kredyt hipoteczny a praca w UK

Kredyt hipoteczny w Polsce a praca w UK – jak to wygląda?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Obecnie uzyskanie kredytu hipotecznego w Polsce przez osoby zatrudnione poza granicami naszego kraju nie przysparza zbyt wielu trudności. Banki przygotowują oferty również dla tej grupy klientów. Potencjalni kredytobiorcy muszą spełnić jednak szereg wymagań. Poznaj zasady udzielania kredytów dla pracujących w UK.


Wkład własny i kraj zatrudnienia różnicują ofertę banków

Mniejszych zabezpieczeń instytucje finansowe oczekują od osób zatrudnionych na terenie Unii Europejskiej, Szwajcarii i Norwegii, lecz również w przypadku, gdy klient zarabia w UK, nie komplikują procesu wnioskowania o pieniądze. Niezależnie od kraju, w jakim kredytobiorcy pracują, banki zwykle wymagają od 20 do 40 procent wkładu własnego. Czasami kredytodawcy rezygnują z ustalania jego wysokości. Wnioski rozpatruje się indywidualnie. Uzyskanie środków, o jakie ubiega się konkretny klient polskiego banku, zależy w głównej mierze od oceny zdolności kredytowej oraz stopnia ryzyka.


Kredyt hipoteczny dla osób zatrudnionych w UK a rodzaj umowy z pracodawcą

Banki chętniej udzielają kredytów hipotecznych potencjalnym kredytobiorcom zatrudnionym w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony. Warto mieć na uwadze, że osoby prowadzące własną działalność gospodarczą poza granicami Polski, mogą się spotkać się ze sporymi utrudnieniami. Ich powodem okazują się przede wszystkim problemy z weryfikacją danych. Wówczas niektóre banki podwyższają oprocentowanie albo żądają adresu do korespondencji na terenie rodzimego kraju.

Co ciekawe, łatwiej uzyskuje się kredyt hipoteczny w przypadku banków posiadających swoje oddziały w UK. Innym udogodnieniem dla osób wnioskujących będzie ustanowienie pełnomocnika zajmującymi się formalnościami w Polsce. Niemal wszystkie instytucje finansowe proponują takie rozwiązanie. Niezbędne druki można znaleźć w pobliskim oddziale banku albo pobrać ze strony internetowej.


Kwestia tłumaczenia

Niektórzy kredytodawcy wymagają przetłumaczenia dokumentów. Przedłuża to okres ubiegania się o określoną sumę pieniędzy i generuje dodatkowe koszty. W Polsce działają jednak instytucje, gdzie mamy szansę pobrać druki w języku angielskim. Dzięki temu przyspiesza się starania o kredyt.


Zasady udzielania kredytu hipotecznego osobom pracującym w Wielkiej Brytanii

Dokumenty w przypadku składania wniosku kredytowego w opisywanej sytuacji są podobne do tych, jakie powinna dostarczyć osoba zatrudniona w Polsce. Obliczanie zdolności kredytowej odbywa się w na prawie identycznych zasadach. W przypadku uzyskiwania dochodów w UK, do wniosku trzeba dołączyć dokumenty tożsamości, jak również te potwierdzające zatrudnienie, wysokość dochodów oraz akty dotyczące nieruchomości, na przykład umowę zawartą z deweloperem. Konieczne okazuje się także potwierdzenie historii kredytowej w Wielkiej Brytanii. Dla przedsiębiorców wymagane będą roczne zeznania podatkowe i dokumenty rejestrowe firmy.

Wiele osób pracujących poza granicami naszego kraju planuje wrócić do Polski i kupić mieszkanie. Inną grupę stanowią inwestorzy planujący rozpocząć działania na rodzimym rynku. Znając podstawowe zasady, procedura ubieganie się o kredyt hipoteczny okaże się prostsza.


Dodaj komentarz