Artykuł zaktualizowany 29 sierpnia 2019
Wielu właścicielom pojazdów mechanicznych wydawać się może, że najgorsze co mogłoby ich spotkać to problemy z silnikiem auta – konieczna jest wtedy bowiem bardzo kosztowna naprawa, a w najgorszych przypadkach wystąpić może nawet konieczność wymiany pojazdu na nowy. Niemniej jednak, warto pamiętać, że nie tylko serce samochodu jest elementem awaryjnym, zidentyfikować możemy choćby problemy z zawieszeniem.
Zawieszenie składa się z rozlicznych, połączonych ze sobą w sposób precyzyjny elementów. Jeżeli któryś z nich zaczyna szwankować, a my natomiast zlekceważymy pierwsze sygnały ostrzegawcze, czekać nas może wizyta w warsztacie, która to z pewnością pozostawi ślad na zasobności naszego portfela. Aby do tego nie dopuścić, w ramach dzisiejszej publikacji opiszemy podstawowe usterki, jakim ulec może zawieszenie wraz z informacjami jak możemy ich uniknąć.
Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Przyczyny awarii układu zasilania
Usterki układu zawieszenie
Jednym z elementów, który psuje się zdecydowanie najszybciej są amortyzatory. Ich regularna wymiana zalecana jest przede wszystkim wtedy, gdy na co dzień poruszamy się po bardzo niskiej jakości drogach pełnych dziur i nierówności, jako że wymuszają one na nadwoziu naszego pojazdu ciężką pracą, która to prowadzi do szybszego jego zużycia. Po czym poznać, że warto byłoby wymienić amortyzatory?
Do mechanika udać się należy przede wszystkim wtedy, gdy występują coraz większe problemy z prowadzeniem pojazdu, gdy podczas puszczenia kierownicy zaczyna on zjeżdżać na jedną stronę oraz kiedy podczas jazdy słyszeć da się stukot lub puste uderzenie, zwłaszcza podczas prowadzenia samochodu po nierównościach.
Co jeszcze może zawieść w zawieszeniu?
Jak twierdzą eksperci z branży, drugim najczęściej szwankującym komponentem zawieszenia są sworznie wahaczy. Na nie również bardzo negatywny wpływ ma nierówna nawierzchnia, zwłaszcza jeżeli samochód prowadzimy po niej często lub też przez dług okres czasu. Ich poluzowanie lub nieprawidłową pracę rozpoznamy po charakterystycznym stukaniu w okolicach kół.
Zalecamy wtedy możliwie najszybciej udać się do warsztatu, jako że problem ten, zwłaszcza gdy nie jest długo usuwany, poskutkować może nagłą i niekontrolowaną zmianą toru jazdy naszego auta, co zwłaszcza podczas długiej trasy lub poruszania się po drodze szybkiego ruchu może być opłakane w skutkach.
Czytaj dalej – Cewka zapłonowa, najczęstsze objawy awarii
Uważaj na łożyska
Czasem posłuszeństwa odmówić mogą również łożyska kół – tutaj najpowszechniejszym powodem jest starość, jako że są one przez właścicieli relatywnie rzadko wymieniane. Czekają oni bowiem, aż element ulegnie zauważalnemu uszkodzeniu, a następnie podejmują się szybkiej naprawy.
Nie warto jednak czekać tak długo, bo poza szumem wydawanym przez koła podczas zakrętów występuje jeszcze jeden problem, o wiele poważniejszy, a mianowicie – obniżenie bezpieczeństwa jazdy, a w niektórych przypadkach także osłabienie walorów jezdnych auta.
Z uwagi na fakt, że łożyska są względnie niedrogie, zalecamy aby dokonać ich przeglądu i ewentualnej wymiany na przestrzeni następnych miesięcy.
ww
Jeżeli podczas prowadzenia pojazdu w okolicy kół daje się słyszeć trzaski i stukanie, natomiast samo auto ma tendencje do znoszenia w którąkolwiek ze stron, bliżej przyjrzeć się powinniśmy także kondycji końcówki drążka kierowniczego, który to zużywa się znacznie szybciej jeżeli jeździmy po powierzchniach nierównych lub też prowadzimy auto przez długi okres czasu w niekorzystnym terenie.
Mamy ogromną nadzieję, że lektura powyższego artykułu wyczuli czytelników na najpowszechniejsze bolączki związane bezpośrednio z zawieszeniem pojazdu, co z kolei przyczyni się do szybkiej ich identyfikacji oraz usunięcia!
Pamiętaj, że najłatwiej będzie Ci znaleźć wszystkie podzespoły do wymiany w jednym miejscu. Na nocar.pl dostaniesz wszystko czego potrzebuje Twój samochód. Nie czekaj, aż będziesz musiał udać się do mechanika i sprawdź nas już dziś!
Źródło zdjęć: shutterstock.com, nocar.pl