najbardziej rozpoznawalne polskie logo

Jakie są najbardziej popularne logo w Polsce?

Artykuł zaktualizowany 4 lutego 2021


Logo marki stanowi jej znak rozpoznawczy i to właśnie ono jest swego rodzaju szyldem, pod którym działa konkretne przedsiębiorstwo. Jak się jednak okazuje, w praktyce to również logo bywa odpowiedzialne za sukces marki, bowiem jest ono w stanie zarówno skutecznie zachęcić klientów do korzystania z usług danej firmy, jak i nastawić ich w sposób negatywny.

Jak wobec tego powinno wyglądać logo firmy, aby przynosiło ono marce wyłącznie sukcesy biznesowe? W celu znalezienia odpowiedzi na powyższe pytanie warto zapoznać się ze znakami graficznymi największych polskich marek.


Orlen

Logo marki Orlen stanowi swego rodzaju uzupełnienie nazwy koncernu, która składa się ze słów „orzeł” i „energia”. Właśnie dlatego wybrany przez koncern symbol graficzny przedstawia głowę orła, natomiast całość projektu utrzymana jest w bieli oraz czerwieni, a więc w barwach narodowych naszego kraju. Warto dodać, że autorem logo jest prof. Henryk Chyliński, autor m.in. znaków fundacji Teraz Polska czy też Polskiego Radia.


Biedronka

Kolejną marką, której logo z powodzeniem możemy określić mianem kultowego jest Biedronka, czyli sieć popularnych marketów. Znak graficzny firmy przedstawia oczywiście uśmiechniętą, biało – czerwoną biedronką. Co ciekawe, wspomniana biedronka zmieniała swój wygląd na przestrzeni lat. Na samym początku była ona bowiem biało – zielono – czerwona, od roku 2001 wyłącznie biało – czerwona, natomiast od 2012 sympatyczny robaczek zyskał szerszy uśmiech i zabawny, czerwony nos.


PKO Bank Polski

Logo banku PKO ogranicza się wyłącznie do dwóch kolorów, a mianowicie granatu oraz czerwieni (ten pierwszy zajmuje pozycję dominującą). Sam znak graficzny przedstawia po prostu skrót PKO, przy czym literka „P” stylizowana jest na skarbonkę, do której wpada czerwony krążek. Co ciekawe, wspomniana skarbonka nazywana jest przez pracowników banku „śliwką”. Dlaczego? Gdyż autorem logo jest artysta grafik Karol Śliwka.


Play

Sieć telefonii komórkowej Play postawiła na proste, czytelne logo będące po prostu napisem „PLAY” umieszczonym na ciemno fioletowym tle. Nowe logo funkcjonuje od roku 2013. Poprzedni znak graficzny pisany był nieco inną czcionką, która dodatkowo sprawiała wrażenie trójwymiarowej.


Plus

Również sieć Plus zdecydowana się na logo przedstawiające po prostu napis „Plus” obok którego umieszczono uśmiechniętą buźkę. Sam napis posiada barwę soczystej zieleni, natomiast wspomniana buzia ma nos i oczy w kolorze niebieskim oraz czerwony uśmiech.


PZU

Aktualne logo banku PZU to odświeżona wersja obowiązująca od roku 2012. Obecny znak graficzny stanowi nawiązanie do tego, który obowiązywał od roku 1951 aż do połowy lat 90. Trójwymiarowe, niebieskie logo złożone jest z obręczy, wewnątrz której widnieje skrót PZU, przy czym środkowa litera „Z” jest zdecydowanie większa, niż otaczające ją „P” oraz „U”.


Poczta Polska

Logo Poczty Polskiej przedstawia złotą trąbkę pocztową, która widnieje na czerwonym tle. Znak ten w sposób oczywisty nawiązuje do historii usług pocztowych. Dawniej zbliżający się do stacji kurier dął w instrument, by w ten sposób poinformować zmiennika o konieczności szybkiego przygotowania się do drogi w celu kontynuowania dostarczenia przesyłki.


Mlekovita

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita posiada biało – czerwone logo z charakterystyczną, nieco fantazyjną literą „M”. Na jej środku widnieje natomiast drukowany napis „MLEKOVITA”, który dodatkowo posiada własne tło w kolorze granatowym.


Bank Zachodni WBK

Logo banku WBK ma kształt prostokąta przedzielonego poziomą kreską na wysokości 1/3. Górna (zielona) część mieści biały napis „Bank Zachodni WBK”, natomiast na dolnej (czerwonej) umieszczony został logotyp głównego akcjonariusza, Banco Santander.


Sokołów

Spółka Akcyjna Sokołów posiada w swoim logo czerwony liść dębu, wewnątrz którego umieszczono złoty dąb. Całość otoczona jest złotą obwódką. Na dole widnieje natomiast napis „SOKOŁÓW” .


 

Dodaj komentarz