Pozycjonowanie lokalne – o czym warto wiedzieć?

jak pozycjonować stronę

Obecnie wpisując słowa kluczowe danej usługi wyświetlają się nam wyniki lokalnych firm. Jest to też dla nich szansa aby osiągnąć wysoką pozycję na pierwszej stronie wyszukiwarki.


Słowa kluczowe

Słowa kluczowe, ważne aby  odnosiły się do  naszego regionu działania. Ogólnie dobrane nie dadzą nam takiej siły przebicia. Przykład: firma zajmująca się remontami na terenie Rzeszowa – dobrym rozwiązaniem będzie dodanie do jej słów kluczowych nazwę regionu np. podkarpacie albo nazwę miasta. Pomyślmy jakie my wpisujemy słowa kluczowe szukając np. hydraulika w naszym mieście. Pomyślmy jakie słowa kluczowe mogą wpisywać inni ludzie szukający naszych usług w naszym mieście. Przeanalizujmy je pod kątem konkurencyjności. I użyjmy.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Czym jest marketing? 


Optymalizacja

Strona ma być przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Treści na niej zawarte powinny być konkretne i wartościowe, zawierać słowa kluczowe wplecione umiejętnie w tekst. Opisy alternatywne do zdjęć, lekkie zdjęcia nie będą nam spowalniały ładowania strony. Struktura strony, korzystnie jeśli jest zrobiona w sposób prosty. Najlepiej hierarchicznie ze strony głównej do kategorii, a potem do podkategorii. Linkowanie wewnętrzne, czyli przechodzenie do podstron serwisu. Optymalizacja kodu HTML bez błędów oraz prosty adres URL. Ustawienie w nagłówkach naszego regionu czyli nazwa firmy i miejscowość dla robotów Google. Istotnym parametrem jest NAP – dla niewtajemniczonych Nazwa, Adres, Numer – to powinno znajdować się na stronie.


Treści na stronie

Jakość, ilość oraz systematyczność. Ale najbardziej stawiać należy na jej jakość, która powinna oprócz słów kluczowych odpowiednio dobranych zawierać też wartość dodatnią dla ludzi. Czyli to czego szukają. A skąd to poznać? Wystarczy poprzeglądać fora branżowe i sprawdzić, o co ludzie najczęściej pytają i jakie mają problemy. Dobrze utworzona treść zawiera umiejętnie użyte słowa kluczowe, wyczerpuje podjęty temat i odpowiada na pytania czytelnika. Lanie wody to zła droga, nikt nie wchodzi na stronę branżową po nic.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Biznes na Allegro? Wypróbuj PriceWizard!


Komunikacja z klientem

Portale społecznościowe to ogromna kopalnia wiedzy o  miejscach i firmach. Wpisując w wyszukiwarkę na Facebooku firma remontowa Rzeszów otrzymuję listę wyników z mapką siedziby. Wynik z portalu to zaledwie 8 firm. A z pamięci potrafię wymienić około 10 i to żadna się nie pokrywa z tą z Facebooka!
Tam też na profilu mogą pojawiać się komentarze klientów czy grafiki z ostatnio wykonanych remontów. To dobry sposób na budowanie swojego profilu w sieci. Oprócz w/w portalu społecznościowego, mamy do wyboru jeszcze Twitter, Google+ czy Instagram. Ponadto można połączyć je ze stroną firmową. Do tego dochodzą opinie i recenzje zbierane na platformach rankingowych takich jak zumi.pl czy opineo.pl. Warto także posiadać we własnym sklepie pod danym produktem możliwość dodawania ocen przez klientów. I na koniec najważniejsza rzecz odpowiadajmy na komentarze nawet te negatywne, a w szczególności na nie.


Co nam daje pozycja w wyszukiwarce?

Dzięki temu więcej osób rozpoznaje naszą firmy. Klienci lokalni łatwo i szybko mogą nas odnaleźć, a to się przekłada na wzrost sprzedaży i usług nie tylko tych świadczonych przez internet.  Tworzymy w ten sposób wizerunek fachowca, któremu można zaufać, a także polecić. Wraz ze wzrostem popularności stajemy się ważniejszymi graczami na rynku i możemy konkurować z większymi od siebie. Wyprzedzając przy tym lokalną konkurencję. Dodatkową zaleta jest niski koszt reklamy.


Artykuł pomogła zredagować Agencja Reklamowa BirdCode.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*