Smaczna i zdrowa kuchnia – gotuj świadomie

smaczna i zdrowa kuchnia

Aby jeść zdrowo i smacznie, nie trzeba rezygnować z ulubionych przysmaków. Jadłospis składający się z warzyw, owoców, kaszy, ryżu, produktów pełnoziarnistych, nabiału, ryb i chudego mięsa możesz bez obaw uzupełniać o frytki, pizzę i hamburgery pod warunkiem, że wiesz jak przyrządzić ich zdrowszą wersję.


Jeśli należysz do miłośników fast foodów, ale chcesz jednocześnie zdrowo się odżywiać, zacznij gotować z głową. Bez problemu przyrządzisz niskokaloryczną, odchudzoną i bogatą w składniki odżywcze wersję swoich ulubionych przekąsek, jeśli nauczysz się rozsądnie dobierać składniki.


Fit wersje fastfoodowych klasyków

Pizza, hamburgery i makarony mogą być zdrowe, o ile przyrządzisz je w odpowiedni sposób. Przykładowo, przygotowując pizzę, zatroszcz się o to aby ciasto było cienkie i w miarę możliwości przygotowane z domieszką pełnoziarnistej mąki. Użyj dobrej jakości sera i wykorzystaj sos z prawdziwych pomidorów albo dodaj gotowy sos o naturalnym składzie – na przykład firmy Rolnik albo Pudliszki. Sos do spaghetti z pełnoziarnistym makaronem i dodatkiem świeżych warzyw to pomysł na zdrowy obiad.

Przygotowując hamburgery albo hot dogi, wykorzystuj tylko zdrowe, pełnoziarniste pieczywo i dobrej jakości mięso. Najlepiej poddaj je obróbce termicznej, która nie wymaga dodatkowego użycia tłuszczu – kotlety możesz na przykład upiec, zamiast smażyć. Jeśli kupujesz gotowe sosy, wybieraj sprawdzonych producentów – dobry skład ma na przykład sos do spaghetti Pudliszki, passata firmy Rolnik czy passata Mutti.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Jakie są najzdrowsze warzywa?


Gotowe sosy – jak wybierać

Kupując soki oraz gotowe sosy, koniecznie czytaj etykiety umieszczone na opakowaniach. Taka lektura pozwoli ci ocenić, czy gotowy sos składa się z samego cukru i drobnego dodatku warzyw, czy może wręcz przeciwnie. Przykładowo, łagodny ketchup Pudliszki skład swój opiera na świeżych pomidorach – do wyprodukowania 100 gramów gotowego wyrobu zużywane jest aż 198g pomidorów.

W ofercie tego producenta znajdziesz też inne produkty, na przykład pikantny ketchup Pudliszki swój skład opiera na 192 gramach pomidorów na 100 gram gotowego wyrobu, a premium ketchup Pudliszki skład opiera na aż 225 gramach pomidorów na 100 gramów gotowego produktu. Jak widać, nawet w obrębie oferty jednego producenta skład sosu może się różnić, dlatego warto czytać etykiety nie tylko w poszukiwaniu konserwantów, ale i zawartości warzyw w sosie.


Zdrowe frytki z piekarnika

Jednym z przysmaków, których najtrudniej sobie odmówić, są frytki. Istnieje jednak sposób na to, aby jeść je bez wyrzutów sumienia – wystarczy upiec je w piekarniku z wykorzystaniem małej ilości tłuszczu. Warto wiedzieć także, że frytki można przygotować nie tylko z ziemniaków, ale także i z innych warzyw. Najlepiej sprawdzają się bataty, seler, dynia, buraki.

Wybierając sos do frytek, postaw na produkty o dobrym składzie – na przykład stwórz własny sos łącząc przecier pomidorowy z ulubionymi przyprawami albo wykorzystaj pomidorowe sosy o dobrym składzie, jak sos do spaghetti Pudliszki, passatę Mutti albo sosy firmy Łowicz.


Artykuł sponsorowany

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*