Jak promować firmę na Facebooku?

jak promować firmę na facebooku


Dziś każdy szanujący się przedsiębiorca wie, że niezasadne staje się pytanie czy promować firmę na Facebooku. Jeśli chcesz zaistnieć na rynku, musisz wiedzieć, że obecność w mediach społecznościowych to wręcz konieczność. Kwestią do rozważenia pozostaje jedynie sposób, w jaki w tych mediach skutecznie zafunkcjonować.


Zbuduj opowieść

Według specjalistów od brandingu oraz klientów, prawdziwa marka to taka, z którą się identyfikujemy. Ważne jest zatem, by tworząc stronę naszej firmy, zbudować opowieść dotyczącą naszej działalności. Nikt nie chce słyszeć o przedsiębiorstwie, które pojawiło się znikąd jak królik z kapelusza. Ważne są emocje, autentyczna historia oraz skierowanie uwagi odbiorcy na te fakty, które definiują naszą firmę. Na początku zadaj sobie więc pytanie o profil działalności, następnie obierz ściśle określony cel, by na końcu go zrealizować dostępnymi wirtualnymi narzędziami.

Budowanie marki nigdy nie powinno być procesem chaotycznym i zawsze tworząc stronę trzeba mieć kurs obrany na konkretnego odbiorcę i obliczony na wyznaczony cel. Nie będziesz przecież rozpisywać się o urządzaniu wnętrz, jeśli prowadzisz firmę sprzedającą młotowiertarki. Niby pokrewne dziedziny, a jednak nie ten sam odbiorca.


By Twój klient był KONTENT

Jeśli już obrałeś kierunek swoich działań i masz zdefiniowaną grupę odbiorców, teraz przyszedł czas na wyrażenie słowami swojego przekazu. Pamiętaj, że o liczbie followersów nie decyduje ilość postów, a ich jakość. Starannie dobrany content przyciągnie lepiej niż lawina tekstów o niczym. Przyjmuje się, że dobrze funkcjonująca strona to taka, na której zamieszczane są, co najmniej, 3 posty w tygodniu. Mądra i rozważna promocja polega na takim dawkowaniu informacji do klienta, by odbiorca miał poczucie ich użyteczności oraz aktualności. Istotna też pozostaje forma, która powinna być krótka, zwięzła, z wytłuszczonymi nagłówkami i słowami kluczowymi, które zwalniają nas z obowiązku czytania tekstu od deski do deski. A jeśli wyrazisz w takim poście swoje zdanie lub napiszesz go ze swojego punktu widzenia, będzie to znacznie cenniejsze i wiarygodniejsze dla czytelnika.

Pomijam kwestię bezbłędnej ortografii, stylu i gramatyki. Nawet najdrobniejszy błąd może zostać bezlitośnie wytknięty. Liczy się pomysłowość, ale z umiarem. Przez zbyt oryginalna formę odbiorcy mogą nie poznać się na twoim geniuszu. Sztuką jest trafienie do tych klientów, których sobie wcześniej zdefiniowaliśmy. Stronę firmy znacząco uatrakcyjniają także multimedia. Jeśli dodasz ciekawy branżowy filmik, czy test produktu, z pewnością wyróżnisz się w gąszczu podobnych stron..


O tym się mówi…

Obiegowa opinia głosi, że nieważne, co o tobie mówią, byle mówili, zmieniła trochę swoje znaczenie w odniesieniu do Facebooka. Owszem, ważny jest tzw. ruch na stronie, lecz musi być kontrolowany w miarę możliwości. Warto pomyśleć o współpracy z blogerami, czy influencerami z branży. Zainteresowanie kogoś znanego, autorytetu, twoją stroną przełoży się bezpośrednio na aktywność followersów. Ważne jest, by nie pozostawiać wpisów fejsbukowiczów bez odpowiedzi. Komentuj, wrzucaj linki, odpisuj, lajkuj, po prostu bądź częścią społeczności. To wszystko sprawi, że relacja firma-klient będzie naturalnie podtrzymana. Pamiętaj, że nikt nie lubi nakazów, więc angażuj klientów w wygląd strony, daj poczucie sprawczości.

Świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju konkursy z nagrodami związanymi z profilem działalności, promocje, czy też spotkania live, które potem z powodzeniem możesz relacjonować na swojej stronie. Nagroda dla dotychczasowych fanów, to zachęta dla niezdecydowanych.


Zwiększaj zasięg

Jeśli pozyskałeś swoich upragnionych klientów, absolutnie nie możesz teraz osiąść na laurach. To wręcz wymarzony czas, by zyskać kolejnych użytkowników. Możesz to uczynić poprzez stworzenie dodatkowych profili na Twitterze, LinkedIn, czy Google +, które zintegrowane z Facebookiem, pozwolą oszczędzić czas na przesyłaniu nowych postów. Treści pojawią się same we wszystkich połączonych lokalizacjach. Jeśli adres twojej strony firmowej zawiera słowo kluczowe z danej branży lub kojarzące się z profilem działalności, zwiększasz szanse na odwiedziny potencjalnych klientów. Pamiętaj też, by w stopce swojego maila umieścić swój adres mailowy, czy graficzne odniesienie do strony. Zwiększony zasięg to także płatne reklamy na Facebooku, które pozwolą ci rozszerzyć zasięg działania.

Pamiętaj, że nie ma jednej, niezawodnej metody działania, która gwarantuje sukces promocyjny na Facebooku. Promocja w tym medium to szereg działań, które dopiero w skumulowanej i przemyślanej wersji przełożą się na sukces sprzedażowy.


Paulina Kucharska
Źródło: qualitymedia.pl/reklama-na-facebooku/

Źródło zdjęcia – Designed by Natanaelginting

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*