Artykuł zaktualizowany 28 maja 2021
Zamówiłeś profesjonalne wykonanie strony internetowej dla swojej firmy, masz piękną, nowoczesną, pełną perswazyjnych treści i zachęcających grafik witrynę, a sprzedaż wciąż nie wzrasta? Co jest tego przyczyną? Najprościej mówiąc konkurencja, a konkretnie to, że Twoja oferta gubi się w gąszczu innych firm, jest po prostu niezauważalna przez potencjalnego odbiorcę.
Nawet najlepsza strona nie zbliży Cię do sukcesu, jeśli nikt jej nie zobaczy. Dlatego powinieneś zainwestować w działania zwiększające widoczność witryny. Możesz zlecić skuteczne pozycjonowanie w Artefakt.pl.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji danej witryny w wyszukiwarce Google. Internauci, szukając firm, które zaspokoją ich potrzeby, wpisują pewne frazy kluczowe, a następnie uzyskują listę linków stanowiących odpowiedź wyszukiwarki na ich zapytanie.
Lista ta jest olbrzymia. Badania wskazują, że znaczącą ilość odwiedzin notują jedynie strony zajmujące miejsca w pierwszej dziesiątce, z czego naprawdę zadowalającą ilość kliknięć ma pierwsza trójka.
Jeżeli masz zatem piękną stronę, a nie przekłada się ona na wzrost sprzedaży, zapewne wyszukiwarka wyświetla link do niej na odległych pozycjach, których większość internautów nawet nie widzi. Pozycjonowanie to usługa, która ma na celu osiągnięcie jak najwyższego miejsca Twojej witryny w propozycjach linków wskazywanych przez Google.
Co składa się na proces pozycjonowania?
Proces pozycjonowania jest długotrwały i składa się z wielu różnych działań podejmowanych przez specjalistów. Część z nich mają charakter on-site, a pozostałe off-site. Te pierwsze dążą do optymalizacji samej strony. Są to zarówno działania informatyczne (poprawa kodów html, umieszczanie właściwych znaczników, zmniejszanie wielkości obrazków, by przyspieszyć ładowanie strony itp.), jak i związane z treściami (usuwanie zduplikowanych treści, zamieszczanie merytorycznych tekstów z odpowiednim nasyceniem frazami kluczowymi itd.).
Aktywność off-site polega głównie na budowaniu systemu poleceń, czyli tworzeniu rozbudowanej sieci linkowania zewnętrznego.
Od czego zależy wysoka pozycja w wyszukiwarce?
Algorytmy Google codziennie skanują strony internetowe i oceniają ich jakość na podstawie konkretnych kryteriów. Im atrakcyjniejsza według robota jest strona, tym większym cieszy się zaufaniem i pozycją. Na szczycie listy wyszukiwarka umieszcza witryny, które spełniają normy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Na ocenę domeny wpływa m.in. szybkość ładowania strony, jakość treści czy ilość zewnętrznych linków (algorytmy traktują je jako polecenie danej strony i uznają za atrakcyjną).
Zadaniem agencji pozycjonujących jest podjęcie działań, które zapewnią wysoką punktację w rankingu algorytmów i tym samym sprawią, że dana strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.
Co zyskasz, stawiając na pozycjonowanie strony?
Bezpośrednią korzyścią jest oczywiście wysoka pozycja strony na liście propozycji wskazywanych przez Google jako odpowiedź na daną frazę kluczową. Na co się to przełoży? Zyskasz:
- widoczność w sieci,
- dużo większą ilość odwiedzin strony,
- rozpoznawalność firmy i jej pozytywny wizerunek,
- nowych klientów,
- o wiele lepsze wyniki sprzedaży.
Ostatecznym celem pozycjonowania stron jest zatem zdobycie klienta i zwielokrotnienie zysków.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl