaninę?

Suplementację beta-alaniną warto włączyć przy okazji regularnej aktywności fizycznej. Można łączyć ją również z innymi suplementami wspierającymi sportowców i osoby ćwiczące hobbystycznie. Z uwagi na to, jak działa beta-alanina, ważne jest systematyczne stosowanie substancji w zalecanych dawkach.

Warto postawić na suplement diety o sprawdzonej jakości, taki jak oferowane przez firmę OstroVit suplementy: https://ostrovit.com/pl/menu/beta-alanina-18846.html. Mają one wygodną formę proszku i stanowią popularne artykuły wybierane przez wiele osób trenujących oraz profesjonalistów.

Czemu służy suplementacja beta-alaniną?

Beta-alanina należy do aminokwasów endogennych, produkowanych w ludzkim organizmie. Jednak suplementacja beta-alaniną może wpływać na podniesienie poziomu karnozyny, co natomiast oddziałuje na utrzymanie równowagi kwasowo zasadowej w mięśniach. Przyjmowanie beta-alaniny ma pośrednie działanie na wydolność organizmu, zwiększenie siły i minimalizowanie uczucia zmęczenia. Dzięki temu substancja pozytywnie wpływa na regenerację mięśni

Pozytywne oddziaływanie beta-alaniny na sportowców występuje przede wszystkim w połączeniu z regularnym treningiem i zdrową, zrównoważoną dietą oraz nawodnieniem organizmu.

Możliwe skutki uboczne stosowania beta-alaniny

Jedną z wyraźnych korzyści, jakie cechują beta-alaninę, jest dobre przebadanie substancji przez niezależne ośrodki naukowe. Organizacja AIS klasyfikuje beta-alaninę jako bezpieczną substancję o udowodnionej skuteczności, usprawniającą wydolność organizmu. Skutki uboczne w postaci mrowienia czy zaczerwienienia skóry po przyjęciu dużej jednorazowej dawki beta-alaniny nie mają negatywnego wpływu na zdrowie. Warto jednak dzielić zalecaną dobową dawkę substancji na kilka mniejszych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.