lakiernik lakieruje samochod

Ile kosztuje pomalowanie auta? Średni koszt lakierowania różnych elementów samochodu

Artykuł zaktualizowany 23 września 2020


Drobna stłuczka, uderzenie w jakiś przedmiot, zahaczenie – powodów powstania rys, zadrapań i innego rodzaju uszkodzeń na karoserii jest wiele. Ile zapłacimy za pomalowanie auta? To nie jest tania usługa. Koniecznie sprawdź ile średnio kosztuje lakierowanie różnych elementów pojazdu!


Lakierowanie auta – dlaczego jest takie kosztowne?

Kierowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że lakierowanie nawet niewielkiego elementu będzie ich drogo kosztować. Pomalowanie karoserii jest znacznie droższe niż wymiana drobnych części pojazdu. Nie warto samodzielnie próbować naprawić ryski, czy większe zadrapania, bo jeszcze bardziej można pogorszyć sprawę. Potrzebne jest tu nie tylko doświadczenie, ale i odpowiedni sprzęt.

Zadrapania na lakierze wyglądają nieestetycznie, poza tym mogą stać się przyczyną poważniejszych uszkodzeń, między innymi ogniskiem korozji. Wobec tego nie ma co zwlekać z naprawą i jak najszybciej należy rozwiązać tę sytuację. Koszt nie jest mały, bo wiąże się z dość dużą ilością pracy. W pierwszej kolejności przygotowuje się elementy blacharskie, między innymi się je oczyszcza, szpachluje, a to nie koniec działań. Trzeba nałożyć podkład i warstwę wierzchnią, zmatowić, odtłuścić, dopiero finalnym etapem jest położenie lakieru. Tyle czynności, a także użycie licznych środków i sprzętu znacząco wpływa na cenę lakierowania.

Ile kosztuje pomalowanie auta?

Usługi blacharsko-lakiernicze są jednymi z najdroższych jeśli chodzi o prace przy pojazdach. W zależności od serwisu ceny nieco się między sobą różnią. Na koszt wpływa między innymi lokalizacja i wielkość pola, który zostanie poddany naprawie. Poza tym istotną kwestią jest rodzaj uszkodzenia, czy to rysa, wgniecenie lub ognisko rdzy. Poniżej znajdziesz średni koszt lakierowania różnych elementów samochodu:

  • Tak zwana zaprawka lakiernicza to koszt około 50 złotych – są to bardzo mało inwazyjne poprawki, na przykład pokrycie punktowych uszkodzeń karoserii.
  • Lakierowanie rys na środku elementu, na przykład na masce – tu cena wynosi już około 450 złotych. Co ciekawe im dalej od nadwozia tym lepiej. Fachowiec musi dobrze zabezpieczyć pole wokół, do tego oczyścić, odtłuścić i nanieść podkład. Kluczowe jest dobranie idealnego koloru lakieru, by całość wyszła dobrze.
  • Naprawa płytkiego zarysowania – chodzi o drobne skazy, które nie wymagają zbyt dużej korekty. Nie ma zatem ingerencji w lakier właściwy, mowa tylko o pomalowanie bezbarwną wersją. Cena tej usługi  to miej więcej 150 złotych.
  • Lakierowanie rys na granicach elementów – to droga zabawa w granicach 700 złotych. Koszt jest wysoki, bo trzeba zrobić cieniowanie przyległych elementów, aby zatrzeć wyraźne granice. Fachowiec musi zniwelować ewentualną różnicę w kolorze lakieru.
  • Naprawa wgniecenia – częsta usterka i droga, bo ponosimy koszt prawie 1000 złotych. Tu oprócz nałożenia lakieru trzeba nadać kształt oraz wyprostować wgniotkę. Bardzo często koniecznością staje się demontaż poszczególnych części. To znacznie komplikuje naprawę, do tego wydłuża jej czas.
  • Usuwanie ognisk korozji – to cena około 450 złotych, choć wszystko zależy od stopnia, w jakim element został objęty korozją. Punktowy problem łatwiej rozwiązać, wobec tego koszt jest mniejszy. Natomiast zaawansowana rdza wymaga więcej pracy i zabiegów.
  • Naprawa lakieru bezbarwnego – to również droga opcja, bo miej więcej kosztuje 900 złotych. Trzeba zatrzeć granice wokół, mało tego zeszlifować, odtłuścić i pomalować dany fragment.
  • Lakierowanie nowej części blacharskiej – kiedy mamy nowy element nie jest on pokryty żadną warstwą, więc wymaga sporo czynności by go zabezpieczyć. Przygotuj się na wydatek prawie 700 złotych.
  • Lakierowanie drobnych elementów – to małe poprawki na lusterku, czy na listwach. Cena to miej więcej 150 złotych.
  • Zmiana koloru elementu nadwozia – płacimy za tę usługę około 800 złotych. Wielu właścicieli aut decyduje się na zupełnie inną barwę, wtedy nie potrzebne jest cieniowanie.
  • Zamiana koloru całego pojazdu – to najdroższa usługa warta prawie 8000 złotych. Fachowiec ma dużo pracy, ponieważ musi usunąć wszystkie wgniecenia i inne wady na karoserii, i dopiero potem odpowiednio zabezpieczyć auto. Lakierowanie w całości zajmuje masę czasu, tak jak schnięcie.

Warto porównać kilka serwisów, by wybrać najkorzystniejszą opcję. Korzystaj zawsze z usług fachowców, którzy dobrze znają się na usługach blacharsko-lakiernicznych, dzięki temu masz gwarancje, że wykonają naprawę profesjonalnie.

Dodaj komentarz