Jak szybko schudnąć do lata?

jak szybko schudnąć do lata

Już na wstępie zaznaczymy, że nie istnieją diety cud.


Jeśli ktoś myśli, że w tydzień trwale zrzuci 5 kilogramów i będzie cieszył się idealną sylwetką a do tego pełnym zdrowiem, to jest w dużym błędzie. Wszyscy ci, którzy chcą jednak zrzucić zbędne kilogramy do wakacji, muszą rozpocząć swoją przygodę z odchudzaniem już teraz. Właśnie dzisiaj jest dobry dzień na wdrożenie optymalnego menu, które zredukuje naszą tkankę tłuszczową.


Od czego zacząć?

Najważniejsza jest chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. Po prostu konieczna się właściwa motywacja, zaangażowanie oraz świadomość, że dieta odchudzająca będzie od nas wymagać sporo wysiłku i wyrzeczeń. Nikt nie da gwarancji, że samo przyjmowanie suplementów diety i czekanie na rezultaty, właśnie takowe przyniesie. Okazuje się, że proces odchudzania to długa i ciężka praca i powie nam to każdy dobry dietetyk. Warszawa może pochwalić się mnogością profesjonalnych gabinetów, w których przyjmują świetni fachowcy w tej dziedzinie. Z całą pewnością warto udać się do jednego z nich, by otrzymać wsparcie i osiągnąć pełen sukces. Odchudzanie musi przebiegać w zgodzie z naszym organizmem, więc ważne są tutaj indywidualne preferencje.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – 5 pomysłów na tani urlop w Europie


Główne zasady skutecznego odchudzania

  1. Nie rezygnuj. Pierwsze efekty zobaczysz dopiero po około miesiącu stosowania diety redukującej tkankę tłuszczową.
  2. Trzymaj się sztywnych ram wyznaczonego przez dietetyka jadłospisu. Pamiętaj, że nawet małe ustępstwa będą zaburzać cały proces zrzucania tkanki tłuszczowej.
  3. Ważna jest nie tylko dieta, ale też aktywność fizyczna. Odchudzanie nie może przebiegać tylko na zasadzie redukcji spożywanych posiłków.
  4. Jedz regularnie. Dietetycy wskazują, by jeść średnio co 3 godziny. Lepiej jeść małe porcje niż jedną dużą.
  5. Nie najadaj się na noc. Nie sprawdza się jednak zasada, według której kolacja powinna być spożywana maksymalnie o 18. Fachowcy potwierdzają, że ostatni posiłek może być spożywany na 2 godziny przed pójściem spać. Wiele zależy więc od naszej aktywności każdego dnia.

Czego unikać w trakcie diety odchudzającej?

Wiadomo, że ograniczać należy spożywanie kalorycznych posiłków. Ważne jest też unikanie słodyczy, alkoholu, fast foodów. Przekąski warto zastąpić owocami lub warzywami, jasne pieczywo tym ciemnym, a gazowane napoje po prostu wodą.

Nigdy nie stosuj głodówek. Może te sprawią, że zrzucisz szybko kilka kilogramów, ale na pewno nie będzie to redukcja tkanki tłuszczowej tylko sama woda. Głodówki szybko powodują odwodnienie i anemię oraz efekt jo jo. Oznacza to, że zgubione kilogramy wrócą do nas w nadmiarze. To tego nasz organizm zostanie wyjałowiony i będzie trzeba odbudowywać jego odporność.


Ten artykuł Ciebie zainteresuje – Wpływ kawy na organizm sportowca 


O czym trzeba pamiętać?

W diecie odchudzającej niezwykle ważne jest optymalne nawadnianie organizmu. To dlatego dietetycy zalecają picie co najmniej 2 litrów wody każdego dnia. Pamiętajmy jednak, że woda to nie tylko napój butelkowany. Ta znajduje się przecież także w spożywanych daniach, na przykład zupach czy sosach. Woda jest też składnikiem owoców oraz warzyw.


Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową poradni dietetycznej Akademiazdrowegozywienia.com.pl.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*