Artykuł zaktualizowany 1 września 2023
Performance Max to jeden z najnowszych typów kampanii marketingowych oferowanych w systemie Google Ads. Dowiedz się więcej o Performance Max
Co to jest Performance Max?
Performance Max to nowy typ kampanii reklamowych Google Ads, który wszedł na rynek w 2020 roku, a od końca 2021 roku mogą go używać wszyscy marketingowcy. Performance Max umożliwia dostęp do wszystkich kanałów Google z jednego miejsca, co znacznie usprawnia realizowane procesy. Kampania tego rodzaju uwzględnia automatyzację procesów, która zwiększa efektywność prowadzonych działań. Performance Max znacząco wyróżnia się wśród innych kampanii Google. Jest to możliwe dzięki szerokiemu spektrum dostępnych kanałów w ramach jednej kampanii. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest dopasowanie najbardziej adekwatnych kanałów do konkretnych działań reklamowych, a także potrzeb oraz wymagań klientów. Proces kierowania oraz wyświetlania reklam jest realizowany w sposób automatyczny przez Google na podstawie danych, które zostały dostarczone przez klienta. W ramach jednej kampanii w Performance Max możliwe jest korzystanie z takich kanałów reklamowych jak sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, Gmail, Discover, a także YouTube oraz Google Maps.
Zalety kampanii Performance Max
Kampanie reklamowe Google Ads, a zwłaszcza Performance Max, przynoszą klientom szereg korzyści. Wśród głównych zalet korzystania z tego rozwiązania można wskazać przede wszystkim wzrost liczby użytkowników, a tym samym wzrost średniej wartości konwersji. Dużą zaletą Performance Max jest oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba ustalać oddzielnych kampanii na różne kanały, a wszystkie działania można zrealizować od razu. Oszczędność czasu wynika również z procesu automatyzacji w ustalaniu stawek oraz miejsc pojawiania się reklam. Kolejną zaletą wynikającą z korzystania z kampanii Performance Max jest znaczące obniżenie kosztów, co jest możliwe dzięki bardzo precyzyjnemu targetowaniu. Performance Max to również większa kontrola nad realizowanymi działaniami, co wynika z dostępności danych w jednym miejscu. Prowadzenie kampanii tego typu umożliwia dotarcie do większej liczby odbiorców, którzy korzystają z różnych kanałów. W ramach tej kampanii duże znaczenie ma podążanie za klientem, który bardzo często musi się skontaktować z firmą kilka razy za pośrednictwem różnych kanałów, zanim podejmie ostateczną decyzją zakupową. Dlatego obecność w wielu kanałach jest tak korzystnym rozwiązaniem, które może wpłynąć na zwiększenie wartości konwersji poprzez dotarcie do szerszego grona klientów.
Kiedy korzystać z Performance Max?
Korzystanie z kampanii Performance Max jest odpowiednim rozwiązaniem dla wielu klientów planujących realizację działań marketingowych. Przede wszystkim ten typ kampanii najlepiej sprawdzi się wśród przedsiębiorców, którzy mają jasno określone cele reklamowe i cele konwersji oraz chcą do nich w prosty sposób dążyć. Kampanie Performance Max przeznaczone są dla osób, które chcą reklamować się w wielu różnych kanałach, aby zwiększyć grono swoich odbiorców. W przypadku korzystania z tego typu kampanii działania te są znacznie usprawnione. Kampanie reklamowe Google Ads doskonale sprawdzą się także wśród osób, które pragną maksymalizować wyniki realizowanych działań reklamowych oraz zwiększać skuteczność swoich reklam w różnych kanałach. Wprowadzenie tego typu kampanii jest skutkiem zmian zachowań zakupowych konsumentów, którzy korzystają z coraz większej ilości kanałów oraz urządzeń. Przedsiębiorca w swoich działaniach reklamowych powinien dostosować się do klientów oraz zmieniających się realiów rynku. Dzięki temu skuteczność jego działań nie spadnie.
Jak stworzyć kampanie Performance Max?
Stworzenie nowej kampanii Performance Max nie jest tak trudnym zadaniem, jak to się może na początku wydawać. Przede wszystkim cały proces powinno się rozpocząć od utworzenia kampanii oraz ustalenia jej celu. Następnie istotne jest określenie budżetu kampanii oraz stawki, którą pragnie się przeznaczyć na ten cel. W kampanii należy dokonać szczegółowych ustawień oraz utworzyć grupy zasobów. Możliwe jest także dodawanie rozszerzenia reklam. Ostatnim etapem jest natomiast opublikowanie kampanii oraz korzystanie z jej możliwości. Prowadzenie kampanii w wielu zróżnicowanych kanałach jest proste oraz oszczędne, dlatego warto wykorzystać automatyzację procesów oraz zdecydować się na wybór takiego rozwiązania do swojego biznesu.
Na co zwrócić uwagę w kampanii Performance Max?
Podczas optymalizacji oraz tworzenia kampanii Performance Max warto zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Wśród nich można wskazać przede wszystkim poprawne skonfigurowanie konwersji oraz zadbanie o feed produktowy. Duże znaczenie ma także odpowiedni podział produktów na grupy oraz dodanie kilku grup zasobów reklamowych. Podczas optymalizowania kampanii Performance Max warto zwrócić uwagę również na testowanie różnych zestawień odbiorców oraz list remarketingowych. W wielu przypadkach najlepszym wyborem będzie opcja automatycznego kierowania ruchu na konkretne adresy, które znajdują się w danej witrynie. W przypadku problemów ze stworzeniem oraz optymalizowaniem kampanii Performance Max warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mają niezbędną wiedzę oraz doświadczenie w tej dziedzinie. Wśród profesjonalnych podmiotów, które zajmują się kampaniami reklamowymi Google Ads, można wskazać agencję marketingową Digitalk. Z jej ofertą można zapoznać się na stronie internetowej, którą można znaleźć pod adresem: https://digitalk.pl/uslugi/google-ads/.