Dobra strona firmowa – czyli jaka?

dobra strona firmowa

„Jeśli nie można znaleźć Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz”. Posiadanie strony firmowej to dzisiaj klucz do sukcesu.


Internetowa strona firmowa jest obecnie jednym z nieodłącznych elementów prowadzenia nowoczesnego biznesu. Własne strony WWW mają zarówno duże przedsiębiorstwa, jak również mniejsze, jednoosobowe firmy. Tworzenie stron WWW to zatem jedno z pierwszych zleceń wielu przedsiębiorców. Jak powinna wyglądać dobra strona firmowa?


Dobry projekt to podstawa

Zanim firma zleci tworzenie stron WWW zewnętrznym specjalistom, najczęściej z agencji marketingu internetowego, powinna przemyśleć, jakie ma w stosunku do niej oczekiwania.

Dobra strona powinna zawierać wszystkie kluczowe informacje, powinna być czytelna, atrakcyjna wizualnie, a także łatwa w nawigacji. Warto zatem zadbać o to, aby strona zawierała wartościowe, uporządkowane treści, które będą łatwe w odbiorze przez internautów.

W stworzeniu dobrego projektu strony internetowej może pomóc również firmie agencja e-marketingowa, której fachowcy mogą doradzić, jak powinna wyglądać perfekcyjna strona firmowa.


Treści i grafika – idealne dopełnienie

Dobra strona firmowa powinna znaleźć równowagę pomiędzy wartościowymi tekstami a atrakcyjnie wyglądającą grafiką, która powiązana jest z treściową zawartością strony.

Zbytnie przeładowanie strony WWW elementami graficznymi może spowodować efekt chaosu, dlatego znalezienie na nie potrzebnych informacji będzie wtedy trudniejsze. Grafika powinna być przyjemna dla oka, ale nie powinna także przytłaczać użytkownika strony internetowej.

Treść z kolei powinna być zaprezentowana w sposób jasny i przystępny. W tym celu można wykorzystać także różne rozwiązania typograficzne – różne wysokość czcionek, ich inne barwy, kroje, pogrubienia, podkreślenia, stosowanie wydzielonych boksów z tekstem dla uzyskania efektu większego porządku na stronie WWW.


Czytaj dalej – Biznes na Allegro? Wypróbuj aplikację PriceWizard!


Strona dopasowana również do urządzeń mobilnych

Z internetu korzystamy obecnie nie tylko na komputerach, ale również łączymy się z nim za pośrednictwem smartfonów oraz tabletów. Właśnie dlatego dobra strona firmowa powinna wyświetlać się prawidłowo nie tylko na dużych ekranach, ale również na tych mniejszych.

Zwykłe strony internetowe nie otwierają się prawidłowo i nie są czytelne na ekranach smartfonów i tabletów. Właśnie dlatego coraz częściej strony WWW tworzy się obecnie tak, aby można było korzystać z nich na każdym urządzeniu.

Najczęściej w tym właśnie celu stosuje się technologię stron responsywnych, co oznacza, że potrafią one automatycznie dopasować się do wymiarów ekranu urządzenia. Dzięki temu nie jest konieczne tworzenie stron WWW w dwóch osobnych wariantach – jednej zwykłej i drugiej mobilnej, ponieważ wystarczy tylko jedna strona responsywna.


Ważna szybkość ładowania się strony

Nie można zapominać również o tym, że dobra strona internetowa powinna ładować się szybko. Jeśli jej elementy powoli się uruchamiają, wówczas może wywołać to zniecierpliwienie u internauty, który po prostu zrezygnuje z jej sprawdzenia i przejdzie do konkurencji.

Na szybkość ładowania się strony wpływa przede wszystkim to, w jakiej technologii jest ona wykonana, a także to, czy zawiera elementy wymagające dłuższego pobierania, na przykład duże fotografie.


Strona gotowa na reklamę

Przy tworzeniu stron WWW bardzo ważne jest również przygotowanie ich do prowadzenia czynności marketingowych. W przypadku internetu najczęściej jest to SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie.

SEO ma na celu wyniesienie adresu strony internetowej na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana, wówczas prowadzenie działań w tym zakresie będzie jeszcze efektywniejsze.

Wiele agencji e-marketingowych oferujących tworzenie stron WWW również jest w stanie zaoferować swoim klientom usługi marketingowe, w tym SEO. Warto więc pomyśleć o zleceniu kompleksowej obsługi obejmującej zarówno przygotowanie strony, jak również jej promocję dla uzyskania jeszcze lepszych efektów.


Artykuł powstał we współpracy z firmą Online Group z Krakowa.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*