Artykuł zaktualizowany 3 października 2021
Rewolucja technologiczna sprawiła, że możemy robić wszystko szybciej, wydajniej, a w wielu przypadkach także zdalnie. Tematyka druku jest doskonałym tego przykładem. Jeżeli zastanawiasz się, czy lepiej korzystać z usług drukarni stacjonarnej czy internetowej, poniższe podsumowanie możliwości obydwu opcji może być pomocne!
Jak działa drukarnia online?
Drukarnia internetowa na etapie przygotowywania druku nie różni się od firm, które działają tylko stacjonarnie. Takie przedsiębiorstwo także dysponuje własnymi maszynami, zatrudnia techników, specjalistów DTP i grafików. Pozornie więc obydwa modele działalności nie różnią się od siebie.
Jednak podstawową różnicą między drukarnią stacjonarną a internetową jest to, że na druga świadczy oczywiście usługi online. Dla klientów oznacza to maksymalną wygodę, ponieważ można przesłać swój projekt elektronicznie – bez wychodzenia z domu. Dobry podmiot działający na odległość będzie też oferował rzetelne wsparcie merytoryczne i opiekę specjalisty. W razie potrzeby skonsultowania szczegółów zleconego projektu nie będzie wówczas problemów z uzgodnieniami. Dziś do kontaktu zdalnego coraz częściej wykorzystujemy też oprogramowanie pozwalające na przeprowadzanie rozmów wideo zarówno z telefonu, jak i z komputera.
Podobnie jak przedsiębiorstwo działające tylko w trybie stacjonarnym, drukarnia internetowa obsługuje szereg różnych projektów poligraficznych. Do wybranych usług firm działających całkowicie online zaliczyć możemy druk i przygotowywanie:
- materiałów reklamowych,
- gadżetów firmowych i brandingowych,
- katalogów sprzedażowych i ulotek,
- artykułów biurowych i organizacyjnych,
- banerów tradycyjnych i przestrzennych (3D),
- produktów akcydensowych i wielu innych.
Drukarnia online może zrealizować zamówienie szybciej
Drukarnia internetowa taka jak https://www.drukarniaonline.pl/ z reguły ma więcej klientów, niż podmiot działający tylko stacjonarnie. Wynika to z prostej kalkulacji i mechanizmu funkcjonowania. Pierwszy rodzaj przedsiębiorstw po prostu zdobywa klientów z całej Polski, a nie tylko z okolicy. Ma to ogromne przełożenie na trzy aspekty:
- jakość świadczonych usług,
- zdolności przerobowe i czas realizacji zlecenia,
- cena druku i usług dodatkowych.
Szukając więc drukarni, która ma przystępne ceny, szybko zrealizuje nasze zamówienie i dostarczy produkt najwyższej jakości, warto zrobić przede wszystkim research w internecie. Może się okazać, że proste zlecenie, np. druk wizytówek czy katalogów z indywidualnym logo firmy, będzie mogło być dostarczone już w przeciągu kilku następnych dni! Nie dziwi więc fakt, że działalność internetowa jest kierunkiem przyszłościowym dla wszystkich zakładów poligraficznych. Wybierając konkretnego usługobiorcę, warto więc zwrócić uwagę także na jego doświadczenie oraz opinie klientów.