Jakie są zalety treningu z hantlami?

dwukilogramowe niebieskie hantle i piłka do fitness

Z pewnością wiele osób zastanawia się, czy uwzględnić w swoim planie treningowym ćwiczenia z hantlami. Z wielu powodów zdecydowanie warto to zrobić. Wysiłek fizyczny urozmaicony o tego rodzaju akcesoria nie tylko zarysowuje mięśnie, lecz także wysmukla ramiona, a w przypadku kobiet ujędrnia biust. Hantle mogą być wykorzystywane przez wszystkich trenujących – niezależnie od wieku, płci czy kondycji fizycznej. W dalszej części artykuły wyjaśniamy, jakie dodatkowe korzyści płyną z treningów z hantlami.


Co warto wiedzieć o hantlach?

Hantle to ogólnodostępny sprzęt sportowy, który jest wykorzystywany zarówno do ćwiczeń aerobowych, jak i do treningu siłowego. Wyróżniamy wśród nich trzy rodzaje: żeliwne, winylowe oraz bitumiczne. Przymierzając się do zakupu ciężarków, warto zastanowić się, jaki ciężar spełni nasze wymagania. Przy zbyt małym obciążeniu trening okaże się nieskuteczny, a wybór ciężkich hantli z pewnością sprawi, że ciało zostanie przetrenowane. Warto zaznaczyć, że z tego akcesorium korzystają m.in. osoby walczące z nadwagą, budujące masę mięśniową, a także pacjenci, którzy potrzebują odpowiedniej rehabilitacji po przebytych kontuzjach.


zdjęcie-z-góry-hantli-i-buty-sportowe

Dlaczego warto ćwiczyć z obciążeniem?

Nie da się zaprzeczyć, że hantle zajmują niewiele miejsca i łatwo się je przechowuje. Dzięki treningom w domu zaoszczędzimy nie tylko czas, lecz także pieniądze. Sami wybierzemy też porę, w której wykonamy serię ćwiczeń. Okazuje się, że nie tylko trening cardio wpływa korzystnie na metabolizm. Nawet krótki wysiłek z obciążeniem sprawia, że nasza przemiana materii zostaje pobudzona na dłużej, a organizm zdecydowanie szybciej zmienia zmagazynowany tłuszcz na tkankę mięśniową. Trening z hantlami  uczy ciało ruchów, które mają chronić mięśnie i stawy przed kontuzją. Dzięki zróżnicowanym ćwiczeniom wzmocniony zostaje także kręgosłup i kości, a my uczymy się łapać równowagę w trakcie ruchu.

Obciążenie w trakcie aktywności fizycznej to idealny sposób na poprawienie wyglądu barków, rąk, brzucha czy ud. Tego rodzaju trening jest dedykowany w szczególności osobom, które chcą zmniejszyć obwód krąglejszych części ciała. Ćwiczenia z hantlami poprawiają także kondycję. Dzięki regularnemu wysiłkowi fizycznemu zwiększymy wydolność organizmu, a także staniemy się odporniejsi na stres. Nie da się ukryć, że wycieńczony treningiem organizm lepiej i szybciej zapada w sen. Spokojny sen to odpowiedni moment na regenerację. Niebywałym plusem jest też cenę tego sprzętu. Hantle winylowe o wadze 1 kg można kupić już poniżej 15 złotych.


Trening z hantlami dla początkujących

Osoby początkujące, rozpoczynające swoją przygodę z hantlami powinny ćwiczyć ok. 15-20 minut dziennie, minimum 2-3 razy w tygodniu. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy tego rodzaju wysiłek jest dla nas odpowiedni, warto wybrać się na siłownię, by sprawdzić, czy ta aktywność nam pasuje. W fitness klubie możemy także liczyć na pomoc profesjonalnego trenera. Podpowie nam jak należy prawidłowo wykonywać konkretne ćwiczenia. Nie możemy zapominać, że w każdym treningu z obciążeniem najważniejsza jest precyzja ruchów oraz dokładność i precyzyjność.

Ćwiczenia z hantlami to podstawa prawie wszystkich planów treningowych. Wysiłek fizyczny urozmaicony odpowiednim obciążeniem może przynieść korzyści wszystkim trenującym niezależnie od wieku, płci czy kondycji. Kluczem do widocznych efektów jest umiejętne dobranie ciężaru hantli oraz odpowiednie rozplanowanie ćwiczeń. Hantle mają ogromny potencjał, warto z niego skorzystać aby cieszyć się smukłą sylwetką z pięknie zarysowanymi mięśniami.


Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*