Taśmy z nadrukiem a branding

branding

Wzrost sprzedaży w branży e-commerce nie zawsze jest równoznaczny z utożsamianiem przez klientów konkretnych towarów z określoną marką. Choć obroty mogą wzrastać, znaczną część nabywców mogą stanowić klienci nowi, którzy nigdy wcześniej nie robili zakupów w danym sklepie internetowym. Jeśli firma nie wyróżnia się na tle konkurencji i nie jest w stanie nawiązać trwałych relacji z klientami, może zakończyć działalność równie szybko, jak ją rozpoczęła.

Wystarczy, jeśli na rynku pojawi się nowy gracz z tym samym produktem, ale lepszą strategią marketingową, która utrwali w świadomości klientów istnienie konkretnej marki i wpłynie na ich przywiązanie do niej.


Sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji może być wiele. W dużej mierze zależą one od rodzaju prowadzonej działalności oraz oferowanego do sprzedaży towaru lub usługi. Bardzo istotne jest, aby produkt, który oferuje firma, trafiał dokładnie w potrzeby klientów i spełniał ich wszystkie oczekiwania. Unikalna cecha produktu lub usługi to dzisiaj konieczność, która pozwala marce wyróżnić się pośród konkurencji i zaistnieć w świadomości klientów.

Branding, choć często nie jest uwzględniany w strategii rozwoju firmy na początku jej działalności, ale dopiero na dalszym etapie, stanowi istotny element budowania rozpoznawalnej i silnej marki. To technika marketingowa, która polega na kreowaniu w świadomości klientów pozytywnego wizerunku firmy. Śmiało można powiedzieć, że firma, która osiągnęła pewien poziom rozwoju, nie będzie w stanie rozwijać się dalej, jeśli nie weźmie pod uwagę takiego elementu jak branding.

Zdarza się też, że przedsiębiorcy próbują budować mocny brand już od początku swojej działalności. Wtedy wraz z jej rozpoczęciem firma powinna dysponować gotową strategią, która uwzględniać będzie działania silne ukierunkowane na zwiększenie rozpoznawalności marki i zmierzające do utrwalenia w społeczeństwie pozytywnego wizerunku firmy.

Silna i rozpoznawalna marka umożliwi dotarcie do większej ilości konsumentów, pozwoli nawiązać trwałe relacje z dotychczasowymi klientami i wytworzyć u nich przywiązanie do marki.


Czytaj dalej – Dobra strona firmowa, czyli jaka?


Elementy brandingu

Do najważniejszych elementów, które mają wpływ na budowanie świadomości marki, należy logo firmy, jej nazwa oraz hasło reklamowe. Wśród tych trzech najłatwiej zapamiętywane jest logo. Powinno być proste i łatwo zapadać w pamięć. Dobrze też, jeśli powiązane jest z nazwą firmy. Zabieg ten ułatwi klientom zapamiętanie kolejnego ważnego elementu związanego z firmą.

W brandingu kluczowa jest spójna identyfikacja wizualna. Poszczególne elementy wykorzystywane w różnych przekazach, reklamach i komunikatach firmy nie mogą się między sobą różnić. W przeciwnym razie będzie to powodować zamieszanie w umysłach klientów i utrudniać zbudowanie silnej marki. Oznacza to, że identyczne logo, nazwa firmy oraz slogan powinny znaleźć się na stronie www, reklamie w mediach społecznościowych oraz przeznaczonej do pakowania przesyłek taśmie z nadrukiem. Znaczenie tych ostatnich często jest niedoceniane.


Taśmy z nadrukiem

Taśmy pakowe nie muszą mieć standardowego brązowego lub białego koloru albo być transparentne. Ich personalizacja, która zazwyczaj polega na umieszczeniu na nich nadruku z logo firmy, stanowi dyskretną i nienarzucającą się reklamę. Jak się okazuje, taki przekaz jest dużo skuteczniejszy od nachalnej, a przez to uciążliwej dla konsumentów formy reklamy.

Przedsiębiorcy nie muszą ograniczać się do umieszczania na taśmach pakowych samego logo. Często zamiast niego lub jako elementy dodatkowe pojawiają się też: adres strony internetowej, nazwa firmy, hasło reklamowe albo adres firmy. Taka reklama pomaga w utrwaleniu świadomości marki wśród klientów. Pozwala też nawiązać relacje z nowymi konsumentami. Sam fakt, że przesyłka, zanim trafi do adresata, przechodzi przez ręce wielu zatrudnionych przy jej dostarczeniu osób, poszerza zakres potencjalnych klientów.

Taśmy z nadrukiem, choć są nieco droższe od zwykłych taśm pakowych, nadal stanowią stosunkowo tanią, a przy tym skuteczną formę reklamy.


Projekt taśmy

Producenci taśm pakowych umożliwiają zamówienie taśmy z nadrukiem. W tym celu należy określić rodzaj taśmy (jej długość, szerokość, typ nośnika oraz kleju, kolor i umieszczony na taśmie znak graficzny). Projekt graficzny nadruku można wykonać samodzielnie lub zdać się na grafika pracującego dla producenta taśm. Część producentów dopuszcza wyłącznie drugą możliwość. Wykonanie takiego projektu często wliczone jest w cenę taśmy z nadrukiem.

Taśmy z nadrukiem wykonuje się na nośniku polipropylenowym lub PVC. Ten pierwszy może być łączony z klejami solvent, eco solvent i holt-melt, a drugi tylko z klejem solvent. Wybór nośnika oraz kleju będzie mieć wpływ na właściwości taśmy z nadrukiem, w tym jej trwałość oraz odporność na czynniki atmosferyczne.

Jak się okazuje, taśmy z nadrukiem mają z brandingiem wiele wspólnego. Pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, pozwalają dotrzeć do nowych klientów oraz zbudować przywiązanie do marki wśród dotychczasowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się o nich więcej, zajrzyj na stronę https://opakowania24.eu/tasmy-z-nadrukiem.html.


 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*