Odżywki na masę – odżywki, które warto brać!

jakie odżywki na masę?

Trening na masę, czyli taki, który ma spowodować przyrost masy mięśniowej jest planem specyficznym. Silnie obciąża on organizm i dlatego wymaga starannego połączenia kilku ważnych kwestii – trenowanie, odżywianie i suplementacja.


Sam proces powiększania mięśni opiera się w dużej mierze na intensywnych ćwiczeniach, najczęściej wielostawowych, które najpierw prowadzą do przeciążenia mięśni, a następnie do ich regeneracji i rozbudowy. Na takim mechanizmie oparte jest zwiększanie objętości i masy mięśniowej. Aby proces ten przebiegał prawidłowo, należy o mięśnie odpowiednio zadbać. Dlatego kwestią nie mniej ważną, w tego typu treningu na masę, jest dieta dostarczająca mięśniom właściwego budulca: białka, węglowodanów i tłuszczy. Poszczególne składowe diety powinny być podawane w odpowiednich proporcjach i – co bardzo istotne – we właściwym czasie. Bez dietetycznego reżimu plan treningowy po prostu się nie powiedzie. Podobnie, jak bez właściwie dobranej suplementacji, która jest dziś stosowana niemal obowiązkowo przez osoby regularnie ćwiczące.

Jakie suplementy można bezpiecznie stosować w treningu na masę? Które odżywki warto brać?

  • Gainery – podstawowa odżywka polecana w procesie zwiększania masy mięśniowej. To węglowodanowo-białkowy suplement dostarczający mięśniom ich podstawowego budulca. Gainer składa się z węglowodanów, białka i niewielkiego dodatku tłuszczu. Bardzo dobrze spełnia swoją rolę pod warunkiem odpowiedniej jakości składników, co oznacza, że białko powinno być serwatkowe albo jajeczne, a węglowodany pozyskane z kasz lub ryżu. Odżywka musi w jak największym stopniu odzwierciedlać pełnowartościowy posiłek. Pewnym minusem stosowania gainerów jest spora łatwość przyjęcia zbyt dużych ilości suplementu, co może skutkować przyrostem… tkanki tłuszczowej.
  • Odżywki białkowe – rozpoczynając suplementację w treningu na masę, należy dokonać wyboru pomiędzy odżywką białkową a gainerem – i to już na początku ćwiczeń. Suplementy białkowe są droższe, ale przy tym znacznie bardziej uniwersalne i wszechstronnie działające na organizm. Ewentualny niedobór węglowodanów (główny składnik gainerów) znacznie łatwiej uzupełnić dietą, niż niedobór białka. W składzie suplementów białkowych powinno się znaleźć białko serwatkowe lub inne, ale koniecznie dobrej jakości. Odżywki białkowe dają również możliwość komponowania własnych preparatów białkowo-weglowodanowych. Jedynym ich mankamentem – w stosunku do gainera – jest nieco wyższa cena.(Więcej informacji na temat odżywek na masę znajdziesz na https://www.budujmase.pl/odzywki-i-suplementy/o-suplementacji/6607-najlepsze-odzywki-na-mase-miesniowa.html .

Dodatkowo, oprócz podstawowego budulca mięśni, odżywki na masę zawierają szereg różnych związków pomocniczych, jak na przykład:

  • aminokwasy BCAA ochraniające mięśnie przed rozpadem, zwiększające ich wytrzymałość w trakcie treningu,
  • kreatyna, która buduje masę mięśniową (działanie anaboliczne) i poprawia wydolność,
  • tauryna przyspieszająca regenerację po treningu i usprawniająca działanie kreatyny (często występują one razem w suplementach),
  • kofeina, która silnie pobudza organizm,
  • witaminy i minerały niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*