kobieta w szwalni

Własna marka odzieżowa – jak to zrobić?

Artykuł zaktualizowany 18 września 2020


Prowadzenie biznesu w świecie mody wydaje się skomplikowanym zadaniem, z którym nie każdy jest w stanie sobie poradzić. Biorąc pod uwagę ilość różnych firm, które w każdym roku zyskują popularność, naprawdę trzeba mieć świetną koncepcję lub być mistrzem marketingu. W tym materiale skupimy się jednak na nieco ważniejszym aspekcie, ponieważ zastanowimy się nad techniczną stroną. Oznacza to, że przedstawimy Ci, co zrobić, by mogła powstać własna marka odzieżowa.


Czy trzeba zakładać firmę?

Teoretycznie tak, ale jednak nie. Póki nie przekroczysz pewnego poziomu dochodu (który jest płynny i zmienia się z każdym rokiem ze względu na podnoszenie pensji minimalnych), możesz prowadzić firmę nierejestrowaną zgodnie z prawem. Zdobądź więc pierwszych klientów, ich zaufanie i rekomendacje, a dopiero później zastanów się nad firmą – w końcu podatki i ZUS same się nie zapłacą.

Samodzielne szycie

Masz umiejętności, doświadczenie i dużo czasu? Zacznij od projektowania i samodzielnego szycia swoich ubrań. W pierwszych miesiącach prawdopodobnie niewiele osób będzie zainteresowanych tymi produktami, ponieważ ludzie w pierwszej kolejności muszą się oswoić i zobaczyć, że nie tworzysz kolejnego brandu, który zniknie po 2 miesiącach. Własna marka odzieżowa musi pokazać, że ma charakter i przyszłość, dlatego przetrwaj ten czas i udowodnij innym, że naprawdę ten asortyment jest wart więcej, niż oferowana cena. Poza tym własnoręcznie stworzona kolekcja to mnóstwo włożonej pracy i serce, które widać od razu gołym okiem.

Zlecenia do szwalni

Jest to połączenie efektywności i profesjonalizmu. Cena jest jednak najwyższa, biorąc pod uwagę produkcję całości kolekcji. Należy zaznaczyć w tym miejscu, że własna marka odzieżowa to stosunkowo spora inwestycja, dlatego jeśli chcesz wejść do branży, nie zapominaj, że konkurencja jest ogromna. Szukanie półśrodków nigdy nie przyniesie zadowalających rezultatów, a wyższa cena podyktowana jakością i uniwersalnością na pewno nie odstraszy klientów. Może nawet przyciągnie uwagę zamożnej grupy odbiorców.

Bazowanie na gotowych produktach

Jest to najprostsza i najszybsza metoda, która pozwoli Ci wejść na rynek. Trzeba jednak powiedzieć otwarcie, że taka własna marka odzieżowa nie będzie się niczym wyróżniać i ubrania będą średniej jakości. Skoro nie będą się one wyróżniać niczym szczególnym, istnieje ogromne ryzyko, że nie dotrzesz ze swoim projektem do szerokiego grona odbiorców, a jedynie do osób, które znają Cię, jeśli np. jesteś osobą medialną, artystą, blogerem, muzykiem itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.