zasady pr

Jakie są zasady PR dla małej firmy?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Podczas, gdy dbanie o Public Relations (PR) w dużych firmach jest wręcz oczywiste, właściciele małych przedsiębiorstw o „relacjach publicznych” zwyczajnie zapominają. Często twierdząc nawet, że temat ten ich po prostu nie dotyczy. Nic bardziej mylnego. Troska o PR w małym biznesie powinna być jeszcze większa, niż w dużej korporacji, a działania w jego zakresie jeszcze bardziej przemyślane.


Jak dbać o PR w małej firmie?

Oczywistym faktem jest, że działania dużych marek wzbudzają zainteresowanie mediów oraz opinii publicznej. Mali przedsiębiorcy nie mają szansy zaistnieć na taką skalę, jak globalni potentaci.Cele PR-owe w ich wydaniu będą zupełnie inne. Dzięki nim mały biznes ma jednak szansę zdobyć większą rzesz klientów, dalej się rozwijać i – co najważniejsze – utrzymać na rynku. Według statystyk na polskim rynku w ciągu pierwszych 2 lat prowadzenia działalności upada blisko 80 procent przedsiębiorstw. Jeśli przedsiębiorca nie zadba o dobre relacje, może wkrótce podzielić los tysięcy innych właścicieli małych biznesów, którzy zamykają swoje biznesy, zanim jeszcze zdążą się rozkręcić.


Pobudzaj ciekawość

Na pewno słyszałeś już o czymś takim, jak content marketing. Pewnie wydaje Ci się, że jest on jedynie nic nie wnoszącym produktem, który służy jedynie do podnoszenia kosztów prowadzenia biznesu. Jest wręcz przeciwnie. Z pomocą content marketingu, który jest narzędziem wykorzystywanym przez PR, możesz w bardzo sprytny sposób „przemycić” do grona swoich odbiorców reklamę. Przykład? Wyobraź sobie, że wprowadzasz do swojego sklepu nowy rodzaj mąki. Jak przekazać tę informacje grupie docelowej?

Zamiast dawać im znać w lakoniczny (i często niezbyt pozytywnie odbierany) sposób: „Nowa mąka już w sprzedaży”, zaciekaw ich historią określonego rodzaju mąki, który dopiero co wprowadzasz, a na końcu dodaj adnotację, że taka znajduje się również w Twoim sklepie. Bardziej zachęcające, prawda?


Bądź aktywny – czyli niech Cię widzą

Jeśli nie będziesz działać, szybko Twoje miejsce zajmą inne firmy, które ogłaszają swoją obecność na rynku. O ile nie jesteś szczęściarzem, do którego klienci napływają sami, bez żadnego wysiłku, musisz zadbać o to, aby być tam, gdzie oni i pokazywać im ciągle, co masz do zaoferowania.

Jak to zrobić? Przy ograniczonym budżecie, zorganizuj konkurs dla obserwujących na Facebooku lub Instagramie. Możesz również wykupić post sponsorowany, dzięki czemu dotrzesz do większej grupy odbiorców. Jeśli masz nieco większy budżet, buduj swój wizerunek jako organizator ciekawych wydarzeń kulturalnych.


 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *