Spaghetti które nie tuczy?

spaghetti


Spaghetti bolognese to jedno z wielu dań, które wykluczamy z naszej diety, myśląc o zdrowej i smukłej sylwetce. Tuczący makaron, wysokokaloryczny sos mięsny, multum posiekanych pomidorów i ten tłusty parmezan. Wrrr…. – myślisz sobie.


Czy spaghetti musi być tuczące?

Ostatnie badania dowodzą, że jedzenie makaronu może stanowić część zdrowej diety i pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Eksperyment przeprowadzono na grupie 2000 osób, które spożywały cztery porcje makaronu razowego tygodniowo, zamiast innych węglowodanów, dowiódł o jego niewinności. I jak się okazało, żadna z tych osób nie przytyła, a wręcz schudła.

Makaron razowy jest jednym z nielicznych produktów węglowodanowych, który ma niski indeks glikemiczny (IG). W praktyce oznacza to, iż ów produkt po posiłku podnosi poziom cukru we krwi znacznie wolniej niż na przykład pszenna bułka czy makaron. Co wpływa na metabolizm i odkładanie się tkanki tłuszczowej w organizmie. Dlatego już dziś możesz ze spokojnym sumieniem jeść przepyszne włoskie spaghetti bolognese i cieszyć się szczupłą sylwetką.
Aż ślinka leci, jak pomyślę o tej potrawie śródziemnomorskiej, która nie jedno ma imię.

zdrowe spaghetti

Spaghetti bolognese można przyrządzać z samymi pomidorami i parmezanem, jak i z mięsem, rybami lub innymi warzywami. Niemniej w każdej postaci ta potrawa jest znakomita. W Internecie znalazła prosty i łatwy przepis na spaghetti bolognese. Dla mnie to, co oryginalne i klasyczne jest najbardziej wyborne, dlatego właśnie ta typowo włoska receptura przypadła mi do gustu.


Czytaj dalej – Bakalie jak zdrowy trend żywieniowy


Składniki na zdrowe spaghetti

25 dkg makaronu razowego typu spaghetti
10 dkg mięsa mielonego ( najlepiej z białego mięsa! )
400 gram. pomidorów (1 puszka) lub 4 średnie pomidory
2 łyżki oliwy z oliwek

Ewentualnie możemy dodać parmezan do smaku, jeżeli chcemy sobie trochę pofolgować.


Sposób przyrządzania

Pomidory z puszki odsącz z zalewy i pokrój w kostkę. Świeże pomidory sparz i obierz ze skóry, a następnie pokrój w kostkę. Na patelni rozgrzej oliwę, wrzuć mięso i smaż, mieszając ok. 2 minut. Dodaj pomidory i przyprawę i podsmażaj wszystko przez ok. 5 minut, mieszając od czasu do czasu.
Makaron ugotuj w osobnym garnku. Najlepszy, a zarazem najzdrowszy jest aldente.
Wyłóż makaron na talerze i polej sosem, a na końcu posyp parmezanem. Smacznego!


Źródła zdjęć – Designed by Valeria_aksakova Designed by Waewkidja

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*