Lifestyle 

Jaki rzucić palenie? – kajdany nałogu

Rzucenie palenia wymaga motywacji i samozaparcia. Nikotyna zawarta w papierosach i jest silnie uzależniająca, co powoduje, że rzucenie palenia jest bardzo trudne i wyczerpujące psychicznie. Istnieją skuteczne sposoby rzucenia palenia, w jego trakcie przede wszystkim należy znaleźć sobie absorbujące zajęcie. Warto zacząć uprawiać sport, taki jak bieganie czy pływanie.

Jak rzucić nałóg? 

Najważniejsze jest samomotywacja, to musi być nasza, dojrzała decyzja. Warto skupić się na na stworzeni bilansu zysków i strat, jakie potencjalnie możemy uzyskać po rzuceniu nałogu palenia tytoniu. Powinniśmy sobie zdawać sprawę, jakie są potencjalne skutki palenia papierosów, należy do nich między innymi zawał serca i udar mózgu. Rzucenie tego nałogu pozwoli nam na powrót do optymalnej kondycji fizycznej, pozbędziemy się kaszlu i zdecydowanie zmniejszy się szansa zachorowania na nowotwór. Pomyśl o ewentualnych konsekwencjach, a rzucenie palenia może okazać się prostsze niż sądziłeś.

Jakie są sposoby na rzucenie palenia?

Sposobów jest wiele, ale zdecydowanie to Twoja silna wola jest w tym wypadku najważniejsze. Szukaj motywacji i wsparcia u członków rodziny, na pewno pomogą i będą Ciebie dopingować w pozbyciu się tego nałogu. Poproś ich żeby nie częstowali Cię papierosami i powstrzymywali od powrotu do palenia. Bardzo skuteczną metodą jest ustawienie w swojej najbliższej okolicy popielniczki z niedopałkami, ich odrzucający zapach pomoże Ci utrzymać się w postanowieniu rzucenia nałogu.

Tabletki i inne środki – na ratunek palaczowi

Z każdym rokiem zwiększa się ilość produktów wspomagających rzucanie palenia. Przybierają one różne formy, od gum i plastrów aż po tabletki i inhalatory. Są one dostępne bez recepty w każdej aptece i hipermarketach. Ich głównym celem jest zmniejszenie głodu nikotynowego i pomoc w rzuceniu palenia. Pamiętajcie, że nie można opierać się wyłącznie na działaniu tabletek, gdyż nie są one magicznym środkiem na porzucenie nałogu.

Jak zacząć rzucać palenie? – pierwsze kroki

Wszystkie metody rzucenia palenia są dobre, ale wymagają systematycznego podejścia i zaplanowania działań. Poniżej przedstawiamy kilka metod na przeanalizowanie nałogu i podejście do jego porzucenia:

  • Zastanów się, kiedy sięgasz po papierosa i czy naprawdę tego potrzebujesz.
  • Jakie są przyczyny palenia papierosów.
  • Wyznacz sobie dzień w którym rzucisz palenie, możesz to również zrobić od razu.
  • Poszukaj wsparcia, porozmawiaj z bliską osobą o rzuceniu palenia.
  • Porozmawiaj z lekarzem o skutkach palenia tytoniu i dowiedz się jakie są tego konsekwencje.

Nikotyna – kajdany nałogu

Nikotyna bardzo silnie uzależnia, nie jest łatwo całkowicie się z nią rozstać. Bardzo często zdarza się, że palacz powraca do nałogu po kilkumiesięcznej przerwie od palenia. Nie poddawaj się i staraj się porzucić nałóg na zawsze, dzięki temu będziesz zdrowszy, szczęśliwszy i mniej zestresowany. Wyrzuć z domu wszystkie zapalniczki, wypierz ubrania, pościel i firany. Poczuj się wolny i pozostaw nałóg za plecami.

Trenuj, czytaj książki lub zacznij malować. Wszystkie sposoby na odwrócenie uwagi od palenia są dobre. Stosuj się do naszych porad, a poradzisz sobie z nałogiem bez większych problemów.

Źródło zdjęcia: Designed by Freepik

Popularne

3 Thoughts to “Jaki rzucić palenie? – kajdany nałogu”

  1. Nigdy nie paliłam nałogowo, więc nie mam z tym żadnego problemu 🙂

  2. Jak dobrze, że nie musiałam nigdy z tym nałogiem walczyć, bo widzę, że nie należy to do najłatwiejszych zadań 😉

  3. Ja to sobie nie wyobrażam jak można zacząć palenie 😁 haha! Ale myślę, że spokojnie da się rzucić. Może niespokojnie, Ale się da!

Leave a Comment