Artykuł zaktualizowany 18 grudnia 2020
Nowoczesne kasetony to optymalne połączenie tradycyjnej formy reklamy z innowacyjnymi rozwiązaniami. Dzięki zastosowaniu nowych technologii i odpowiednich surowców Twój kaseton reklamowy będzie nie tylko doskonale widoczny, ale też atrakcyjny wizualnie i w pełni funkcjonalny.
Czym są kasetony i gdzie się je stosuje?
Kaseton reklamowy najczęściej pełni funkcję szyldu, wskazującego wejście do sklepu, siedziby firmy czy punktu usługowego. Ma więc za zadanie informować klientów i kontrahentów o istnieniu konkretnego miejsca, a jednocześnie zachęcać do wejścia potencjalnych odbiorców i przykuwać ich uwagę. Warto dodać, że estetyczny wygląd kasetonu reklamowego pozwala skutecznie podnosić rozpoznawalność marki i budować jej prestiż.
Na rynku dostępne są kasetony reklamowe w różnych kształtach, jednak najbardziej klasycznym i eleganckim jest tradycyjny kształt prostokątny. Do wyboru masz kasetony jednostronne, montowane najczęściej płasko na ścianie, oraz dwustronne, nazywane czasem semaforem i montowane prostopadle do ściany. Niektóre dwustronne kasetony mogą być wykorzystywane w formie stojącego pylonu.
Kasetony podświetlane – doskonała widoczność i prestiż
Modne kasetony led to rozwiązanie skutecznie zwiększające widoczność przekazu reklamowego. Podświetlenie szyldu pozwala zauważyć go z oddali, także po zmroku. Dzięki temu o wiele łatwiej jest przyciągnąć uwagę przechodniów i wskazać drogę osobom zainteresowanym dostaniem się do siedziby firmy czy sklepu. Podświetlony kaseton podnosi prestiż firmy, skutecznie wpływając na jej postrzeganie przez klientów i kontrahentów.
Nowoczesne kasetony led wyróżniają się energooszczędnością i są przyjazne dla środowiska. Przykładem może być popularny kaseton z dibondu z frezowanymi literami – podświetlenie jedynie w miejscu liter pozwala oszczędzać energię, a zarazem tworzy świetny wizualny efekt kontrastu. Możesz też zdecydować się na atrakcyjne kasetony led z równomiernym podświetleniem całej grafiki.
Popularne kasetony z dibondu
Dibond jest płytą kompozytową z kliku warstw aluminium, które łączy znajdujący się wewnątrz rdzeń polietylenowy. Materiał ten cechuje się świetną wytrzymałością i odpornością na trudne warunki zewnętrzne, a jednocześnie jest lekki i łatwy w obróbce. Doskonale sprawdza się przy tworzeniu eleganckich i minimalistycznych kasetonów, chętnie wykorzystywanych w wielu różnych branżach. Dzięki podświetleniu samych frezowanych liter gwarantuje ciekawy efekt wizualny, zwiększoną widoczność i niższe koszty eksploatacji.
Jakie inne materiały stosuje się do produkcji kasetonów?
Dobry producent reklam ma w swojej ofercie szeroki wybór kasetonów wykonanych z różnych materiałów, dzięki czemu bez problemu znajdziesz model optymalnie dopasowany do konkretnych potrzeb. Ciekawym i prostym rozwiązaniem jest kaseton reklamowy z aluminium, składający się z aluminiowej ramy, tyłu z PCV i frontu z plexi – możesz zdecydować się na naklejkę lub nadruk UV.
Dla klientów często zmieniających ofertę świetną opcją będzie kaseton umożliwiający łatwą i szybką wymianę grafiki. Pozwala na to np. dwustronny model Textil z dibondu, z drukiem UV wykonanym na materiale tekstylnym.
Jakie są rozmiary kasetonów?
Dostępność kasetonów w różnych rozmiarach umożliwia dostosowanie przekazu do miejsca, w którym będzie umieszczony. Agencja reklamowa może zaproponować rozwiązania sprawdzające się na otwartej przestrzeni – kasetony XXL pozwolą na czytelne zaprezentowanie oferty i zapewnią maksymalną widoczność, tak istotną w większym mieście.
Doświadczony producent reklam ma w swojej ofercie także rozwiązania przeznaczone do użytkowania we wnętrzach, wyróżniające się elegancją i dyskretnym wyglądem. Wybierz kaseton reklamowy w wersji slim – cienka obudowa o grubości zaledwie 10 mm, równomierne podświetlenie i prosta wymiana grafik to jego kluczowe cechy.