audyt-seo-jakie-dzialania-proponuje-sem-house

Audyt SEO – jakie działania proponuje SEM House?

Artykuł zaktualizowany 26 marca 2024

Twoja strona jest słabo widoczna w Google? A może ma wysoki współczynnik odrzuceń? Jeśli chcesz poprawić działanie witryny albo planujesz na niej większe zmiany, warto pomyśleć o profesjonalnym audycie SEO. Sprawdź, co w ramach audytu oferuje Ci SEM House i jakie działania możesz wykonać, by znaleźć się na top pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem jej optymalizacji technicznej, zawartych na niej treści oraz profilu linków. W SEM House traktujemy to jako punkt wyjścia do wszelkich działań pozycjonujących i właśnie od propozycji audytu zaczynamy konsultacje SEO. Dzięki niemu dowiesz się, jakie błędy w Twoim serwisie obniżają jego widoczność lub zniechęcają użytkowników, a także co i jak możesz w nim ulepszyć.

Sprawdź, czy nie potrzebujesz, czyli kiedy warto wykonać audyt SEO

Podobnie jak większość specjalistów SEO, w SEM House uważamy, że dobrze jest przeprowadzać audyt strony regularnie co kilka miesięcy. Dzięki temu jako właściciel firmy trzymasz rękę na pulsie i masz pewność, że wszystko działa tak, jak powinno. Istnieją jednak pewne kluczowe momenty, kiedy audyt SEO jest wręcz nieodzowny do zapewnienia efektywności działań.

Kiedy najczęściej wykonujemy audyty dla naszych klientów? Przede wszystkim na początku współpracy – zbadanie aktualnej kondycji strony jest bardzo ważne w kontekście planowania działań. Jeśli więc myślisz na przykład o zmianie agencji, zacznij od zlecenia audytu SEO i sprawdź, na jakich obszarach działań musicie się skupić. Podobnie jest zresztą przy wszystkich większych modyfikacjach, jakie zamierzasz wdrożyć – czy to w obrębie samego serwisu, czy strategii marketingowej.

Audyt SEO należy też koniecznie wykonać, jeśli na Twoją stronę został nałożony filtr lub jakakolwiek inna kara od Google. Może się na przykład okazać, że niektóre z prowadzących do witryny linków są szkodliwe (o bezpiecznym i skutecznym link buildingu przeczytasz więcej w naszym artykule: https://semhouse.com/pl/blog/seo/podstawy-skutecznego-pozycjonowania). Również po wszystkich większych aktualizacjach algorytmów wyszukiwarki najlepiej jest sprawdzić, czy zmiany nie wpłynęły niekorzystnie na nasz serwis.

Audyt SEO od SEM House – zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić

W SEM House wykonujemy audyty SEO zarówno dla stron o długiej historii, jak i tych dopiero w trakcie developmentu. Badamy witrynę kompleksowo: sprawdzamy zarówno jej szybkość i wydajność, jak i to, na ile skutecznie odpowiada na intencje odbiorców.

Jakie konkretnie działania wchodzą w zakres audytu strony w SEM House? Przedstawiamy listę najważniejszych działań:

#1 Wskażemy problemy techniczne i sporządzimy raport wydajności strony

Aby serwis był chętnie odwiedzany, musi działać szybko i bezproblemowo. Algorytmy wyszukiwarek także premiują witryny sprawne technicznie. Dlatego zbadamy efektywność Twojej strony na różnego typu urządzeniach ze szczególnym naciskiem na poprawne wdrożenie wersji mobilnej. Sprawdzimy implementację plików robots.txt oraz sitemap, wykorzystanie stylów wbudowanych i danych strukturalnych, aktualność kodu źródłowego. Zidentyfikujemy błędy, które obniżają wydajność serwisu, i dostarczymy Ci konkretnych wskazówek, co trzeba poprawić.

#2 Przeanalizujemy treści na Twojej stronie

Jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania jest analiza słów kluczowych – frazy, na które Twoja strona będzie się wyświetlać w wyszukiwarce, powinny być dostosowane do branży, w jakiej działasz, zachować Twoich potencjalnych klientów, a także działań konkurencji. W ramach audytu SEO zbadamy, czy zawartość Twojej strony jest zoptymalizowana pod słowa kluczowe atrakcyjne z perspektywy Twojego biznesu. Zweryfikujemy zarówno spójność fraz, nasycenie nimi contentu w serwisie, jak i ranking oraz konkurencyjność wykorzystywanych przez Ciebie keywordów. Sprawdzimy meta tagi i poziom optymalizacji obrazów. Zasugerujemy najskuteczniejszą strategię contentową na bazie działań, jakie prowadzi w tym zakresie Twoja konkurencja.

#3 Zbadamy profil linków i sprawdzimy efekty link buildingu

Linki zwrotne do Twojej strony są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Za pomocą nowoczesnych narzędzi zweryfikujemy, jakie backlinki znajdują się już w Twoim profilu i czy wszystkie są dla Ciebie korzystne. Jeśli nie – dowiesz się, co zrobić, aby to naprawić. Przeanalizujemy anchor teksty i pozycje domen odsyłających. Sprawdzimy też, na ile linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne w Twoim serwisie są ze sobą spójne. Dzięki temu łatwiej będzie planować dalsze działania i wprowadzić potrzebne zmiany do strategii linkbuildingowej.

Dominik Fajferek, Head od SEO w SEM House, dodaje: Profesjonalny audyt SEO jest skrojony konkretnie pod potrzeby danego klienta. W SEM House do każdej strony podchodzimy indywidualnie, identyfikując kluczowe obszary do poprawy, badając konkurencję i rozpoznając oczekiwania potencjalnych klientów.

Po zakończeniu audytu otrzymasz od nas dokładne rekomendacje, ale to nie wszystko! Możemy pomóc Ci wdrożyć niezbędne poprawki, a także będziemy monitorować skuteczność wykonanej optymalizacji. Twoja strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu – zaufaj profesjonalistom i zadbaj, by była widoczna na tle konkurencji.

Dodaj komentarz