seat

Samochód pod choinką – SEAT na nowy rok

Artykuł zaktualizowany 28 grudnia 2021


Gwiazdka to wspaniała okazja, by zaskoczyć najbliższych, a może tę jedyną osobę, której chciałoby się rzucić cały świat do stóp. Na początek jednak warto spróbować z czymś nieco mniejszym, lecz równie cennym, pięknym i przede wszystkim praktycznym. SEAT Arona wydaje się idealnym prezentem, bez względu na to, kto miałby się nim cieszyć. Równie dobrze czują się w tym aucie panie, panowie, a nawet młodzież, chociaż ta ostatnia byłaby wyjątkowo zachwycona. Dlaczego SEAT Arona to świetny wybór? Jakie ma zalety? Przekonajmy się.


SEAT Arona, wnętrze

Arony Pojawiły się w 2017 roku jako odpowiedź na rękawicę rzuconą przez Kia Stonic, Mazda CX-3, czy Renault Captur. Zresztą i tak by się to stało, zważywszy na ogólnoświatowy trend wskazujący crossovery jako jedne z najbardziej pożądanych aut przez miłośników czterech kółek.

Mimo że bazą dla Arony jest Ibiza, wnętrze crossovera zapewnia wystarczająco dużo miejsca, by zmieściły się, i to nawet wygodnie dwie dorosłe osoby poważnych rozmiarów na tylnej kanapie. Koniec z podkurczaniem kolan i uchylaniem głowy, nadeszła era komfortu w postaci dodanych w stosunku do SEAT-a Ibizy 8 cm długości i 11 cm wysokości.

Wysokie siedzisko kierowcy poprawia widoczność i ułatwia zasiadanie za sterami Arony, nawet w przypadku niemożności pełnego otwarcia drzwi. Tę cechę docenimy na ciasnych miejskich parkingach. Ponadto fotele zapewniają mocne wsparcie boczne, doskonale stabilizując pozycję ciała w trakcie agresywnej jazdy.

Zbudowana na płycie podłogowej MQB-A0 Arona mierzy sobie 4138 mm, co jak na segment B jest wynikiem imponującym. No, może w odróżnieniu od designu wnętrza, które nieco razi swoją praktycznością.

Wszyscy, którzy oczekują w środku Arony jakiegoś szaleństwa, poczują pewien niedosyt, natomiast wielbiciele rozwiązań praktycznych będą zachwyceni. Cokolwiek znajduje się wewnątrz pojazdu, wydaje się efektem zimnej kalkulacji projektantów, włącznie z łatwymi w obsłudze i nowoczesnymi multimediami z 8-calowym ekranem centralnym oraz intuicyjnymi urządzeniami pokładowymi.

No cóż, drodzy państwo, był czas się przyzwyczaić, że wszystkie produkcje związane w jakiś sposób z koncernem Volkswagena stawiają na prostotę i funkcjonalność, nawet kosztem drogich, choć nieprzydatnych bajerów.

W ramach rekompensaty otrzymujemy 400- litrowy bagażnik, którego niski próg doskonale ułatwia pakowanie.

SEAT Arona z zewnątrz

Bez wątpienia mocną stroną hiszpańskiego crossovera jest design. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do ostro zarysowanych lamp, charakterystycznych dla wszystkich modeli SEAT-a, jednak w tym przypadku urzeka ich korelacja z listwą okalającą grill.

Boki samochodu zdominowane są intensywnymi liniami wcięć natomiast tył, sprawia wrażenie wyjątkowej, jak na te gabaryty, masywności Arony

Dwukolorowa tonacja nadwozia nie tylko dodaje szyku, sprawia też, że auto po prostu wyróżnia się w tłumie.

Ktoś, kto ceni sobie odrobinę lansu, z pewnością nie będzie zawiedziony. By się o ty przekonać wystarczy jeden rzut oka na ofertę salonu SEAT Warszawa jest po prostu inny i w tym jego siła. Całość niejako spinają dodatki z czarnego plastiku w dolnej części nadwozia.

SEAT Arona 1.0 TSI 110 KM

W pojazdach stosuje się serca benzynowe. Diesle zniknęły z oferty w 2020 roku. Podstawowym silnikiem jest litrowy trzycylindrowiec, generujący 110 KM. To dobrze znana jednostka występująca w wielu innych autach koncernu Volkswagena. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa nieco ponad 9 sekund. Według opinii ekspertów silnik 1.0 TSI to jedna z lepszych jednostek trzycylindrowych stosowanych w autach tego typu. Sprawnie wchodzi w obroty, a i spalanie utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Osiem litrów to wszystko, na co trzeba być przygotowanym i to w przypadku ostrej, mieszanej jazdy. Kulturę pracy układu napędowego dodatkowo podnosi manualna przekładnia sześciobiegowa.

SEAT Arona nie należy do najszybszych crossoverów ani najdynamiczniejszych. Nie zmienia to faktu, że maszyna nie da sobie w kaszę dmuchać. Jazda miejska w pełni wykorzystuje potencjał Arony, a biorąc pod uwagę ograniczenia obowiązujące w metropoliach i ich surowe egzekwowanie, naprawdę nie trzeba mieć bolidu F1 pod maską, by szybko i wygodnie dotrzeć do celu.

Malkontentom wypada przypomnieć, że to właśnie kompaktowe wymiary, zwrotność, płynność, pakowność i niespotykana uroda są tymi cechami, za które panie darzą Arony prawdziwą miłością.

Wszystkich złaknionych większą dawką informacji zapraszamy do salonu SEAT Warszawa Dynamica.

Warto dodać, że SEAT Arona ma dość sztywne zawieszenie, co daje się mocno odczuć na wyboistych drogach, jednak w zamian uzyskuje się doskonałą przyczepność szczególnie przydatną na krętych nawierzchniach.

Na zakończenie, kilka danych technicznych:

  • Silnik: R3, benzyna;
  • Pojemność silnika: 999 cm³;
  • Maksymalna moc: 110 KM;
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h;
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 10 s;
  • Skrzynia biegów manualna;
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów;
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra;
  • Zużycie paliwa na km — dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra;
  • Długość: 4138 mm;
  • Szerokość: 1780 mm;
  • Wysokość: 1543 mm;
  • Rozstaw osi: 2566 mm;
  • Pojemność bagażnika: 400 litrów.

Czy SEAT Arona jest fajnym pomysłem na prezent gwiazdkowy? Macie jeszcze wątpliwości? A może jeszcze jeden argument?

No dobrze, Arona jest po prostu Super!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.